news-background
news-background

فیلم‌های The Fabelmans اسپیلبرگ و Next Goal Wins وایتیتی پاییز ۲۰۲۲ و Poor Things لانتیموس در سال ۲۰۲۳ اکران خواهند شد

فیلم «فیبلمن‌ها» (The Fabelmans) به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» پاییز آینده اکران خواهد شد. این فیلم نیمه-اتوبیوگرافیکال با بازی «سث روگن»، «میشل ویلیامز» و «پیل دینو» قرار است در ماه نوامبر به صورت محدود در سالن‌های سینمای آمریکا روی پرده برود.

این پروژه از دوران کودکی کارگردان در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل ۱۹۶۰ آریزونا الهام گرفته خواهد شد و «میشل ویلیامز» نقش مادر و «سث روگن» نقش عمو/دایی اسپیلبرگ را بازی می‌کند. «پل دینو» نیز برای بازی در نقش آرنولد، پدر «استیون اسپیلبرگ» به فیلم اضافه شده است. اسپیلبرگ فیلمنامه‌ این فیلم را با همکاری «تونی کوشنر» به نگارش درآورده است. این دو در بازسازی «داستان وست ساید» (West Side Story) که هنوز اکران نشده، «مونیخ» (Munich) و «لینکلن»‌ (Lincoln) همکاری کرده بودند.

این هفته گزارش شد که فیلم ورزشی «گل پیروزی‌بخش» (Next Goal Wins) به کارگردانی «تایکا وایتیتی» و بازی «مایکل فاسبندر» سرانجام پس از یک سال وقفه اکران خواهد شد.

این فیلم براساس یک مستند ورزشی بریتانیایی به کارگردانی «مایک برت» و «استیو جیمیسن» ساخته می‌شود و ماجرای مربی فوتبال آلمانی «توماس رونگن» را روایت می‌کند که سعی دارد از تیم فوتبال همیشه بازنده جزایر ساموآی آمریکا برنده بسازد و به جام جهانی صعود کند.

وایتیتی در مصاحبه با پادکست «ونتی فر» می‌گوید تأخیرها باعث شده‌اند این فیلم تقریباً فراموش شود: «فیلم «ثور» را می‌ساختم و همزمان فیلم ورزشی‌ام را تدوین می‌کردم که همه از جمله خودم فراموشش کرده‌اند. فکر می‌کردم: «بله، درست گفتید، مثل اینکه داشتم یک فیلم در مورد فوتبال می‌ساختم» و یک سال گذشت و من حتی به آن نگاه نکردم و شرایط خطرناکی پیدا کرده بود.»

این کارگردان اضافه می‌کند: «درست پیش از پاندمی فیلمبرداری‌اش کردم. شاید نوامبر ۲۰۱۹، و بعد... دو سال گذشت. هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاده بود، باورکردنی نیست. اما تمام شده و فیلم بسیار خوبی است! به شکل آزمایشی اکرانش کردیم و مردم آن را خیلی دوست داشتند.»

فیلم «موجودات بیچاره» (Poor Things) «یورگوس لانتیموس» نیز بنابر اعلام «نیویورک تایمز» در سال ۲۰۲۳ اکران خواهد شد. فیلمبرداری این پروژه با بازی «اما استون» و «مارک رافلو» ژانویه گذشته به پایان رسیده است.

فیلم سرگذشت استون در نقش «بلا بکستر» یک زن لطیف، بی‌قید و شهوت‌ران و یک فرانکنشتاین مؤنث را روایت می‌کند. بکستر پس از آنکه برای فرار از همسر بدرفتارش خودش را غرق می‌کند، مغز او با نوزاد متولدنشده‌اش جایگزین می‌شود. این داستان عجیب را «تونی مک‌نامارا» که «سوگلی» را با همکاری لانتیموس نوشته، از رمانی نوشته «السدر گری» اقتباس کرده است.

این فیلم دومین همکاری میان لانتیموس و استون پس از اثر تحسین‌شده «سوگلی» (The Favourite) که استون را نامزد اسکار کرد، و سومین همکاری میان استون و مک‌نامارا پس از «سوگلی» و «کروئلا» (Cruella) خواهد بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید