news-background
news-background

بیانیه جانی دپ و امبر هرد در واکنش به اعلام رأی دادگاه ویرجینیا؛ دپ: «حقیقت هرگز از بین نمی‌رود»؛ هرد: «پس‌رفتی است به وقتی که زنان با اعتراض کردن تحقیر می‌شدند»

«جانی دپ» و «امبر هرد» با انتشار بیانیه‌هایی به اعلام رأی دادگاه ویرجینیا واکنش نشان دادند. اعضای هفت نفره هیأت منصفه، چهارشنبه این هفته (۱ ژوئن) پس از سه روز بررسی پرونده اعلام کردند که هرد با انتشار مقاله‌ای در «واشینگتن پست» در واقع به همسر سابقش دپ تهمت ارتکاب خشونت خانگی زده و باید ۱۵ میلیون دلار به او پرداخت کند.

ستاره «دزدان دریایی کارائیب» با انتشار بیانیه‌ای به این پیروزی واکنش نشان داده و می‌گوید: «شش سال قبل، زندگی من، زندگی فرزندانم، زندگی نزدیکانم، و نیز، زندگی افرادی که سال‌های بسیار بسیار طولانی از من حمایت کرده بودند، و به من اعتماد داشتند، برای همیشه دگرگون شد. با یک چشم بر هم زدن.

از طریق رسانه‌ها، اتهامات دروغ و بسیار جدی کیفری به من نسبت داده شد که محتوای نفرت‌پراکنانه بی‌پایانی به وجود آورد، هرچند تحت پیگرد قانونی قرار نگرفتم. طی یک نانوثانیه به آنسوی دنیا رسیده بود و تأثیری ویرانگر بر زندگی و شغل من داشت.

و شش سال بعد، هیأت منصفه زندگی‌ام را به من پس داد. واقعاً سربلندم کردند.

تصمیم من برای تعقیب قانونی این پرونده، با علم دقیق به موانع بلند حقوقی اجتناب‌ناپذیر، معطوف شدن نگاه جهان به زندگی‌ام، پس از تأمل بسیار صورت گرفت.

از همان ابتدا، هدف این شکایت افشای حقیقت بود، صرف نظر از نتیجه‌اش. از حقیقت گفتن چیزی بود که به فرزندانم و همه آن‌هایی که در حمایت از من پابرجا ماندند بدهکار بودم. از اینکه سرانجام موفق شدم این کار را انجام دهم احساس آسودگی می‌کنم.

غرق در طغیان محبت و حمایت‌های مردم سراسر دنیا بوده و هستم. امیدوارم که تلاش من برای بازگو شدن حقیقت به دیگران، چه مرد و چه به زنانی که در موقعیت‌های مشابه بوده‌اند کمک کرده باشد. هم امیدوارم موضع به سمت بی‌گناه برگردد مگر اینکه خلافش ثابت شود، چه درون دادگاه‌ها و چه در رسانه.

می‌خواهم از تلاش شرافتمندانه قاضی، هیأت منصفه و کارمندان دادگاه و کلانترهایی قدردانی کنم که تا این مقطع وقت گذاشتند و اعضای گروه حقوقی سخت‌کوش و مستحکم خود که برای به اشتراک گذاشتن حقیقت کاری فوق‌العاده انجام دادند و به من کمک کردند.

خیر در پیش است و فصل تازه سرانجام آغاز شد.

حقیقت هرگز از بین نمی‌رود. (Veritas numquam perit)»

 

«امبر هرد» که در حین قرائت رأی بیشتر چشم به زمین دوخته بود، می‌گوید «ناامیدی من در کلام نمی‌گنجد» و اضافه می‌کند: «دلشکسته‌ام از اینکه کوهی از مدرک برای مقابله با قدرت و نفوذ بی‌تناسب و سلطه همسر سابقم کافی نبوده است.

حتی بیشتر ناامیدم از معنایی که این رأی می‌تواند برای زنان دیگر داشته باشد. یک پسرفت است. زمان را به وقتی برمی‌گرداند که یک زن با اعتراض کردن تحقیر و شرمنده می‌شد. این مفهوم که اعمال خشونت علیه زنان باید جدی گرفته شود را پس می‌کشد.

به باور من وکلای جانی موفق شدند کاری کنند هیأت منصفه از مشکل کلیدی «آزادی بیان» چشم‌پوشی و از مدارکی غفلت کنند که در پیروزی ما در بریتانیا تعیین‌کننده بودند.

از اینکه در این پرونده بازنده شدم غمگینم. اما حتی غمگین‌ترم از اینکه ظاهراً به عنوان یک آمریکایی حقی که تصور می‌کردم از آن برخوردارم را از دست داده‌ام – حق سخن گفتن آزادانه و آشکارا.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۰۰

پیروزی خون بر فمینیسم!

نمایش اسپویل
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۱۰

طرف شوهرش این همه معروفه و خوشتیپ و پولدار ، بعدش میره سکس سه نفره میکنه دیده ضایع شده دست پیش گرفته ، حروم زاده??

نمایش اسپویل
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۰۹

من نمیدونم چرا به اندازه جانی دپ خوشحالم خخخ چقدر باید یک زن منفور باشه و بازیگر محبوب همه رو ازشون بدزده!

نمایش اسپویل
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۵۱

بزرگترین اشتباهش همین بود که سعی کرد ادوارد دست قیچی رو از چشم همه بندازه!

نمایش اسپویل
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۳۷

امبر هرد با واکنشی که به رای دادگاه نشون داد ثابت کرد که حتی بازنده خوبی هم نیست. خوشحالم که برنده دادگاه نشد.

نمایش اسپویل
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۲۴

واقعا این اتفاقات چه ارزشی داره که بعضیا دنبال میکنن؟؟ خیلی وقتا بی تفاوت بودن هم نعمتیه. لازم نیست همیشه در هر زمینه ای اظهار نظر کنیم

نمایش اسپویل
بیشتر