news-background
news-background

مایکل مور: آمریکا با خشونت و قتل عام متولد شده؛ وقت آن رسیده که متمم دوم قانون اساسی لغو شود

«مایکل مور» در واکنش به کشتار ۱۹ کودک در یووالدی تگزاس می‌گوید متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده که به مردم اجازه حمل سلاح می‌دهد باید لغو شود.

مور در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی می‌پرسد: «چه کسی تا چند روز آینده در این شبکه یا هر شبکه دیگری خواهد گفت:‌ «وقت آن رسیده که متمم دوم قانون اساسی لغو شود»؟» وقتی «کریس هیز» مجری برنامه می‌گوید: «نمی‌توان این حرف را زد.» مور دوباره می‌پرسد: «چرا نمی‌توان پرسید؟»

کارگردان برنده اسکار «بولینگ برای کلمباین» (Bowling for Columbine) ادامه می‌دهد: «ببینید، من از تمامی قوانین کنترل حمل اسلحه حمایت می‌کنم. نه کنترل مشهود اسلحه. ما به چنین قوانینی احتیاج نداریم. قوانین سخت‌گیرانه‌ای می‌خواهیم که از خودمان و فرزندانمان محافظت کند.»

مور می‌گوید:‌ «متوجه نیستیم که ما مردمی خشن هستیم. این کشور در خشونت و قتل عام بومیان با اسلحه زاده شده. این کشور بر دوش برده‌هایی ساخته شده که اسلحه به سمت‌شان گرفته بودند... نمی‌خواهیم دو گناه اول خودمان را درک کنیم تا بدانیم پشت توانایی ما و تبدیل شدنمان به چنین کشوری اسلحه وجود داشته است.»

مورد اضافه می‌کند:‌ «واقعاً باور دارم که اگر جفرسون، مدیسون و واشینگتن، اگر همگی آن‌ها می‌دانستند که گلوله اختراع خواهد شد – حدود ۵۰ سال پس از انقلاب ما، نمی‌دانم که آیا چنین قانونی را می‌نوشتند یا نه. حتی نمی‌دانستند گلوله چیست. تا دهه ۱۸۳۰ وجود نداشت. [اگر] می‌دانستند که این کشتار به پا خواهد شد، باید بپذیرید که بنیان‌گذاران کشور از آن حمایت نمی‌کردند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۶ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۵۶

مهم‌ترین دلیل مدافعان حق داشتن اسلحه اینه که مردم مقابل حکومت بی‌دفاع نباشند. این دلیل تا حدی درسته. ولی خب همیشه هم به نفع جامعه نبوده. البته نه با شدتی که آقای مور می‌گن!

نمایش اسپویل
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ۲۰:۰۶

مسلما خیر. برای همین هم نوشتم تا حدی. اگر حکومتی تصمیم بگیره علیه مردمش از کل توان تسلیحاتی خودش استفاده کنه دیگه هیچکس نمی‌تونه جلوی اون حکومت بایسته. مگر اینکه دخالت خارجی بشردوستانه صورت بگیره که اونم احتمالش کمه.

نمایش اسپویل
۶ خرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۲۲

یعنی مردم آمریکا به اندازه ارتش آمریکا مسلح هستند؟

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۰۰

اونقدری که آمریکاییا رو اسلحه غیرت دارن رو آزادی بیان غیرت دارن تو دهه 50 کلی دادگاه فضاحت بار داشتن

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۳۰

با وجود تمام دیدگاهاش این یه مورد رو راست میگه

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۱۲

^مور می‌گوید:‌ «متوجه نیستیم که ما مردمی خشن هستیم. این کشور در خشونت و قتل عام بومیان با اسلحه زاده شده. این کشور بر دوش برده‌هایی ساخته شده که اسلحه به سمت‌شان گرفته بودند... نمی‌خواهیم دو گناه اول خودمان را درک کنیم تا بدانیم پشت توانایی ما و تبدیل شدنمان به چنین کشوری اسلحه وجود داشته است.»^ خدا رو شکر توی این دنیای پر از دروغ و دوز و کلک بالاخره یکی حرف حق رو زد بدون ترس و محافظه کاری

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۱

از برادران ارزشی آمریکا!!!

نمایش اسپویل