news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ پخش می‌شوند

در حالی که فیلم‌های پرفروشی چون «تاپ گان: ماوریک» و «دکتر استرنج ۲» نوید تابستان پرفروشی را دادند، اما انیمیشن «لایت‌یر» شکست نادری برای پیکسار رقم زد. اما در مجموع سینمای آمریکا به روزهای پررونق ماقبل پاندمی نزدیک شده و گاهی حتی رکورد‌هایی بهتر از آن ایام به ثبت می‌رسد.

در ماه ژوئیه فیلم بلاک‌باستر «ثور: عشق و تندر» مارول و دیزنی با کارگردانی «تایکا وایتیتی» و بازی ستارگان بسیاری چون «کریس همسورث»، «ناتالی پورتمن»، «کریستین بیل» و «راسل کرو» اکران خواهد شد و «جردن پیل» با سومین فیلم بلندش «نه» به سینما بازخواهد گشت. اما جدا از چنین فیلم‌هایی که هواداران انتظارشان را می‌کشند، چند فیلم بی‌ادعای دیگر ممکن است مخاطبین را غافلگیر کنند. در ادامه برخی از بهترین فیلم‌هایی که در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند فهرست شده است.

 

دو لبه تیغ (Both Sides of the Blade)

تاریخ عرضه: ۸ ژوئیه در سالن‌های سینما.

«دو لبه تیغ» اولین فیلم بلند «کلر دنی» از سال ۲۰۱۸ است که در جشنواره کن امسال اکران شد. «ژولیت بینوش» در این فیلم نقش زنی را بازی می‌کند که با گرفتار شدن در یک عشق مثلثی، زندگی خود را در مرز فروپاشی می‌بیند. «ونسان لندون»، «گرگوری کالین» و «ماتی دیوپ» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. این فیلم اولین بار در جشنواره برلین ۲۰۲۲ اکران شد و «خرس نقره‌ای» بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

 

ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder)

تاریخ عرضه: ۸ ژوئیه در سالن‌های سینما.

«ثور اودینسون» با بازی «کریس همسورث» در این فیلم چکش نمادین «میولنیر» را به «ثور توانا» یا «جین فاستر» با بازی «ناتالی پورتمن» می‌سپارد تا بیماری او را درمان کند. «تسا تامپسون»‌ در نقش «والکری»، «جیمی الکساندر» در نقش «لیدی سیف» و بعضی از اعضای «نگهبانان کهکشان» از جمله «کریس پرت» در نقش «استار لرد» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. «راسل کرو» در نقش «زئوس» و «کریستین بیل» در نقش شخصیت شرور «گور خداکش» ظاهر شده‌اند. «تایکا وایتیتی» چهارمین قسمت فیلم‌های «ثور» را برای مارول و دیزنی کارگردانی کرده است.

 

جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند (Where the Crawdads Sing)

تاریخ عرضه: ۱۳ ژوئیه در سالن‌های سینما.

این فیلم به کارگردانی «الیویا نیومن» که از رمان پرفروش «دیلایا اوونز» الهام گرفته شده، داستانی در اواسط قرن بیستم و سرگذشت زن جوانی به نام «کایا» با بازی «دیزی ادگار-جونز» را روایت می‌کند که خانواده‌اش او را ترک کرده‌اند و باید در یک شهر کوچک به تنهایی زندگی کند. اما وقتی دوست پسر سابقش «تیت» می‌میرد، پلیس و ساکنین شهر او را یکی از مظنونین اصلی می‌دانند. «تیلور جان اسمیت» نقش «تیت واکر» را مقابل ادگار-جونز ایفا کرده در حالی که «هریس دیکینسون»، «مایکل هایت»، «استرلینگ میسر جونیور» و «جوجو رجینا» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

ترغیب (Persuasion)

تاریخ عرضه: ۱۵ ژوئیه در نتفلیکس.

«داکوتا جانسون» در این فیلم که اقتباسی است از رمانی به همین نام نوشته «جین آستین» نقش «آن الیوت» و «هنری گولدینگ» نقش «آقای الیوت» را بازی می‌کند. «ریچارد ای. گرنت»، «نیکی اموکا-برد» و «میا مک‌کنا-بروس» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. «کری کرک‌نل» که سابقه‌ی کارگردانی در برادوی را دارد برای اولین فیلم بلندش بر روی صندلی کارگردانی این فیلم بلند می‌نشیند. «ران باس» و «آلیس ویکتوریا وینزلو» نویسندگان اقتباس خواهند بود. تمرکز فیلم بر روی شخصیت «آن الیوت» است، زنی بیست و هفت ساله که با خانواده در آستانه ورشکستی زندگی می‌کند. این زن مجرد با مردی برخورد می‌کند که روزگاری به او علاقه‌مند بوده است.

 

مرد خاکستری (The Gray Man)

تاریخ عرضه: ۱۵ ژوئیه در سالن‌های سینما و ۲۲ ژوئیه در نتفلیکس.

«مرد خاکستری» اقتباسی است از رمانی نوشته «مارک گرینی» که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. این اولین رمانی است که داستان‌هایی پیرامون شخصیت «مرد خاکستری» یا «کورت جنتری»، مأمور سابق سیا و آدمکش مستقل روایت می‌کند. این تریلر اکشن شخصیت جنتری با بازی گاسلینگ را دنبال می‌کند که تحت تعقیب «لوید هنسن» مأمور سابق دیگر سیا با بازی اوانز قرار دارد. این فیلم بر اساس اولین جلد از کتاب‌های پرفروش «مرد خاکستری» ساخته خواهد شد. «کریس اوانز» بازیگر نقش «کاپیتان آمریکا» که سابقه همکاری با برادران روسو را دارد، «رایان گاسلینگ»، «آنا د آرماس»، «رگی-ژان پیج»، «باب تورنتون» و «آلفری وودارد» بازیگران این فیلم خواهند بود. این پروژه که آغازگر چندگانه‌ای در سطح «جیمز باند» توصیف شده با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری به تولید رسیده است.

 

نه (Nope)

تاریخ عرضه: ۲۲ ژوئیه در سالن‌های سینما.

«دنیل کالویا» و «کیکی پالمر» در این فیلم به کارگردانی «جوردن پیل» نقش برادر و خواهری به نام جیمز و جیل هیوود را بازی خواهند کرد که مالک تنها مرکز پرورش اسب هالیوود با مدیریت افراد آفریقایی‌تبارند. پدر پدر پدر پدربزرگ آن‌ها نیز سوارکاری است که در قرن نوزدهم تاریخ‌سازی کرده و در پیدایش «تصاویر متحرک» نقش داشته است. وقتی جیمز با بازی کالویا «چیزی بالای ابرها» می‌بیند، تصمیم می‌گیرد که خودش هم وارد فیلمسازی شود تصاویری که از یک شئ پرنده ناشناخته ضبط کرده را به فروش برساند. اما مشکل این است که این موجودات فرازمینی با هر کسی که مستقیماً به آن‌ها نگاه کند را می‌ربایند. «استیون یون»، «کیث دیوید»، «دانا میلز»، «اندرو پاتریک رالستون»، «مایکل وینکات»، «باربی فری‌یرا»، و «برندن پریا» از جمله دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. «نه» سومین فیلم بلند پیل پس از «برو بیرون» (Get Out) برنده اسکار در سال ۲۰۱۸ و «ما» (Us) در سال ۲۰۲۰ است.

 

درست نیست (Not Okay)

تاریخ عرضه: ۲۹ ژوئیه در هولو.

این فیلم سرگذشت یک اینفلوئنسر جوان به نام «دنی سندرز» را بازگو می‌کند که نه دوستی دارد و نه رابطه رمانتیکی. او وانمود می‌کند در حین یک حمله تروریستی در پاریس به سر می‌برده تا دنبال‌کنندگانی در شبکه‌های اجتماعی به دست آورد. «زویی دویچ»، «دیلن اوبراین»، «کاران سونی»، «امبث دیویدز»، و «میا آیزاک» بازیگران این فیلم به نویسندگی و کارگردانی «کویین شپرد» خواهند بود. شپرد که بیشتر به عنوان یک بازیگر شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۷ اولین فیلم بلندش «سرزنش» (Blame) را ساخت.

 

خون‌خواهی (Vengeance)

تاریخ عرضه: ۲۹ ژوئیه در سالن‌های سینما.

«بی.جی. نوواک» در اولین فیلم بلندش در مقام کارگردان نقش‌آفرینی کرده است. داستان «خون‌خواهی» در مورد ژورنالیست و پادکستری است که باید از نیویورک به تگزاس سفر کند تا در مورد مرگ زنی که در گذشته با او آشنا بوده تحقیق کند. «اشتون کوچر»، «بوید هالبروک»، «داو کامرون» و «ایسا ری» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

شاخه تیز (Sharp Stick)

تاریخ عرضه: ۲۹ ژوئیه در سالن‌های سینما.

«لینا دانم» پدید‌آورنده سریال «دختران» (Girls) شبکه اچ‌بی‌او ببه فیلمسازی بازگشته تا داستانی در مورد یک پرستار کودکی بیست و شش ساله به نام «سارا جو» با بازی «کریستین فروسث» روایت کند که با کارفرمایش رابطه آغاز می‌کند. دانام، «جو برنتال»، «اسکات اسپیدمن» و «تیلور پیج» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود.

 

لیگ ابر-حیوانات خانگی دی‌سی (DC League Of Super-Pets)

تاریخ عرضه: ۲۹ ژوئیه در سالن‌های سینما.

«دووین جانسون» در این فیلم به همراه «کوین هارت»، «مارک مارون»، «کیت مک‌کنیان»، «ونسا بایر»، «دیه‌گو لونا»، «ناتاشا لیون»، «جان کرازینسکی» و «کیانو ریوز» صداپیشگی می‌کند. «راک» در نقش «کریپتو» سگ خانگی «سوپرمن» صداپیشگی کرده است. «جرد استرن» نویسنده و کارگردان و «سم لوین» دستیار او در کارگردانی اولین فیلم برای بهترین دوست «سوپرمن» است. این فیلم انیمیشن در مورد سگ «سوپرمن» است که وقتی «مرد پولادین» در حال گذراندن تعطیلات است با یک گربه پرنده با جرم و جنایت مبارزه می‌کند. «کومت» ابر-اسب، «بپو» ابر-میمون و «استریکی» ابر-گربه، دیگر شخصیت‌های ابرحیوان دنیای کتاب‌های کامیک دی‌سی در این فیلم دیده خواهند شد.

 

رستاخیز (Resurrection)

تاریخ عرضه: ۲۹ ژوئیه در سالن‌های سینما و ۳ آگست در پلتفرم‌های دیجیتال.

«ربکا هال» در «رستاخیز» نقش زنی را بازی می‌کند که یک روز به دنبال بازگشت دوست پسر سابقش، آرامشی که سخت برای رسیدن به آن کوشیده را مختل می‌بیند و چاره‌ای جز مواجه شدن با هیولاهایی که دو دهه از آن‌ها گریخته ندارد. «اندرو سمانز» نویسنده و کارگردان «رستاخیز» است در حالی که «گریس کافمن»، «مایکل اسپر» و «تیم راث» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

علی و آوا (Ali and Ava)

تاریخ عرضه: ۲۹ ژوئیه در سالن‌های سینما و ۲۳ آگست در اپل تی‌وی+ و آمازون.

«کلیو برنارد» فیلمساز انگلیسی که فیلم‌هایی چون «غول خودخواه» (The Selfish Giant) و «رودخانه تاریک» (Dark River) را ساخته و قدرتی مثال‌زدنی در به تصویر کشیدن تنهایی دارد، امسال با «علی و آوا» بازگشته است. داستان فیلم در مورد زوجی است به‌رغم خاطرات گذشته رابطه‌ای عمیق برقرار می‌کنند. «عدیل اختر» و «کلر راشبروک» بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید