news-background
news-background

تیم آلن صداپیشه «باز لایت‌یر» سکوتش را شکست: فیلم Lightyear هیچ ربطی به من نداشت

«تیم آلن» سرانجام در مورد فیلم انیمیشن «لایت‌یر» (Lightyear) پیکسار که اسپین‌آفی برای «داستان اسباب بازی» (Toy Story) است اظهار نظر کرد. او در چهار فیلم «داستان اسباب بازی» به جای شخصیت «باز لایت‌یر» صداپیشگی کرده بود، اما در «لایت‌یر» جای خود را به «کریس اوانز» داد. «لایت‌یر» در دنیای «داستان اسباب بازی» فیلمی است که از شخصیت لایت‌یر با صداپیشگی آلن الهام گرفته شده، و به همین علت است که اوانز جانشین آلن شده است. آلن در مصاحبه با «اکسترا» توضیحاتی در رابطه با این داستان گیج‌کننده ارائه می‌دهد.

آلن می‌گوید: «پاسخ کوتاه این است که مشارکتی نکردم چون هیچ ارتباطی [با شخصیت من در «داستان اسباب بازی»] نداشت. گروه به‌کلی جدیدی است که واقعاً ارتباطی با فیلم‌های اول نداشت.»

کارگردانی «لایت‌یر» به «انگس مک‌لین» سپرده شده که انیماتور قسمت‌های دوم و سوم «داستان اسباب بازی» بود. آلن می‌گوید سال‌ها پیش با پیکسار در مورد تولید فیلم جداگانه‌ای برای شخصیت «باز لایت‌یر» گفت‌وگو کرده است.

آلن فاش می‌کند که در ابتدا این پروژه را یک فیلم لایو-اکشن تصور کرده است: «داستان شگفت‌آوری است. فقط به نظر ارتباطی با اسباب بازی ندارد، کمی... نمی‌دانم. فقط ارتباطی با باز ندارد. هیچ ارتباطی ندارد. ایکاش ارتباط بهتری وجود می‌داشت.»

«پاتریشا هیتون» برنده امی که یکی از دوستان نزدیک آلن است، از مسیری که انیمیشن «لایت‌یر» در پیش گرفت اظهار نارضایتی کرده و در صفحه توییترش نوشته بود که پیکسار «در انتخاب نکردن رفیق من برای نقشی که خاستگاهش خود اوست و مالک آن است اشتباه بزرگی مرتکب شده.»

هیتون ادامه داده بود: «چرا این شخصیت دوست‌داشتنی و نمادین را اخته کردند؟ علت محبوب شدن این شخصیت اثری بود که آلن خلق کرد. چرا باید عنصری را حذف کنید که باعث می‌شود بخواهیم آن را ببینیم؟» او سپس از هشتگ «تصمیمات احمقانه هالیوود» استفاده کرد.

انیمیشن «لایت‌یر» با صداپیشگی اوانز در گیشه موفق نبود و یکی از بدترین افتتاحیه‌های تاریخ پیکسار را به جا گذاشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید