news-background
news-background

ترانه علیدوستی در جشنواره کن: چرا از من در مورد فساد سریال «شهرزاد» سؤال می‌کنید؛ واکنش نوید محمدزاده به پرسشی در مورد بوسه او و همسرش روی فرش قرمز کن: به عشق احترام بگذاریم

«نوید محمدزاده» و «ترانه علیدوستی» بازیگران «برادران لیلا» (Leila’s Brothers) به کارگردانی «سعید روستایی» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم در جشنواره کن به چند پرسش پاسخ دادند. روستایی در این کنفرانس از وضعیت «معیشتی» مردم ایران، علیدوستی از حواشی سریال «شهرزاد» و محمدزاده از بوسه جنجالی‌اش به همسرش گفتند.

«ترانه علیدوستی» در پاسخ به پرسش «رادیو فردا» درباره واکنش سلبریتی‌ها به اتفاقات جامعه می‌گوید: «واکنش نشان می‌دهم ولی اینکه آن واکنش مقبول یک جامعه قرار بگیرد یا نه بستگی دارد. گاهی می‌بینید که ما حرف درست را می‌زنیم، یک روز ممکن است اشتباهی در کارمان باشد. بالأخره ما هم آدم هستیم و در همین جامعه زندگی می‌کنیم و حتماً کامل نیستیم. گاهی ممکن است مواضعی بگیریم یا با بی‌دقتی صحبت کنیم. همه این اتفاقات محتمل است. اما به نظر من اینکه این حساسیت وجود داشته باشد به نظر من مهم‌تر است. من هیچ‌وقت نتوانسته‌ام جلوی دهانم را بگیرم و هزینه‌اش را پرداخت کرده‌ام و خواهم کرد.»

علیدوستی در مورد اینکه چرا پس از مطرح شدن اتهام علیه سرمایه‌گذار سریال «شهرزاد» به بازی در آن ادامه داده می‌گوید: «اتفاقی که برای سریال «شهرزاد»‌ افتاد برای همه ما یک تلنگر بود. قبل از آن شاید ما این دقت را نداشتیم و این اتفاق بسیار ناراحت‌کننده باعث شد که ما دقت بیشتری داشته باشیم.» او اضافه می‌کند: «شاید کسی باور نکند چون شش سال گذشته. من در پایان فصل اول «شهرزاد» با آقای امامی آشنا شدم. یعنی من از حضور این آدم خبر نداشتم. تهیه‌کننده دیگری به جای ایشان بود که قرارداد امضاء کرد و اسمی از این آدم نیست. این دیگر دست من نیست که وقتی قراردادی با ایشان امضاء نکرده‌ام... من اصلاً توجیه نمی‌کنم. شاید وظیفه ما بود که می‌دانستیم. ولی نمی‌دانستیم. خیلی خواهرانه و صادقانه می‌گویم. پای همه هزینه‌هایش هم ایستادیم. همه حرف‌هایش را هم شنیدیم... ولی در کنارش شما باید توجه داشته باشید که سرمایه‌ای آمده در سریالی و پنج برابر خودش را برگردانده به همان آدم. سؤال شما چرا از من است؟ چون دست من نیست. سود آن پول دست من نیست.»

محمدزاده در پاسخ به پرسشی در مورد بوسه او و همسرش «فرشته حسینی» روی فرش قرمز کن می‌گوید: «زنم است. دوست داشتم ماچش کنم. واکنش‌ها به نظرم خیلی مثبت بوده‌اند. در دوره‌ای هستیم که به نظرم بهتر است به عشق احترام بگذاریم. در این دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، آدم‌ها با هم مهربان نیستند، با هم برخورد خوبی ندارند، حواسشان به هم نیست. برای من مهم بود که قدردانی کنم از کسی که زندگی من را تغییر داد و باعث شد آرامش داشته باشم و همیشه ماچش می‌کنم.»

روستایی در بخش دیگری از کنفرانس در مورد وضعیت بحرانی معیشت مردم ایران می‌گوید: «واقعیت این است که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت‌های ایران در چهل سال گذشته این بود که طبقه متوسطی به وجود آمد که در ۱۰-۱۵ سال گذشته به‌شدت باریک و باریک‌تر و کوچک‌تر شده. خیلی‌ها پولدارتر شدند و خیلی‌ها بی‌پول و فقیر و فقیرتر شدند. از عرض این طبقه متوسط کم شده و می‌بینیم که آدم‌ها دارند طبقه عوض می‌کنند. خانه‌شان عوض می‌شود، خورد و خوراک‌ها عوض می‌شود. این موضوع در این فیلم من با دیگر فیلم‌ها متفاوت است چون جایی می‌شد این‌جوری فکر کرد که به وجود آمدن یک سری از مشکلات و حل نشدن آن‌ها تقصیر خود خانواده است، اما دیگر نمی‌توان این را گفت. وقتی روزی سه بار تورم به آدم‌ها یادآوری می‌شود، وقتی غیرممکن است که صبح بیدار شوی و یک خبر بد نبینی، وقتی دائماً همه‌چیز در حال بدتر شدن است، دیگر نمی‌توانیم بگوییم تقصیر خانواده است.»

این کارگردان ادامه می‌دهد: «در فیلم‌های من دختری هست که جلوگیری می‌کند از فروپاشی خانواده. در فیلم «ابد و یک روز» به این شکل بود که خود خانواده تقصیر بیشتری داشتند اما در این فیلم دیگر به این شکل نیست و می‌بینید که جامعه تأثیرگذار است، عملکرد دولت‌ها تأثیر می‌گذارد و دیگر کاری از دست آدم‌ها برنمی‌آید. یعنی آدم‌ها چه اشتباه کنند و چه نکنند، به سمتی که نباید می‌روند. جامعه متأسفانه شکل برزخی پیدا کرده. بدی برزخ این است که شما دائماً در آن امید دارید و در این برزخ دست و پا می‌زنید اما ممکن است که با این دست و پا زدن فرو بروید یا بالا بیایید. بخشی از جامعه را می‌بینیم که هر روز وضعشان بهتر می‌شود، اما بخش زیادی از جامعه اوضاعشان بهتر نمی‌شود. انگار که مردم باید تنبیه بشوند. انگار اگر چیزی ۱۰ درصد گران بشود خوب نیست، باید ۳۰۰-۴۰۰ درصد گران بشود، باید قیمتش چهار یا پنج برابر بشود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۰۲

زنده باد سعید روستایی ??

نمایش اسپویل