news-background
news-background

کارگردان No Time to Die به «رفتار ناشایست» در حین فیلمبرداری و فریب زنان جوان متهم شد

«کری فوکوناگا» به رفتار ناشایست در حین فیلمبرداری و «فریب» زنان جوان‌تر متهم شده است.

«کری فوکوناگا» کارگردان فیلم «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) و سریال «کارآگاه واقعی» (True Detective) به رفتار ناشایست در حین فیلمبرداری و سوء استفاده از جایگاهش برای برقراری رابطه با زنان جوان متهم شد.

منابع ناشناس از محل فیلمبرداری مینی‌سریال «اربابان آسمان» (Masters of the Air) اپل تی‌وی+ به «رولینگ استون» می‌گویند این فیلمساز ۴۴ ساله که کارگردان پروژه است در برخورد با بازیگران زن جوان و برخی از عوامل فیلمبرداری «کاملاً و به روشنی از قدرتش سوء استفاده» کرده است.

فوکوناگا این اتهامات را رد می‌کند و با انتشار بیانیه‌ای از طریق وکیلش «مایکل پلانسکر» می‌گوید: «در تلاش برای برقراری رابطه دوستانه یا رابطه عاشقانه با رضایت زن هیچ رفتار هرزه‌واری وجود ندارد.» وکیل فوکوناگا اضافه می‌کند که «هیچ‌کس هیچ‌وقت – حتی یک بار – چنین احساسی» را به خاطر ادعای آزار جنسی بروز نداده است: «او یک فضای کاری خلاقانه، تعاملی و دوستانه ایجاد می‌کند.»

فوکوناگا علاوه بر این به فریب بازیگر و اسکیت‌سواری به نام «راشل وینبرگ» در ۱۸ سالگی‌اش متهم کرده است. وینبرگ که حالا بیست و سه ساله است در شبکه‌های اجتماعی یک تصویر سلفی به همراه فوکوناگا منتشر کرده و می‌نویسد: «سال‌ها از او می‌ترسیدم. این مرد یک اغفال‌کننده است و سال‌هاست چنین می‌کند. خانم‌ها، آگاه باشید.»

وقتی فوکوناگا در اینستاگرام به قانون سقط جنین «رو علیه وید» واکنش نشان داد، وینبرگ نوشت: «امروز چنین چیزی ارسال کرده. و این من را عصبانی می‌کند چون او به معنای واقعی کلمه به زنان اهمیتی نمی‌دهد. فقط آزارشان می‌دهد. با دختران زیادی حرف زده‌ام. لعنت به تو، کری.»

وینبرگ می‌گوید در تست بازیگری یک آگهی بازرگانی برای سامسونگ به کارگردانی فوکوناگا با این فیلمساز آشنا شده است. او اضافه می‌کند که فوکوناگا از او خواسته بود وقتی با یکدیگر به مکان‌های عمومی می‌روند ادعا کند که خواهر یا برادرزاده اوست.

وکیل فوکوناگا رابطه رمانتیک کارگردان و وینبرگ را تأیید می‌کند و آن را «تمام‌شده» می‌خواند و می‌گوید ادعای وینبرگ «به وضوح از نارضایتی او از آقای فوکوناگا نشأت می‌گیرد، اما همان‌گونه که همه می‌دانند، رابطه‌ها همیشه تمام می‌شوند و در بسیاری از موارد یک طرف یا هر دو طرف ناراحت است.»

«کیلین لوش» و «هانا لوش» بازیگران دوقلوی سریال «روانی» (Maniac) نیز با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرده‌اند که فوکوناگا آن‌‌ها را در حین فیلمبرداری سریال نتفلیکس و در سن ۲۰ سالگی وارد یک رابطه کرده‌اند. خواهران لوش می‌گویند «به ما تجاوز نشد، اخراج نشدیم، و بر خلاف میل باطنی خود هیچ عمل جسمانی انجام ندادیم» اما هدفشان از انتشار بیانیه این است که بگویند در این تجربه تنها نبوده‌اند.

فوکوناگا به واسطه وکیلش می‌گوید بر خلاف آنچه ادعا شده، با خواهران لوش رابطه جنسی سه نفر برقرار نکرده است. دو منبع دیگر از میان عوامل سریال «روانی» ادعا می‌کنند که فوکوناگا تمایل داشته در احاطه زنان جوان باشد: «با خود می‌گفتم: «چرا این دختران جوان همیشه مثل توله سگ اطراف او پرسه می‌زنند؟»»

در سال ۲۰۲۱، فوکوناگا متهم شد به اینکه «ریدن گریر» بازیگر «کارآگاه واقعی» را پس از مقاومت در برابر برهنه کردن بالاتنه‌اش در یکی از صحنه‌های سریال که در فیلمنامه وجود نداشته اخراج کرده است. گریر برای بازی در نقش یک رقصنده انتخاب شد اما برهنگی در قرارداد او ذکر نشده بود.

گریر سال گذشته به «دیلی بیست» گفته بود: «کری در آن لحظه گفت: «همه در این سریال بالاتنه‌شان را برهنه می‌کنند. همه زنان این سریال برهنه می‌شوند. شخصیت تو یک استریپر است، بنابراین باید برهنه شوی.» روش‌های مختلفی برای راضی کردن من امتحان کرد که مهم نبودند.»

وکیل فوکوناگا می‌گوید این کارگردان در مورد استخدام نهایی بازیگران تصمیم‌گیری نمی‌کند: «مثل بسیاری از کارگردانان، فرایند استخدام بازیگران در پیوند با بسیاری از افراد دیگر و بر اساس خصوصیات فردی بازیگر و اینکه آیا برای پروژه مناسب هستند یا نه صورت می‌گیرد.»

فوکوناگا پیش‌تر ادعا کرده بود که «شان کانری» در فیلم‌های قبلی «جیمز باند» اساساً زنان تجاوز می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید