news-background
news-background

کازوکی تاکاهاشی خالق Yu-Gi-Oh درگذشت

«کازوکی تاکاهاشی» خالق مانگای «یو-گی-او» (Yu-Gi-Oh) که به یکی از موفق‌ترین برند‌های رسانه‌ای تبدیل شد، در سن ۶۰ سالگی درگذشت. شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن درگذشت تاکاهاشی را تأیید کرده است.

«ان‌اچ‌کی» گزارش می‌دهد که پیکر تاکاهاشی در ساحل شهر ناگو با تجهیزات تنفس در زیر آب پیدا شده است. تاکاهشی در سال ۱۹۶۱ در توکیو متولد شد و در اوایل بیست سالگی خلق مانگا را آغاز کرد. او در سال ۲۰۰۲ آثار اولیه خود را یک «شکست کامل» نامیده بود. در سال ۱۹۹۶، تاکاهشی انتشار «یو-گی-او» را از مجله «ویکلی شونن جامپ» آغاز کرد و پس از یک سال بازی کارتی «جادو و جادوگر» (Magic and Wizards) را بر اساس این مانگا به بازار داد.

سه سال بعد، ۳۵ میلیارد بسته از این بازی به فروش رفت و رکورد جهانی گینس را شکست. اولین سریال تلویزیونی این مانگا در سال ۱۹۹۸ منتشر شد و اولین انیمه آن در سال ۱۹۹۹ روی ایر رفت.

چندگانه «یو-گی-او» در مجموع بیش از ۱۷.۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته که ۹۶۰ میلیون دلار آن به مانگای تاکاهاشی اختصاص دارد. آخرین اثر تاکاهاشی پیش از مرگش «شکست پنهان مارول» (Marvel's Secret Reverse) است که در آن «مرد آهنی» و «مرد-عنکبوتی» همکاری می‌کنند و «تونی استارک» مدیر عامل بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده بازی‌های کارتی می‌شود.

تاکاهاشی در مصاحبه با «تایم» گفته بود: «اگر یو در یوگی را با جو در جونوچی [بهترین دوست شخصیت اصلی] ترکیب کنید، واژه یوجو به دست می‌آید. معنای یوجو دوستی است، اما نیرومندتر از آن. اگر کودکان آمریکایی رابطه دوستی نیرومند میان شخصیت‌های قصه را درک کنند، راضی خواهم بود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید