news-background
news-background

لیام نیسون: فیلم Memory باعث شد هر روز به بروس ویلیس فکر کنم؛ همسرم گفت اگر نقش جیمز باند را قبول کنی نمی‌توانیم ازدواج کنیم

«لیام نیسون» یک بازیگر ایرلندی است که هم در فیلم‌های کمدی دهه هشتادی (The Dead Pool) نقش‌آفرینی کرده، و هم در نقش هویت‌های تاریخی (Schindler’s List) ظاهر شده. او که در دهه ششم زندگی‌اش به ستاره ژانر فیلم‌های اکشن برانسونی تبدیل شد، به تازگی در مصاحبه با «ریچ آیزن» فاش کرده است که احتمال پیوستنش به «جیمز باند» وجود داشته است.

نیسون در بخشی از این مصاحبه به بعضی از جنجالی‌ترین شایعه‌ها پاسخ می‌دهد و تأیید می‌کند که تا مرز بازی در نقش شخصیت «فزیک» در نسخه سینمایی «عروس شاهزاده» (The Princess Bride) پیش رفته، اما این نقش نهایتاً به «آندره غول» رسید.

نیسون علاوه بر این فاش می‌کند که یکی از گزینه‌های بازی در نقش «جیمز باند» بوده است. او زمانی را به یاد می‌آورد که هنوز «پیرس برازنان» به چندگانه ملحق نشده بود. نیسون ادعا می‌کند که هیچ‌گاه به صورت رسمی پیشنهاد بازی در این نقش به او ارائه نشده اما حتی اگر چنین می‌شد باید آن را رد می‌کرد.

نیسون به یاد می‌آورد: «به یاد می‌آورم که همسر عزیز و مرحوم‌ام [ناتاشا ریچاردسون که در سال ۲۰۰۹ درگذشت] به من گفت – در حال فیلمبرداری فیلمی به نام «نل» (Nell) در کارولینای شمالی بودیم – و او مستقیم به چهره من نگاه کرد و گفت: «لیام، اگر این نقش به تو پیشنهاد شود و بپذیری، می‌دانی که نمی‌توانیم ازدواج کنیم.»»

ریچاردسون با این حال باعث شد نیسون نقش «برایان میلز» در «ربوده‌شده» (Taken) به نیسون برسد. فیلمنامه «ربوده‌شده» برای نیسون فرستاده شده بود، اما او در پذیرش فیلم تردید داشت. وقتی در یک جشنواره فیلم به همراه ریچاردسون حاضر می‌شود و با «لوک بسون» تهیه‌کننده فیلم که رئیس هیأت داوران بود برخورد می‌کند، این ایده را مطرح می‌کند که وقتی بازیگری نقش «اسکار شیندلر» را بازی کرده، می‌تواند «مهارت‌های بسیار خاصی» در «ربوده‌شده» داشته باشد.

تازه‌ترین فیلم نیسون «حافظه» (Memory) است که ۲۹ آوریل اکران خواهد شد. او در این فیلم نقش یک آدمکش را بازی می‌کند که به بیماری آلزایمر مبتلا است.

نیسون در مصاحبه با «نیویورک پست» می‌گوید وقتی گزارش شد که همکارش «بروس ویلیس» ۶۹ ساله به بیماری آفازی مبتلا و از بازیگری بازنشسته شده، هر روز به او می‌اندیشد: «هر روز به او فکر می‌کنم. [این اختلال] مشخصاً [برای یک بازیگر] تلخ‌تر است، این‌طور نیست؟ برایش آرزوی بهترین‌ها را دارم.»

نیسون که در ماه ژوئن ۷۰ ساله خواهد شد، برخلاف مصاحبه‌های پیشین‌اش می‌گوید برنامه‌ای برای بازنشسته شدن ندارد: «[ادعای بازنشستگی] یک شوخی بود. در جشنواره فیلم تورنتو چند سال قبل اتفاق افتاد... یکی از اعضای «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود» گفت: «لیام، ماجرای تو و این همه فیلم‌های اکشن چیست؟» گفتم: «لجوج بودم... به اندازه کافی فیلم اکشن بازی کرده‌ام.» اما به شوخی این حرف را زدم.»

نیسون در ادامه اعتراف می‌کند که نگران آلزایمر است: «در موردش تحقیق می‌کنم، چند مستند بسیار دردناک راجع به مشکل آلزایمر و فراموشی دیده‌ام، و البته کتاب‌هایی خوانده‌ام. و دوستی در ایرلند دارم که از من سالخورده‌تر است و در مراحل ابتدایی فراموشی است، اتفاقی که دیدنش دردناک است... مشکل وحشتناکی است.»

نیسون اضافه می‌کند: «چند بازیگر را در لندن می‌شناسم... که توانایی از بر کردن جملات را از دست داده‌اند. نمی‌توانند متن را درک کنند. در حالی که این‌ها بازیگرانی‌اند که در تئاتر و سینما و تلویزیون آثار فوق‌العاده‌ای به جا گذاشته‌اند.»

«مونیکا بلوچی» و «گای پیرس» دیگر بازیگران فیلم «حافظه» خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید