news-background
news-background

فیلم Top Gun: Maverick به دنبال شکستن رکورد افتتاحیه کارنامه تام کروز

پارامونت پس از مقاومت در برابر پلتفرم‌های دیجیتال در حین پاندمی کووید، سرانجام فیلم «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) با بازی «تام کروز» را در سالن‌های سینما اکران می‌کند. بر اساس آخرین برآوردها، «ماوریک» افتتاحیه جهانی ۱۸۰ میلیون دلاری را ثبت خواهد کرد و رکورد کارنامه «تام کروز» را خواهد شکست. علاوه بر این، انتظار می‌رود این فیلم در بازارهای داخلی افتتاحیه ۹۲ تا ۱۰۰ میلیون دلاری را ثبت کند و رکورد دیگری به ثبت برساند.

استودیو برای بازاریابی این دنباله پس از چند دهه بی‌نقص عمل کرده و مخاطبین مرد بزرگسال‌تر را هدف گرفته است اما پیش‌بینی شده است که «ماوریک» تمام گروه‌های سنی را مجذوب خود کند. پیش‌نمایش این فیلم آوریل گذشته در «سینماکان» لاس وگاس پخش شد و بینندگان فوراً فیلم را مدعی اسکار دانستند. سپس مراسم افتتاحیه در پایگاه نیروی دریایی ایالات متحده در سن دیه‌گو برگزار شد و چند روز بعد کروز برای نمایش فیلم به جشنواره کن سفر کرد و یک نخل طلای افتخاری و غیرمنتظره گرفت. در روزهای بعد مراسم افتتاحیه فیلم در لندن و توکیو برگزار شد.

«ماوریک» در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۷ درصد دریافت کرده که برای هر سینمارویی کافی به نظر می‌رسد. این فیلم در ۴۷۲۷ سالن سینما در ایالات متحده و کانادا اکران خواهد شد و از این حیث بالاتر از «شیر شاه» (The Lion King) سال ۲۰۱۹ با ۴۷۲۵ و «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) با ۴۳۳۶ سالن سینما قرار گرفته است. اولین اکران‌های عمومی فیلم «مارویک» از ساعت ۳ بعد از ظهر پنجشنبه این هفته آغاز خواهد شد.

پرفروش‌ترین فیلم کارنامه «تام کروز» در سه روز اول اکران داخلی فیلم «جنگ دنیاها» (War of the Worlds) با ۶۴.۸ میلیون دلار است. در بازارهای جهانی، پرفروش‌ترین فیلم کروز در افتتاحیه «مومیایی» (The Mummy) با ۱۷۲.۳ میلیون دلار است.

«ماوریک» به کارگردانی «جوزف کوزینسکی» در ۶۲ بازار بین‌المللی به جز چین و روسیه اکران خواهد شد و در نزدیک به ۲۴ هزار سالن روی پرده می‌رود. فروش این فیلم در افتتاحیه خارجی ۸۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده است. «مارویک» از امروز در فرانسه، بلژیک، مصر، ایسلند، اندونزی، ایتالیا، نروژ، فیلیپن، سوئد و سوئیس اکران شده است.

فیلم تأخیر-خورده دیگری که سرانجام از این هفته اکران خواهد شد انیمیشن «فیلم برگر باب» (The Bob’s Burgers Movie) دیزنی و استودیوهای قرن بیستم خواهد بود. این فیلم که از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۳ درصد دریافت کرده، در ایالات متحده و کانادا به دنبال فروش ۱۰ تا ۱۴ میلیون دلاری است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید