news-background
news-background

ال پاچینو: تیموتی شالامی باید در Heat 2 بازی کند؛ تجدید دیدار بازیگران فیلم تحسین‌شده مایکل مان

پاچینو مایل است شالامی در «مخمصه ۲» نقش او را بازی کند.

«مایکل مان» بیست و هفت سال پس از اکران «مخمصه» (Heat)، دنباله‌ای در قالب یک رمان منتشر خواهد کرد. این رمان که ۹ آگست به بازار می‌آید، با همکاری «مگ گاردینر» به نگارش درآمده است.

پیش‌تر گزارش شده بود که داستان دنباله یک روز پس از وقایع فیلم روی می‌دهد، و «کریس شیهرلیس» که در فیلم «ول کیلمر» نقش او را بازی کرد، به دنبال فرار از لس‌آنجلس است. داستان هم به شش سال پیش از سرقت و هم سال‌های پس از آن می‌رود و شخصیت‌ها و دنیاهای جدیدی وارد داستان می‌کند که دربردارنده سکانس‌های اکشن سینمایی‌اند. محل وقوع داستان هم خیابان‌های لس‌آنجلس است و هم مخفی‌گاه‌های سندیکاهای تایوانی رقیب در یک منطقه آزاد در آمریکای جنوبی، مرز مکزیک و آسیای جنوب شرقی.

پاچینو در فیلم نقش کارآگاه «وینسنت هانا» را بازی کرد در حالی که «رابرت دنیرو» در نقش «نیل مک‌کالی» جنایتکار ظاهر شد. این دو بازیگر جمعه شب گذشته در «یونایتد پالاس» منهتن حاضر شدند و تجدید دیدار کردند.

در این رویداد، پاچینو به این پرسش پاسخ داد که چه کسی در اقتباس احتمالی از کتاب مان می‌تواند نقش کارآگاه هانا را بازی کند: «تیموتی شالامی. یعنی او بازیگر فوق‌العاده‌ای است. ظاهر بسیار خوبی دارد.»

این گردهمایی با حضور پاچینو و دنیرو و نیز «آرت لینسون» تهیه‌کننده با دو سال تأخیر به مناسبت بیست و پنجمین اکران «مخمصه» از سوی جشنواره ترایبکا برگزار شد و «بیلگ ابیری» منتقد «والچر» مدیر جلسه بود. پس از این گفت‌وگو، نسخه 4K فیلم به نمایش درآمد.

حضور پاچینو و دنیرو روی صحنه با تشویق ایستاده همراه بود. لینسون در ادامه به یاد آورد: «پیشنهاد بازی این دو در فیلم چیزی است که هر کسی در پاسخ به آن می‌گوید: «فکر خوبی است.»»

در حین برگزاری این جلسه پرسش و پاسخ، مخاطبین بعضی از دیالوگ‌های به‌یادماندنی فیلم را با صدای بلند بیان می‌کردند. پاچینو در یکی از صحنه‌های بازجویی از شخصیت «هنک ازاریا» فریاد می‌زند: «چون آن زن ماتحت خیلی خوبی دارد!‌ و تو سرت را در آن فرو کرده‌ای!»

ازاریا فوریه سال ۲۰۱۸ در مصاحبه با مجله «ونتی فر» گفته بود: «[مایکل مان] یک میلیون برداشت گرفته بود، و فکر می‌کنم پاچینو حوصله‌اش سر رفت و از روی استیصال آن کلمات را به کار برد که من را به شدت ترساند. بخشی از بازیگری او نبود، واقعاً من را وحشت‌زده کرد.» ابیری این مصاحبه را برای پاچینو نقل می‌کند و او را غافلگیر می‌کند:‌ «جداً؟ این را چه می‌گویید؟ نمی‌دانستم قرار است اتفاق بیفتد!»

دنیرو در پاسخ به این پرسش که چگونه خودشان را برای این نقش آماده کرده بودند به شوخی می‌گوید: «از چند بانک سرقت کردیم.» در ادامه پاچینو و دنیرو فاش می‌کنند که بسیاری از صحنه‌های «مخمصه» در حین فیلمبرداری تعیین شده‌اند. دنیرو می‌گوید: «من و ال این صحنه را تمرین نکردیم. فکر کردیم که بهتر است به یکباره انجامش دهیم.»

در این صحنه که برای اولین بار پاچینو و دنیرو را در کنار هم قرار می‌داد، شخصیت‌های هانا و مک‌کالی ایدئولوژی‌های خود را در مورد یک فنجان قهوه طرح می‌کنند. این تقابل در دهه‌های بعد به سبب ارگانیک بودن تنش آن بسیار ستایش شد.

پاچینو مهارت شنوندگی دنیرو را تحسین می‌کند و می‌گوید: «اغلب به افرادی که از من در مورد همکاری با او سؤال می‌کنند می‌گویم: «با باب [دنیرو] هر کاری می‌توان کرد.» صرف نظر از هر چه انجام دهید، او گوش می‌دهد، واکنش نشان می‌دهد و با آن ارتباط برقرار می‌کند. همکاری با چنین بازیگری واقعاً مزیت بزرگی است. چرا که مهم نیست شما چه می‌کنید، او ادامه‌اش می‌دهد. همیشه آمادگی همراهی را دارد.»

پاچینو اضافه می‌کند:‌ «به گمانم شبیه تنیس است. در سینما، باید توپ را از روی تور عبور دهید تا به بازیکن دیگر برسد. اگر گوش فرادهید ریتمی نرم به وجود می‌آید.»

دنیرو توجه مان به جزئیات را می‌ستاید و می‌گوید: «برای ویژه نشان دادن آن‌ها شتاب‌زده عمل نمی‌کند.» او در مورد صحنه اوج فیلم در یک هتل واقعی و فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس می‌گوید: «آخر هفته‌ها فیلمبرداری می‌کردیم، شاید شنبه و یکشنبه در مرکز لس‌آنجلس زیرا باید از خیابان‌ها استفاده می‌شد و در روزهای وسط هفته شلوغ بودند.»

پاچینو یادآور می‌شود: «تدوین‌گران را فراموش نکنید! همیشه احساس می‌کنم: «تدوین‌گران باعث شدند بهتر از آنچه هستم به نظر برسم.»» او اضافه می‌کند که خودش هم تجربه تدوین را دارد و سپس به فیلمسازان جوان توصیه می‌کند: «به همه بازیگران، تهیه‌کنندگان، کارگردانان و تدوین‌گران می‌گویم – فیلم را ببینید پیش از اینکه امکان ایجاد تغییر را از شما بگیرند چون انجام مجدد کاری که هیچ اختیاری رویش ندارید دشوار است. اگر در مراحل اولیه متوجه شوید که تغییری لازم است، احتمال اینکه کسی به حرف شما گوش دهد بیشتر است.»

پاچینو به یاد می‌آورد که در مورد فیلم «پدرخوانده» (The Godfather) چنین تجربه‌ای داشته است: «چند یادداشت روی میز «فرانسیس فورد کاپولا» قرار دادم اما او گفت: «برو گمشو.» گاهی جواب می‌دهد.»

شبکه پارامونت پلاس سریال «پیشنهاد» (The Offer) را بر اساس حواشی تولید «پدرخوانده» تولید کرده است. پاچینو در پاسخ به این پرسش که آیا این مینی‌سریال را دیده یا نه می‌گوید: «البته، چرا نباید ببینم؟ داستان زندگی من است!»

ابیری در پایان این پرسش را مطرح می‌کند که آیا در هالیوود امروز تولید فیلمی چون «مخمصه» ممکن است یا نه. لینسون می‌گوید: «امروز فیلم‌های بسیار بدتری نسبت به «مخمصه» ساخته می‌شوند، بنابراین چرا این فیلم امروز نتواند ساخته شود؟»

پاچینو در مورد پلتفرم‌های استریم ویدیو می‌گوید: «نتفلیکس «ایرلندی» را ساخت، بنابراین شدنی اما هنوز دشوار است. من فکر می‌کنم نتفلیکس، آمازون یا چنین شبکه‌هایی می‌توانند و حاضرند فیلم‌های بزرگی مثل «مخمصه» بسازند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ۲۰:۰۳

زورش میرسه اسلحه رو بلند کنه؟

نمایش اسپویل