news-background
news-background

منتقدین فیلم Persuasion نتفلیکس را «بدترین اقتباس از رمان‌های جین آستین» نامیدند

اقتباس تازه نتفلیکس از رمان «ترغیب» (Persuasion) «جین آستین» را برخی از منتقدین «بدترین اقتباس» همه زمان‌ها نامیده‌اند. «داکوتا جانسون» در این فیلم که ۱۵ ژوئیه پخش خواهد شد نقش شخصیت اول «آن» را بازی می‌کند.

منتقد «باستل» در مورد این فیلم به کارگردانی «کری کرکنل» می‌نویسد: «ممنوعیت نوشتن از فیلم «ترغیب» به پایان رسیده بنابراین بالأخره می‌توانم بگویم که این بدترین اقتباسی است که از آثار آستین شده است. کاملاً نابخشودنی.»

منتقد «ایندیپندنت» می‌نویسد جانسون برای این فیلم «به شکل اسفناکی اشتباه انتخاب شده» است و اضافه می‌کند: «در هیچ مقطعی از فیلم احساس نمی‌کنید که سازندگان واقعاً رمان «ترغیب» را خوانده‌اند.»

منتقد «گاردین» از پنج به فیلم یک ستاره داده و آن را یک «تقلید مسخره» نامیده است. «تلگراف» نیز «ترغیب» را تنها لایق دو ستاره می‌داند و می‌نویسد اقتباس کرکنل «تقریباً به صورت کامل از منبع الهامش بی‌اعتناست.»

«دیلی میل» فیلم را «شکنجه» و «واقعاً وحشتناک» می‌خواند و اضافه می‌کند که شکسته شدن مکرر دیوار چهارم توسط شخصیت «آن» با نگاه کردن به دوربین نشان از درک نادرست از کتاب دارد.

جانسون در این فیلم که اقتباسی است از رمانی به همین نام نوشته «جین آستین» نقش «آن الیوت» و «هنری گولدینگ» نقش «آقای الیوت» را بازی می‌کند. «ریچارد ای. گرنت»، «نیکی اموکا-برد» و «میا مک‌کنا-بروس» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

«ترغیب» آخرین رمانی بود که آستین پس از «غرور و تعصب» و «اما» و دیگر آثارش، و پیش از مرگش در سال ۱۸۱۷ به نگارش درآورد. از این رمان در سال ۲۰۰۷ یک فیلم تلویزیونی با بازی «سالی هاکینز» ساخته شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید