news-background
news-background

اظهار تأسف بندیکت کامبربچ از لغو اکران Doctor Strange 2 توسط «رژیم سرکوب‌گر» عربستان سعودی

«بندیکت کامبربچ» می‌گوید لغو اکران فیلم ابرقهرمانی «دکتر استرنج ۲» (Doctor Strange In The Multiverse Of Madness) در عربستان سعودی به دلیل مخالفت دیزنی با حذف یک دیالوگ هم‌جنس‌گرایانه یک «ناامیدی قابل‌پیش‌بینی» است.

ستاره «قدرت سگ» (The Power of the Dog) در فتوکال «دکتر استرنج ۲» در لندن، از «رژیم‌‌های سرکوب‌گر» به خاطر «عدم تحمل» انتقاد می‌کند و می‌گوید این اتفاق اهمیت معرفی شخصیت‌های متنوع از نظر هویت و گرایش جنسی را ثابت می‌کند.

این هفته گزارش شد که دیزنی درخواست مقامات عربستان سعودی برای سانسور یک جمله هم‌جنس‌گرایانه شخصیت «آمریکا چاوز» با بازی «سوچی گومز» ۱۵ ساله را نپذیرفته است. «گاردین» به نقل از «نواف السبهان» یکی از مقامات عربستان گزارش داده است که حذفیات فیلم «به‌سختی به ۱۲ ثانیه» می‌رسد و در این صحنه شخصیت «آمریکا چاوز» با بازی «سوچی گومز» ۱۵ ساله به «دو مادر» خود ارجاع می‌دهد.

کامبربچ می‌گوید: «راستش احساساتی نشدن به خاطر این موضوع دشوار است. اما متأسفانه، یک ناامیدی قابل‌پیش‌بینی است. می‌دانیم که این رژیم‌های سرکوب‌گر و نابردباری آن‌ها محرومیت ایجاد می‌کند برای انسان‌هایی که به خاطر آنچه که هستند نه فقط سزاوار به رسمیت شناخته شدن بلکه گرامی داشته شدن‌اند، و باید احساس کنند عضوی از جامعه و یک فرهنگ‌اند و نباید به خاطر گرایش جنسی مجازات شوند.»

کامبربچ اضافه می‌کند که این ممنوعیت «با آنچه به عنوان یک موجود زنده تجربه کرده‌ایم ناسازگار است، چه رسد با وضعیت فرهنگی دنیای امروز. اما راستش، دلیل دیگری است برای اینکه گنجاندن عضوی از جامعه دگرباشان توکنیسم نیست.»

او می‌گوید «آمریکا چاوز» فقط به دلیل جذابیتش به عنوان یک شخصیت در فیلم قرار گرفته و تأکید می‌کند که گرایش جنسی «تنها یک جنبه از شخصیت اوست.»

«الیزابت اولسن» بازیگر نقش «واندا ماکسیموف» در «دکتر استرنج ۲» اضافه می‌کند که امیدوار است هواداران در کشورهایی که فیلم را اکران نمی‌کنند «راهی برای دیدنش» پیدا کنند.

«دکتر استرنج ۲» از ۵ مه در سراسر دنیا اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۰:۴۰

در مورد ایرانم نظر بده

نمایش اسپویل
۸ دی ۱۴۰۱ ۱۱:۴۲

موافقم

نمایش اسپویل
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۴:۱۶

جیگرم کباب شد :/ چقدر جامعه LGBTQ+ مظلوم و مورد ظلم واقع شده

نمایش اسپویل
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۱۴

دوستانی که از یمن حرف میزنن در مورد نسل کشی مسلمونای اویغور توسط چین که سال‌هاست ادامه داره چیزی نمیدونن یا چون کمونیست‌های شرقی صاحب مملکتمون هستن براشون نمیصرفه چیزی ازش بگن؟ :))))

نمایش اسپویل
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۳۸

نمیفهمم چطور زیر خبر انتقاد این بازیگر از عربستان، درگیری اویغورها و چین به ذهنت رسید. طبیعتا وقتی یه طرف خبر عربستانه یمن به ذهن آدم میاد ولی این چینو من نفهمیدم. کامبربچ اویغوره؟ یا چین همجنسبازه؟ یا شاید عربستان کمونیسته؟ میشه ارتباطو با این خبر بشکافی؟

نمایش اسپویل
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۱:۱۹

این همه مدت جنایاتی که رژيم عربستان سعودی علیه مردم یمن انجام داد به چشم اینا نیومد حالا که دوازده ثانيه از فیلمشون سانسور شده عربستان شده رژيم سرکوبگر

نمایش اسپویل
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۱:۴۹

قشنگی اینجاست که حذف 12 ثانیه از فیلم براشون سنگینه و باعث میشه احساساتی بشن ولی کشته شدن چند صد هزار نفر تو یمن به هیچ جاشون نیست. یعنی بخاطر 12 ثانیه میشن سرکوبگر، بخاطر جنایات دیگشون خیر.

نمایش اسپویل
بیشتر