news-background
news-background

ژان-لویی ترنتینیان بازیگر فرانسوی در سن ۹۱ سالگی درگذشت

بازیگر فیلم‌هایی چون «یک مرد و یک زن» و «کانفورمیست» از دنیا رفت.

«ژان-لویی ترنتینیان» بازیگر فیلم‌های کلاسیکی مانند «یک مرد و یک زن» (A Man and a Woman)، «شب من با مو» ‌(My Night at Maud’s)، «قرمز» (Three Colors: Red) و «کانفورمیست» (The Conformist) در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

ترنتینیان در طول بیش از شش دهه فعالیت هنری جوایز بسیاری از جمله بهترین بایگری کن برای «زد» (Z) به کارگردانی «کوستا گاوراس» و جایزه سزار در سال ۲۰۱۳ برای «عشق» (Amour) ساخته «میشائیل هانکه» شد. او در بیش از ۱۳۰ عنوان سینمایی و تلویزیونی و ۵۰ تئاتر بازی کرد و در سال ۱۹۹۵ در فیلم «شهر کودکان گمشده» (The City of Lost Children) سابقه صداپیشگی داشت.

ترنتینیان با فیلم «یک مرد و یک زن» به کارگردانی «کلود للوش» به ستاره‌ای بین‌المللی تبدیل شد، فیلمی که در سال ۱۹۶۶ برنده اسکرا بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم خارجی زبان بود.

او در مصاحبه با «نیس-متان» فرانسه گفته بود: «به‌شدت کمرو بودم. و شهرت برایم جذابیتی نداشت. می‌دانید، بار اول خوشایند است اما پس از آن نه چندان. برای چه به ما جایزه می‌دهند؟ ما از پیش پول خوبی گرفته‌ایم. بهتر است اسکار را به افرادی بدهند که کارهای چندان لذت‌بخشی انجام نمی‌دهند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید