news-background
news-background

بازگشت شخصیت‌های محبوب «جنگ ستارگان» در سریال Obi-Wan Kenobi

[هشدار: حاوی اسپویلر از سریال «اوبی-وان کنوبی» دیزنی+]

در قسمت اول «اوبی-وان کنوبی» نسخه جوان‌تر یکی از شخصیت‌های محبوب «جنگ ستارگان» معرفی شده است.

قسمت اول سریال «اوبی-وان کنوبی» (Obi-Wan Kenobi) با چند شخصیت محبوب دنیای «جنگ ستارگان» بینندگان را غافلگیر کرد. داستان این مینی‌سریال ۱۰ سال پس از وقایع «جنگ ستارگان: انتقام سیث» (Star Wars: Revenge of the Sith) روی می‌دهد، جایی که «اوبی-وان کنوبی» با بازی «یوان مک‌گرگور» با بزرگ‌ترین شکست زندگی‌اش مواجه شد وقتی که «آناکین اسکای‌واکر» با بازی «هیدن کریستنسن» به جبهه تاریکی پیوست. «اوبی-وان» یکی از چند جدای باقی مانده پس از قتل عام «سیث» است.

شخصیت محبوب دیگری که علاوه بر «دارث ویدر» در «اوبی-وان کنوبی» به تصویر کشیده شده، «پرنسس لیا» جوان با بازی بازیگر خردسال «ویوین لایرا بلر» است. «پرنسس لیا» با بازی «کری فیشر» اولین بار در سال ۱۹۷۷ و در فیلم «امید تازه» (A New Hope) معرفی شده بود. لیا سناتوری بود که مخفیانه با شورشیان همکاری کرد تا زوال «امپراطوری» به رهبری ویدر و سیدیوس را رقم بزند.

در قسمت اول «جنگ ستارگان»، لیا درویدهایش را برای برقراری ارتباط با «اوبی-وان» با بازی «الک گینس» و کمک به شورش به مأموریتی می‌گمارد که آغازگر حوادث سه‌گانه «جرج لوکاس» بودند. لیا با «لوک اسکای‌واکر» با بازی «مارک همیل» و «هان سولو» جایزه‌بگیر با بازی «هریسون فورد» نیز همکاری می‌کند تا مانع «امپراطوری» شود. در دنباله «امپراطوری دوباره ضربه می‌زند» (The Empire Strikes Back) فاش شد که لیا و لوک خواهر و برادری دوقلو هستند و پدرشان «دارث ویدر» است. ویدر در قسمت سوم (Return of the Jedi) تغییر موضع می‌دهد و شکست «امپراطوری» را سبب می‌شود.

در سریال «اوبی-وان کنوبی»، لیا و لوک از پدرشان که تصور می‌کند فرزندانش به همراه مادرشان «پدمه» با بازی «ناتالی پورتمن» مرده‌اند، مخفی نگه داشته شده‌اند. لیا با سرپرستی سناتور «بیل اورگانا» با بازی «جیمی اسمیتس» رشد می‌کند. بینندگان سریال از دیدن این شخصیت غافلگیر شدند چرا که نام او در بازاریابی ذکر نشده بود و تریلرها تصویرش را نشان نداده بودند.

ربوده شدن لیای جوان در قسمت اول باعث شد که «اوبی-وان کنوبی» از مخفیگاه بیرون بیاید و نجاتش دهد. به همین دلیل این شخصیت ممکن در قسمت‌های بعدی در داستان نقش داشته باشد.

دیگر بازیگران سریال «هیدن کریستنسن» در نقش «دارث ویدر»، «موزس اینگرام»، «جول اجرتون»، «بانی پیس»، «کمیل نانجیانی»، «ایندیرا وارما»، «روپرت فرند»، «اوشی جکسون جونیور»، «سونگ کانگ»، «سیمون کسل» و «بنی سفدی» خواهند بود.

دو قسمت اول سریال «اوبی-وان کنوبی» چند ساعت زودتر از موعد از دیزنی+ پخش شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید