news-background
news-background

باکس آفیس: آرامش قبل از طوفان Doctor Strange 2

در فاصله یک هفته مانده تا اکران «دکتر استرنج ۲» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)، انیمیشن «آدم‌بدها» (Bad Guys) در ایالات متحده و کانادا به صدرنشینی ادامه داد و استودیوهای بزرگ هالیوود این هفته ترجیح دادند فیلمی به صورت گسترده اکران نکنند. تمامی فیلم‌ها در آمریکای شمالی ۶۸ میلیون دلار فروختند و کاهش ۲۸ درصدی را نسبت به یک هفته قبل نشان دادند.

بر اساس آخرین برآوردها، انتظار می‌رود «دکتر استرنج ۲» در افتتاحیه داخلی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار بلیت‌فروشی کند. این دنباله بهترین رکورد پیش‌فروش بلیت در سال ۲۰۲۲ را ثبت کرده و با ۴۲ میلیون دلار بالاتر از «بتمن» (The Batman) است. این فیلم آغازگر فصل سینمایی تابستان است و پس از اکران آن فیلم‌های بلاک‌باستر بیشتری از جمله «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) «تام کروز» که با استقبال بسیار خوبی در «سینماکان» مواجه شد، روی پرده می‌روند.

انیمیشن «آدم‌بدها» دریم‌ورکس و یونیورسال فرصت رسیدن به فروش ۱۶.۱ میلیون دلاری را در دومین هفته اکران داشت. این فیلم پس از گذشت ۱۰ روز از فروش ۴۴.۴ میلیون دلاری عبور کرده است. «سونیک خارپشت ۲» (Sonic the Hedgehog) پارامونت در چهارمین هفته اکرا کاهش ۲۷ درصدی را ثبت کرد و به فروش آخر هفقته ۱۱.۳۵ میلیون دلاری و فروش داخلی ۱۶۰.۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد. «جانوران شگفت‌انگیز ۳» (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) برادران وارنر نیز در سومین هفته اکران در بازارهای داخلی ۸.۳ میلیون دلار فروخت و کاهش ۴۱ درصدی فروش بلیت را ثبت کرد.

فیلم «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» (Everything Everywhere All at Once) استودیوی ای-۲۴ با بازی «میشل یو» همچنان می‌تازد و در ششمین هفته اکران با رشد بلیت‌فروشی ۲ درصدی مواجه شده است. این فیلم ۵.۵ میلیون دلار در طول تعطیلات آخر هفته گذشته فروخت، و از فروش داخلی ۳۵.۴ میلیون دلاری عبور کرد. این فیلم پس از اکران در ۸۵۰ سالن سینمای آیمکس ۸۵۰ هزار دلار فروخته و انتظار می‌رود به راحتی از فروش ۴۰ یا حتی ۵۰ میلیون دلاری گذر کند و بالاتر از «جواهرات تراش‌نخورده» (Uncut Gems) به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ استودیو تبدیل شود.

این هفته استودیوی اوپن رود فیلم «حافظه» (Memory) با بازی «لیام نیسون» را در ۲۵۵۵ سالن سینما اکران کرد و ۳.۱ میلیون دلار فروخت. پرفروش‌ترین بازارهای داخلی این فیلم لس‌آنجلس، نیویورک، فینیکس، دالاس و شیکاگو بودند. برای این فیلم امتیاز «راتن تومیتوز» ۲۹ درصد ثبت شده در حالی که خریداران بلیت به آن امتیاز ۶۶ درصد «پست‌ترک» داده‌اند. حدود ۵۱ درصد مخاطبین فیلم «حافظه» مرد، ۸۴ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، ۴۶ درصد بالاتر از ۴۵ ساله، و ۴۹ درصد اروپایی تبار، ۲۰ درصد لاتین تبار، ۲۰ درصد آفریقایی تبار و ۱۱ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

فیلم «شمالی» (The Northman) «رابرت اگرز» و استودیوی فکوس در دومین هفته اکران با کاهش فروش ۴۹ درصدی روبرو شد و ۶.۳ میلیون دلار فروخت. فروش کلی این فیلم در آمریکای شمالی در حال حاضر به ۲۲.۸ میلیون دلار رسیده است. «بار تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم» (Unbearable Weight of Massive Talent) با بازی «نیکلاس کیج» در نقش خودش در دومین هفته اکران ۳.۹ میلیون دلار فروخته و پس از ۱۰ روز از ۱۳.۵ میلیون دلار عبور کرده است.

در بازارهای بین‌المللی فیلم «داونتن ابی‌: دورانی تازه» (Downton Abbey: A New Era) یونیورسال و فکوس اکران شد و از ۳۳ کشور ۹.۳ میلیون دلار به دست آورد. این فیلم به کارگردانی «سایمون کورتیس» در بریتانیا و استرالیا در رتبه اول جای گرفته است.

«جانوران شگفت‌انگیز ۳» این هفته پس از ثبت فروش ۲۵.۸ میلیون دلاری از ۷۳ بازار بین‌المللی، از مرز ۳۰۰ میلیون دلار گذشت. فروش جهانی این فیلم تا امروز به ۳۲۹.۵ میلیون دلار رسیده در حالی که پنج بازار پرفروش خارجی فیلم تاکنون ژاپن با ۲۶.۷ میلیون دلار، آلمان با ۲۵.۷ میلیون دلار، بریتانیا با ۲۳.۷ میلیون دلار، چین با ۲۱.۴ میلیون دلار و فرانسه با ۱۶.۹ میلیون دلار بوده‌اند.

فیلم «شهر گمشده» (The Lost City) پارامونت با بازی «ساندرا بولاک» و «چنینگ تیتوم» این هفته به فروش جهانی ۱۵۰ میلیون دلاری نزدیک شد. پرفروش‌ترین بازارهای این فیلم تا امروز بریتانیا با ۹.۲ میلیون دلار، استرالیا با ۸.۹ میلیون دلار، فرانسه با ۳.۶ میلیون دلار، مکزیک با ۳.۳ میلیون دلار، و آلمان ۳ میلیون دلار بودند، در حالی که بازارهای ژاپن و هنگ کنگ برای این عنوان ماجراجویانه باقی مانده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید