news-background
news-background

باکس آفیس: Fantastic Beasts 3 پایین‌ترین افتتاحیه داخلی تاریخ چندگانه «هری پاتر» را ثبت کرد

استودیوی برادران وارنر پس از افتتاحیه داخلی ۴۳ میلیون دلاری «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) باید در تولید دو قسمت برنامه‌ریزی‌شده بعدی تجدید نظر کند. این فروش پایین‌ترین رکورد در میان دنیای سینمایی «هری پاتر» است. هواداران «جی.کی. رولینگ» از قسمت دوم این اسپین‌آف تحت عنوان «جنایات گریندل‌والد» (Crimes of Grindelwald) استقبال زیادی نکردند و حتی با وجود گره داستانی آن قسمت، برای دیدن قسمت سوم علاقه نشان ندادند.

تولید قسمت سوم «جانوران شگفت‌انگیز» در سال ۲۰۱۹ به تعویق افتاد تا کار بر روی نگارش فیلمنامه ادامه پیدا کند. اما تاریخ نشان داده است که صرف نظر از کیفیت قسمت سوم چندگانه‌های سینمایی، بازگرداندن مخاطبین به سینما پس از یک دنباله ضعیف بسیار دشوار است. اوایل سال ۲۰۲۱ این شایعه شنیده شد که قسمت سوم «جانوران شگفت‌انگیز» از اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد، اما در آن زمان نویسنده فیلم انتخاب نشده بود.

حدود ۳۸ درصد از مخاطبین «اسرار دامبلدور» زنان بالاتر از ۲۵ ساله‌اند که در حین پاندمی آمار کم‌نظیری است. نزدیک به ۳۳ درصد از مخاطبین مردان بالاتر از ۲۵ ساله، ۱۶ درصد زنان زیر ۲۵ ساله و ۱۳ درصد مردان زیر ۲۵ ساله‌اند. زنان بالاتر از ۲۵ ساله به این دنباله امتیاز ۸۶ درصد و مردان زیر ۲۵ ساله امتیاز ۸۳ درصد داده‌اند.

بسیاری همچنان معتقدند که «اسرار دامبلدور» می‌تواند به فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری داخلی برسد، و علت پخش نشدن فیلم از اچی‌بی‌او مکس همین بوده است. نزدیک به ۲۴ درصد از مخاطبین ادعا می‌کنند که حاضرند فیلم را دوباره در سالن‌های سینما ببینند، ۱۴ درصد آن را در خانه به صورت رایگان می‌بینند، ۱۳ درصد از پلتفرم‌های دیجیتال خریداری می‌کنند و ۲۱ درصد دیسک‌های دی‌وی‌دی و بلو-ری فیلم را خریداری خواهند کرد.

فروش جهانی «اسرار دامبلدور» از ۱۹۳ میلیون دلار عبور کرده و انتظار می‌رود که به رکورد ۴۰۰ میلیون دلار نزدیک شود. این فیلم در هفته اول اکران در سراسر دنیا ۱۵۰ میلیون دلار فروخته بود اما در بازار چین به دنبال بسته شدن شماری از سالن‌های سینما انتظارات را برآورده نکرده است. قسمت اول «جانوران شگفت‌انگیز» در چین ۸۵ میلیون دلار و قسمت دوم ۵۷.۳ میلیون دلار فروخته بود.

«رلیش‌میکس» گزارش داده است که در شبکه‌های اجتماعی کاربران واکنش‌های دوگانه‌ای به «اسرار دامبلدور» نشان داده‌اند و ارجاعات بی‌شماری به جانشین شدن «مدس میکلسن» با «جانی دپ» و «کنسل شدن» و «غیرقابل‌جانشینی» بودن او داده‌اند. ویدیوهای پربیننده این فیلم در شبکه‌های اجتماعی با نرخ بسیار خوب ۱۸:۱ به اشتراک گذاشته شده است.

حدود ۵۲ درصد از مخاطبین «اسرار دامبلدور» زن، ۷۰ درصد بالاتر از ۲۵ ساله و ۵۷ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند. علاوه بر این، ۴۴ درصد از مخاطبین اروپایی تبار، ۲۸ درصد لاتین تبار، ۱۰ درصد آفریقایی تبار و ۱۸ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند. بر اساس گزارش «اینت‌تلیجنس»، ۲۶ درصد از خریداران بلیت این فیلم پیش از ۵ بعد از ظهر، ۴۴ درصد از ۵ تا ۸ بعد از ظهر و ۳۰ درصد پس از ۸ بعد از ظهر به سالن‌های سینما مراجعه کرده‌اند. قیمت بلیت‌های این فیلم به صورت میانگین ۱۲.۸۶ دلار بود.

«آی‌اسپات» گزارش داده است که وارنرها برای تیزرهای تلویزیونی «اسرار دامبلدور» ۲۱ میلیون دلار هزینه کرده است. این در حالی است که سونی برای فیلم «پدر استو» (Father Stu) به هزینه ۸ میلیون دلاری را کافی دانسته است. بیش از ۴.۲۷ میلیون دلار از فروش «اسرار دامبلدور» از سالن‌های سینمای آیمکس بوده است.

فیلم‌‌های «سونیک خارپشت ۲» (Sonic the Hedgehog 2)، «شهر گمشده» (The Lost City) و «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» (Everything Everywhere All at Once‌) این هفته به ترتیب در هفته‌های دوم و چهارم اکران ۳۰، ۶.۵ و ۱.۸۵ میلیون دلار فروختند و رتبه‌های دوم تا چهارم را به دست آوردند.

فیلم «پدر استو» با بازی «مارک والبرگ» که رده سنی بزرگسال دریافت کرده، این هفته پس از پنج روز اکران به فروش ۷ میلیون دلاری رسید. این عنوان مذهبی از مخاطبین نمره A «سینمااسکور» و امتیاز «پست‌ترک» ۹۱ درصد دریافت کرده و ۷۶ درصد از سینماروها دیدنش را توصیه می‌کنند. همچون دیگر آثار دینی، مخاطبین زن با ۵۶ درصد پیشتاز بودند و به دنبال آن‌ها مردان بالاتر از ۵۵ ساله با ۴۰ درصد در رتبه بعدی قرار گرفتند. بیش از ۶۱ درصد از خریداران بلیت «پدر استو» اروپایی تبار، ۲۲ درصد لاتین تبار، ۴ درصد آفریقایی تبار، و ۱۳ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

«بتمن»‌ (The Batman) این هفته از فروش داخلی ۳۶۵ میلیون دلاری عبور کرد. این فیلم در بازارهای جهانی به فروش ۷۵۰ میلیون دلاری رسیده و به پنجمین فیلم پرفروش پاندمی تبدیل شده است. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی «بتمن» تا امروز بریتانیا با ۵۳.۲ میلیون دلار، مکزیک با ۳۰.۷ میلیون دلار، استرالیا با ۲۷ میلیون دلار، فرانسه با ۲۵.۹ میلیون دلار، برزیل با ۲۲.۶ میلیون دلار، چین با ۲۲.۵ میلیون دلار، آلمان با ۱۸.۹ میلیون دلار، اسپانیا با ۱۱.۸ میلیون دلار، ایتالیا با ۱۱.۲ میلیون دلار و ژاپن با ۱۰ میلیون دلار بوده‌اند.

«سونیک خارپشت ۲» این هفته در ۵۴ بازار جهانی ۲۵ میلیون دلار فروخت. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این دنباله تا امروز بریتانیا با ۲۱.۶ میلیون دلار، فرانسه با ۱۱.۴ میلیون دلار، استرالیا با ۹.۲ میلیون دلار، برزیل با ۶.۶ میلیون دلار و اسپانیا با ۵.۶ میلیون دلار بوده‌اند. این فیلم از هفته آینده در هند، مالزی، لهستان و از آگست به ژاپن می‌رود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ۱۶:۳۷

اگه جانی دپ تو فیلم بود الان سطر جدول بود

نمایش اسپویل
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ۱۸:۴۹

صدر نه سطر

نمایش اسپویل