news-background
news-background

کلافگی کارگردان Lilo & Stitch از ستایش‌های فیلم Frozen: ما زودتر عشق خواهرانه را نشان داده بودیم

فیلم انیمیشن «یخ‌زده» (Frozen) فرهنگ عامه را در سال ۲۰۱۳ تسخیر کرد و به سبب نحوه نمایش روابط عاشقانه ستایش شد. رابطه میان شخصیت‌های آنا و السا محور داستان فیلم بود و نه ارتباط آن‌ها با یک مرد و شاهزاده‌ای برای ابراز «عشق واقعی» وجود نداشت. مخاطبین فیلم نمایش این عشق خواهرانه را بسیار ستودند، اما «کریس سندرز» کارگردان «لیلو و استیچ» (Lilo & Stitch) می‌گوید این ستایش‌ها اغراق‌شده بودند.

سندرز به «نیویورک تایمز» می‌گوید: «راستش را بخواهید، به نظر من «یخ‌زده» عالی بود. اما کمی من را کلافه کرد چون مردم می‌گفتند: «بالأخره، یک رابطه غیررمانتیک میان دو دختر» و من فکر می‌کردم: «ما نشان داده بودیم! دقیقاً این را نشان داده‌ایم.»»

«لیلو و استیچ» ژوئن سال ۲۰۰۲ و بیش از یک دهه پیش از «یخ‌زده» اکران شد در حالی که یک داستان افسانه‌ای نبود و سنت انیمیشن‌های دیزنی را شکست. استودیوهای والت دیزنی انیمیشن در دهه ۱۹۹۰ فیلم‌هایی چون «علاءالدین»، «دیو و دلبر» و «مولان» را اکران کرد و در همه آن‌ها عشق میان یک زن و مرد را به تصویر کشید.

داستان «لیلو و استیچ» در مورد رابطه دوستانه میان یک دختر جوان اهل هاوایی و یک موجود فرازمینی آبی رنگ را روایت کرد. مهم‌ترین رابطه انسانی این فیلم میان لیلو و خواهر بزرگ‌ترش نانی است که پس از مرگ والدینشان در یک سانحه رانندگی سرپرست خانواده است. این فیلم ۲۷۱ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت و به تولید دنباله‌هایی انجامید که بدون اکران در سالن‌های سینما به شبکه نمایش خانگی رفتند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید