news-background
news-background

تهیه‌کننده John Wick: شخصیت اصلی قرار بود ۷۵ ساله باشد

«جان ویک» (John Wick) با «کیانو ریوز» به یک مجموعه فیلم اکشن نمادین تبدیل شد، اما تهیه‌کننده این چندگانه فاش کرده است که شخصیت اصلی در نسخه اولیه فیلمنامه مردی ۷۵ ساله بوده است. «باسیل ایوانیک» در کتاب جدید «نباید سگ او را می‌کشتند» (They Shouldn’t Have Killed His Dog) تأیید می‌کند که این نقش در ابتدا برای بازیگرانی چون «هریسون فورد» و «کلینت ایستوود» نوشته شده بوده است.

ایوانیک می‌گوید: «یکی از بهترین دوستان من «چارلی فرارو» در آژانس استعدادیابی یو‌تی‌ای است و او این فیلمنامه تحت عنوان «تحقیر» (Scorn) نوشته «درک کولستاد» را برای من فرستاد. نقش اول مردی ۷۵ ساله بود، ۲۵ سال از بازنشستگی‌اش می‌گذشت. لذتش در تماشای «کلینت ایستوود» بود که دیگران را کتک می‌زد. فکر کردم: «بسیار خوب، یکی دو بازیگر وجود دارند که می‌توانند این نقش را بازی کنند: کلینت ایستوود، هریسون فورد.»»

ایوانیک ادامه می‌دهد: «دوست خوب دیگر من «جیمی دارمودی» از آژانس سی‌ای‌ای است که در آن زمان نماینده کیانو بود. او گفت: «فیلم اکشن برای کیانو ریوز نداری؟» به یاد می‌آورم که با خود گفتم: «کیانو یکی از بهترین ستارگان فیلم‌های اکشن در ۲۵ سال اخیر است – چه اتفاقی برایش افتاده؟ چه می‌کند؟» او در حال کارگردانی «مبارز تای چی» (Man of Tai Chi) و بازی در «۴۷ رونین» (47 Ronin) بود. فیلمنامه را به او دادیم و گفتیم: «ناگفته پیداست که ۷۵ ساله نیستید.»»

ریوز در این کتاب می‌گوید بلافاصه دریافته است که «جان ویک» می‌تواند «یک همکاری عالی» باشد: «همه ما روی پتانسیل فیلم توافق داشتیم. شخصیت «جان ویک» را دارد، اما از طرف دیگر دنیای واقعی را دارید، و در عین حال دنیای زیرزمینی را. مخفی‌گاه جنایتکاران که حرمت و قوانین خودش را دارد. ارتباطی عاطفی با «جان ویک» دارد که در حال سوگواری است و عشق زندگی‌اش را از دست داده و گذشته‌ای تلخ و افسانه‌ای دارد.»

کولستاد اضافه می‌کند که خود ریوز بوده است که «به [فیلمنامه] چنگ زد و از آن خودش کرد.» ریوز به قدری فیلمنامه را پسندیده بود که وقت زیادی صرف ویرایش آن می‌کند.

کولستاد می‌گوید: «به مدت دو ماه آخر هفته‌ها را در خانه کیانو گذراندم تا روی فیلمنامه کار کنیم. اولین باری که رفتم و با او ملاقات کردم و وارد خانه‌اش شدم، وقتی نزدیک شد تا به من سلام کند – خانه زیبایی دارد، برای کسی که دارایی‌اش به نمی‌دانم، شاید میلیاردها دلار می‌رسد متظاهرانه نیست – نگاهی به دفتر کارش انداختم و دیدم که ۳۰۰ فیلمنامه روی میزش تلنبار شده، چون او هر چیزی که یو‌تی‌ای، دابلیوام‌ای، و ویلیام موریس برایش می‌فرستند را می‌خواند. همه‌اش را می‌خواند.»

کولستاد ادامه می‌دهد: «او فیلمنامه را در یک روز جمعه و طی ۹۰ دقیقه خواند و گفت: «می‌خواهم انجامش دهم.» در آن لحظه، پیش از آنکه ملاقاتش کنم و با او آشنا شوم، گفتم: «باشد، من هم واقعاً می‌خواهم بسازمش.» اولین چیزی که کیانو به من گفت این بود: «خیلی خوب درک، می‌خواهم ۳۵ ساله باشد.» گفتم: «بسیار خوب.»»

«ادوارد گراس» و «مارک ای. آلتمن» نویسندگان این کتاب بوده‌اند که سه‌شنبه این هفته منتشر می‌شود. استودیوی «جان ویک ۴» را در ماه مارس ۲۰۲۳ اکران می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید