news-background
news-background

حمایت مدیر عامل نتفلیکس از استند-آپ‌های جنجالی دیو شپل و ریک جرویز: اگر در آمریکا سانسور باشد، در خاور میانه بی‌دفاع خواهیم شد

«تد ساراندوس» از شوخی‌های تراجنسیتی در استند-آپ‌های جدید «ریکی جرویز» و «دیو شپل» حمایت کرد.

«تد ساراندوس» یکی از مدیران عامل نتفلیکس از پخش استدند-آپ‌های جنجالی «دیو شپل» و «ریک جرویز» حمایت کرد. هر دوی این استند-آپ‌ها حاوی شوخی‌های تراجنسیتی بودند و تراجنسیت‌هراسانه خوانده شدند.

ساراندوس در مصاحبه با «نیویورک تایمز» از پخش این دو عنوان دفاع می‌کند و می‌گوید: «به نظر من برای فرهنگ آمریکا به صورت کلی بسیار مهم است است آزادی بیان وجود داشته باشد. ما برای نژادها و اقوام متنوعی که عقاید گوناگون، سلایق گوناگون و سبک‌های زندگی گوناگونی دارند برنامه‌سازی می‌کنیم، و با این حال همه عناوین را برای همه نمی‌سازیم. بعضی عناوین را برای همه می‌سازیم اما همه برنامه‌ها برای همه نیستند.»

ساراندوس اضافه می‌کند: «هیچ‌کس نمی‌گوید آنچه این مرد به زبان می‌آورد هوشمندانه یا سنجیده نیست. فقط با او موافق نیستید.»

پاییز گذشته به دنبال پخش استند-آپ «نزدیک‌تر» (The Closer) شپل، بعضی از کارمندان نتفلیکس دست به اعتصاب زدند. نحوه واکنش نتفلیکس به اعتراضات و متن نامه‌ای که برای کارمندان ارسال شده بود باعث ایجاد تنش در این کمپانی شد. ماه گذشته نیز، پس از حمله به شپل روی صحنه یکی از استند-آپ‌هایش، نتفلیکس با ارسال نامه‌ای گفته بود: «اگر حمایت از وسعت محتوای ما دشوار است، نتفلیکس ممکن است بهترین جا برای شما نباشد.»

ساراندوس ادامه می‌دهد: «پیش‌تر مشکلی بسیار لیبرال بود، یعنی در زمانه جالبی زندگی می‌کنیم. همیشه گفته‌ام اگر در ایالات متحده دست به سانسور بزنیم، چگونه می‌خواهیم از محتوای خودمان در خاور میانه دفاع کنیم؟»

جرویز در بخشی از استند-آپ «فوق طبیعت» (SuperNature) می‌گوید: «در زندگی واقعی البته از حقوق افراد تراجنسیتی حمایت می‌کنم. از حقوق تمامی انسان‌ها حمایت می‌کنم، و حقوق افراد تراجنسیتی حقوق انسان است. به بهترین شکل زندگی کنید. از ضمیر دلخواهتان استفاده کنید. جنسیتی باشید که احساس می‌کنید باید باشید. اما با درخواست من موافقت کنید، خانم‌ها: آلت مردانه را از بین ببرید. این تمام حرف من است.»

شپل در استند-آپ جدیدش می‌گوید: «جی.کی. رولینگ را تحریم کردند – خدای من. او به شکل قابل استنادی گفته بود که جنسیت یک حقیقت است، جامعه تراجنسیتی از او به‌شدت خشمگین شد، و این زن را تراجنسیت‌هراس نامید.» او ادامه می‌دهد: «من طرفدار تیم تراجنسیت‌هراسی هستم. با آن‌ها موافقم. موافق. جنسیت یک حقیقت است.» این کمدین سپس می‌گوید منظورش این نیست که زنان تراجنسیتی زن نیستند و «افرادی که استند-‌آپ‌های من را می‌بینند می‌دانند که من هیچ مشکلی با افراد تراجنسیتی ندارم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید