news-background
news-background

«تحریم شدم. به همین راحتی.»؛ واکنش فرانک لانگلا به اتهام رفتار ناشایست و اخراج از سریال Fall of the House of Usher

«فرانک لانگلا» نامزد اسکار ماه گذشته به اتهام رفتار ناشایست از سریال «سقوط کاخ آشر» (The Fall Of the House Of Usher) نتفلیکس اخراج شد. لانگلا که قرار بود در این مینی‌سریال هشت اپیزودی اقتباس شده از آثار «ادگار آلن پو» نقش «رودریک آشر» را بازی کند، این هفته سکوتش را در مقابل این اتهامات شکسته و مقاله‌ای در «ددلاین» منتشر کرده است.

لانگلا می‌نویسد:‌«تحریم شدم. به همین راحتی. در جنون رو به رشدی که در حال حاضر صنعت ما را احاطه کرده، تصور نمی‌کردم که واژه‌های «تلفات جانبی» بر شانه‌های من سنگینی کند. وزنی دارند که من انتظار نداشتم در دهه‌های پایانی دوران بازیگری‌ام تحمل کنم.»

این بازیگر ۸۴ ساله اضافه می‌کند: «غریزه ابتدایی من فرمان می‌داد که به دنبال مقصر باشم. حمله‌ور شوم و انتقام بگیرم. با متخصصین مدیریت بحران مصاحبه بکردم، وکلای مرتبط به هم، غمخواران حرفه‌ای که ساعتی ۸۰۰ دلار دستمزد می‌گیرند. مشاوره رایگان هم شد: «قربانی را بازی نده.»، «شکایت نکن. گذشته‌ات را کند و کاو می‌کنند.»، «توافقنامه عدم افشا را امضاء کن، پول را بگیر و برو.»، «در برنامه‌های گفت‌وگو محور حضور پیدا کن، خودت را پشیمان نشان بده، تظاهر به فروتنی کن. بگو درس‌های زیادی آموخته‌ام.» عذرخواهی کن. عذرخواهی کن. عذرخواهی کن.»

لانگلا در بخشی از مقاله فاش می‌کند که سریال «سقوط کاخ آشر» می‌توانسته آخرین اثرش باشد. او توضیح می‌دهد: «در تاریخ ۲۵ مارس امسال، در حال بازی در یک صحنه عاشقانه با یک بازیگر زن جوان بودم که نقش همسر من را بازی می‌کرد. هر دوی ما کاملاً ملبس بودیم. روی یک مبل نشسته بودم، او در مقابل من ایستاده بود. کارگردان اعلام کرد «کات.» بازیگر زن گفت: «او به پای من دست زد. قرار نبود این کار را بکند.» او سپس صحنه را ترک کرد و کارگردان و هماهنگ‌کننده صحنه‌های صمیمانه به دنبال او رفتند. من هم می‌خواستم آن‌ها را دنبال کنم اما از من خواسته شد «از او فاصله» بگیرم. نزدیک به یک ساعت منتظر ماندم، اما بعد به من گفتند که بازیگر زن برای فیلمبرداری برنمی‌گردد و فیلمبرداری تمام شده.»

لانگلا می‌گوید بلافاصله تحقیقات نتفلیکس در این زمینه آغاز شده و یک هفته بعد، از بخش منابع انسانی با او تماس گرفته‌اند و گفته‌اند که بهتری است با بازیگر زن، و هیچ‌کس دیگری ارتباط برقرار نکند: «تهیه‌کننده ما گفت:‌ «نمی‌توانی چنین کارهایی انجام دهی، فرانک. نمی‌توانی شوخی کنی. نمی‌توانی تعریف و تمجید کنی. نمی‌توانی لمس کنی. این نظم نوین است.»

لانگلا گزارش «تی‌ام‌زی» در تاریخ ۱۳ آوریل را تکذیب می‌کند و می‌گوید میان برداشت‌ها بازیگر زن جوان سریال را لمس نکرده است: «این کاملاً کذب است. اسم این بازیگر زن جوان را آورده بودند. همان زن جوانی که من را متهم کرده در حین فیلمبرداری یک صحنه عاشقانه به پای او دست زده‌ام.»

لانگلا ادامه می‌دهد: «در مورد نیت متهم‌کننده یا نتفلیکس اظهار نظر نمی‌کنم، اما تأثیر رفتار آن‌ها روی من وصف‌ناشدنی است. یک نقش هیجان‌انگیز و احتمال کسب درآمد در آینده را از دست دادم، و شاید مدتی بیکار شوم. نتفلیکس پس از سه ماه کار و تنها سه هفته مانده به پایان فیلمبرداری من را اخراج کرد، و دستمزدم هنوز به صورت کامل پرداخت نشده. مهم‌تر از همه، اعتبار من خدشه‌دار شده است.»

لانگلا در پایان می‌نویسد: «فرهنگ تحریم با دمکراسی در تضاد است. مانع ایجاد بحث و گفت‌وگو می‌شود. توانایی گوش دادن، میانجی‌گری، و تبادل نظرات مخالف را محدود می‌کند. تراژیک‌تر اینکه، قضاوت اخلاقی را از بین می‌برد. منصفانه نیست. درست نیست. آمریکایی نیست.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۵۳

خب جلوی چشم همه که نمیشه اتهامی به این بزرگی بزنن طرف رو بدبخت کنن حتی کسی ندیده این چه مدل جدیدیه

نمایش اسپویل