news-background
news-background

متیو مک‌کانهی در فیلم Dallas Sting نقش اولین مربی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا را بازی می‌کند

مک‌کانهی با «کاری اسکاگلند» کانادایی همکاری می‌کند.

«متیو مک‌کانهی» در فیلم «دالاس استینگ» (Dallas Sting) با «کاری اسکاگلند» فیلمسازی کانادایی همکاری می‌کند. داستان این فیلم در مورد گروهی از دختران دبیرستانی اهل دالاس است که در سال ۱۹۸۴ به چین سفر کردند و در مسابقات فوتبال بر تیم‌های چین، استرالیا و ایتالیا غلبه کردند. فیلمبرداری پروژه از پاییز امسال در نیوارلئان آغاز خواهد شد.

نگارش فیلمنامه به «لیز فلاهایو» و «کارلی منش» سپرده شده که سریال ورزشی «گلو» (GLOW) را در کارنامه دارند. مک‌کانهی نقش «بیل کیندر» مربی فوتبال را بازی می‌کند که هدایت‌کننده گروهی از دختران نوجوان اهل تگزاس بود. سال‌ها پیش از موفقیت تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده در المپیک و جام جهانی، «دالاس استینگ» برای این کشور افتخارآفرینی می‌کرد.

در سال ۱۹۸۴، رئیس جمهور ریگان در تلاش بود تا روابط ایالات متحده با چین را گسترش دهد. چین از آمریکا دعوت کرد که تیم فوتبال زنان ایالات متحده در اولین دوره مسابقات قهرمانی زنان حضور پیدا کند. اما تنها مشکل این بود که یک تیم ملی این کشور تشکیل نشده بود. مقامات آمریکا پس از جستجو در سراسر کشور از دختران نوجوانی که نام تیم خودشان را با الهام از فیلم «نیش» (The Sting) با بازی «رابرت ردفورد» و «پل نیومن» انتخاب کرده بودند به رهبری کیندر که پیش از تشکیل این تیم تجربه مربی‌گری نداشت، یاری بجویند.

این زنان جوان در مقابل تیم ملی چین، استرالیا و ایتالیا صف‌آریایی کردند و درخششی معجزه‌وار رقم زدند. کیندر نزدیک به چهار دهه قبل، برای تشکیل «دالاس استینگ» باید نامه‌ای از یک متخصص بیماری‌های زنان ارائه می‌داد و ثابت می‌کرد که فوتبال به ارگان‌های تناسلی زنان آسیبی وارد نمی‌کند. این مربی علاوه بر این ۸۵ هزار دلار از جیب خرج کرد تا نوجوانان را به چین اعزام کند.

مک‌کانهی در فیلم «ما مارشال هستیم» (We Are Marshall) در سال ۲۰۰۶ نقش یک مربی فوتبال آمریکایی را بازی کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید