news-background
news-background

طرح مدیتیشن ۵۰۰ میلیون دلاری دیوید لینچ برای برقراری صلح جهانی راه‌اندازی شد

کارگردان «جاده مالهالند» امیدوار است که با این طرح آرامش را به دنیا بازگرداند.

«دیوید لینچ» برنامه‌هایش برای یک طرح مدیتیشن ۵۰۰ میلیون دلاری را اعلام کرد. کارگردان «تویین پیکس» (Twin Peaks) و «جاده مالهاند» (Mulholland Drive) هفته گذشته در وبسایتش تأیید کرد که به ۳۰ هزار دانشجوی بین‌المللی برای آموزش «درون‌پویی متعالی» (Transcendental Meditation) کمک مالی خواهد کرد تا به متخصصین حوزه مدیتیشن تبدیل شوند و «میراث صلح جهانی پایدار» را بنا کنند.

این طرح با همکاری «اتحادیه جهانی پژوهشگران صلح» اجرا و در سال اول نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار را سرمایه‌گذاری می‌کند. لینچ با انتشار یک ویدیو تبلیغاتی می‌گوید: «اگر صلح و آرامش را به این سیاره نیاوریم، نمی‌دانیم فردا چه خواهد شد. مردم می‌گفتند این جنگ در اوکراین اتفاق نخواهد افتاد، اما حالا اتفاق افتاده. مردم در حال جان سپردنند. شهرها در حال نابود شدنند. شرایط بسیار بسیار خطرناک است. همه می‌دانند.»

با این طرح از ۱۰ هزار دانشجوی دانشگاه ماهاریشی در ایالات متحده، ۱۰ هزار دانشجو در هند و ۱۰ هزار دانشجوی دیگری در دانشگاه‌های مرتبط در سراسر دنیا حمایت خواهد شد.

لینچ اضافه می‌کند: «مردم برای کمک به بشریت کارهای زیادی می‌کنند، اما مدتی طولانی است که ادامه داشته. حرف زدن، تظاهرات کردن، امضاء کردن – این امور صلح را برقرار نکرده.»

این طرح قرار است «نه تنها استرس را در دانشجویان کاهش دهد»، بلکه «نیروی همبستگی قدرتمندی» خلق کند. «تونی نادر» یکی از رهبران «درون‌پویی متعالی» می‌گوید: «دیوید لینچ نه فقط فیلمسازی درخشان است بلکه معقتد است صلح جهانی قابل‌دستیابی و قابل انجام است.»

هفته گذشته نشریاتی چون «ورایتی» از «منابع آگاه» نقل کردند که «دیوید لینچ» پروژه‌ای در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ اکران می‌کند و با «لورا درن» همکاری کرده است. با این حال، لینچ در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» برای معرفی نسخه ترمیم‌شده و 4K «امپراطوری درون» (Inland Empire) این شایعه را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «هیچ فیلم جدیدی از من بیرون نمی‌آید. سراسر شایعه است. این پاسخ من است. چنین اتفاقی نخواهد افتاد. پروژه‌ای ندارم. هیچ‌چیزی در کن ندارم. مایه تأسف است. باعث شد که مردم فکر کنند: «وای، چه خوب.» اثر جدیدی وجود دارد، اما مال من نیست. نمی‌دانم اثر کیست. می‌گویند اثر جدیدی به کن می‌رود، اما نمی‌گویند اثر کیست، و بعضی تصور کردند که فیلم من است، اما نیست.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ۲۰:۱۹

منظورش از صلح جهانی صلح در خاورمیانه هست یا فقط در اوکراین؟

نمایش اسپویل
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ۰۵:۲۳

درباره نتیجه داشتن یا نداشتن این کار دوید لینچ حرفی ندارم چون واقعا نمیدونم موثر واقع بشه یا نه هرچند احتمالش خیلی کم اما حداقل آدمی مثل لینچ یه تلاشی میکنه! جالبه کسی که یه قرون تو زندگیش کمک کسی نکرده میاد از همچین کاری ایراد میگیره?? لعنتی های جذاب حتما همه جا باید نظر مخالف بدید؟ نمیگید آمریکا کشفتون میکنه میبره برا خودش?

نمایش اسپویل
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۳:۲۰

وقتی اونقدر از واقعیت و حقیقت فاصله و داری و تو حباب خودت زندگی می کنی به سمت چنین مزخرفاتی میری با این پول میشه تغییر واقعی ایجاد کرد اما حیف...

نمایش اسپویل
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۲۰:۰۹

وقتی بر اساس نظریات از پیش تعیین شده خودت زندگی میکنی و در مواجه با چیز های متفاوتی که میشنوی بدون اینکه ذره ای تحقیق کنی و حتی یه سرچ ساده درباره تاثیرات مدیتیشن که به لحاظ علمی هم ثابت شده اس نمیکنی نتیجه اش میشه این کامنت های سهل انگارانه

نمایش اسپویل
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۱:۴۹

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

نمایش اسپویل
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۱:۰۶

وقتی دیگه هیچ ایده‌ای برای آفرینش نداشته باشی میری سراغ همچین اراجیفی. یارو به جز اوکراین هیچ جنگ دیگه ای تو دنیا نمیبینه بعد حرف از صلح جهانی میزنه. اون هم با همچین ایده‌ی مسخره و احمقانه‌ای که نشون میده این آدم اونقد مثل فیلماش درگیر سوررئاله که کاملا از امر رئال فاصله گرفته. کسی که نه تنها هیچ درکی از دنیای واقعی نداره حتی در به تصویر کشیدن واقعیات انسانی هم بعد از \"یک داستان سرراست\" ناتوان بوده حالا میخواد صلح رو برای دنیا به ارمغان بیاره. فرض محال حتی اگه طرحی هم به وجود بیاد و جناب لینچ مسیحای مدرن هم بشه اون طرح اونقدر برداشت های مختلفی ازش میشه که کلی جنگ دیگه رو به همراه میاره. پس بهتره جناب لینچ همون درگیر توین پیکزش باشه و بیشتر خودشو لو نده. چون این روزها همه چی خیلی زود لو میره.

نمایش اسپویل
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ۲۱:۵۳

یه مشت اراجیف متناقض. اول مخاطبت رو بشناس، بعد صحبت کن. اینطوری فقط خودت رو مسخره میکنی.

نمایش اسپویل
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ۲۰:۲۳

آفرین

نمایش اسپویل
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ۱۵:۴۷

من هیچ وقت جواب اراجیف رو نمیدم ولی خب زیادی دیگه دور برداشتی. میدونی جامعه بیشتر از چه طیفی ضربه میخوره و چه افرادی سلیقه ها رو محدود به خزعبلات دی سی و مارول میکنن؟ اینکه چه کسایی با ذهن تک بعدی و متعصب و سطحیشون و ذهنیتی به دور از هرگونه واقعیت ملموس باعث میشن نسل جدید سینما رو محدود به دی سی و مارول بدونن و اصلا روحشون هم خبر نداشته باشه که در کنار سینمای پاپ کورنی یه سینمای معناگرا هم وجود داره؟ همین شماهایی که از یه نفر بت ساختید و هر کسی که با اون مخالفت کنه رو ارجاع میدید به مارول و فقط میخواید که بگید بله من مارول نمیبینم و لینچ میبینم و من فلانم. درصورتی که واقعیت خیلی روتر و لورفته تر از این حرفاست. البته تقصیر کامل هم گردن شما نیست. اونقدر درگیر بحث های اینستاگرامی هستید که وقت فکر کردن بیرون از چارچوب‌های محدود ذهنیتون رو از دست دادید و متوجه نیستید یک زمانی فلینی و تارکوفسکی و آنتونیونی و برگمان طلایه دار بودند و سمت این بزرگان هم نمیرید و مطالعه‌شون نمیکنید. یا حداقل بشینید فیلمی از آنجلوپولوس ببینید و دیگران رو هم ترغیب به دیدن یک فیلم از این بزرگان بکنید و فقط راه افتادید در شبکه های مجازی تا به کسی که مخالفتون هست انگ مارول فن بودن بچسبونید و کاری هم برای افزایش سطح سلیقه نمیکنید و فقط با کوبیدن افراد همه رو از سینمای واقعی زده میکنید و جای بسی تاسف داره که احوال مدعیان سینمای واقعی این باشه. اوضاع درست بشو هم نیست. چون این ابتذال در سطح وسیعی جریان داره پس همون بشینید در خفا مرد عنکبوتیتون رو ببینید و در شبکه های اجتماعی از لینچ طرفداری کنید. چون به هرحال فاتحه سینما خونده ست و دور نیست روزی که همین سه چهار نفر کارگردان واقعی هم که باقی موندن از حماقت نسل جدید و تکبر شما مدعیان ببرند و یا بیراهه در پیش بگیرند و یا خونه نشین بشند در دورانی که به قول نیما \"آنگاه که نیل چشم دریا/از خشم به روی میزند مشت\"

نمایش اسپویل
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ۰۳:۲۲

نسلی که سینما اش ماروله و هنرمندش تام هالند، از سینمای لینچ و هم سبک هاش چی میدونه آخه؟ جامعه ای که دیگه حال فکر کردن نداره و آستانه تمرکز اش در حد طول یک پیام بازرگانی ، معلومه که سینمای لینچ براش پوچ و بی مفهومه.

نمایش اسپویل
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۲۰:۵۰

کاملا درست گفتید. یکی از دلایل فیلم نساختن اش هم فراوان شدن این احمق ها و طرز فکر احمقانه اونهاست.

نمایش اسپویل
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۲۰:۲۱

در مورد سینمای لینچ که اصلا جای بحث نیست چون معلومه که یک نوجوان زیر 20 سال هستی و چیزی جز آشغال های هالیوودی ندیدی تو عمرت اما در مورد تاثیر جمعی : 1 جامعه از فرد تشکیل شده پس صرفا اگه یک فرد هم بهتر بشه یعنی جامعه کمی بهتر شده پس بین تاثیرات فردی و جمعی تفکیکی وجود نداره 2- هر فردی رو دامنه اطرافیان و نزدیکانش تاثیر خیلی زیادی داره 3- تاثیرات مدیتیشن های جمعی تو شهر هایی که تو اون ها مدیتیشن انجام میشده رو بررسی کردن و به صورت علمی روش تحقیق انجام دادن و دیدن که به طور محسوس و معنا داری تاثیر عمومی داشته و آمار جرم و جنایت و خشونت به شدت کاهش پیدا کرده حالا 2 تا نتیجه میشه گرفت : 1 اینکه خلافکارا و جانی ها میرفت میدیتیشن میکردن و وقت برای کارای دیگه اشون نداشتن :) 2 اینکه واقعا میدان آرامشی که اون گروه تولید میکردن رو فضا و ذهنیت اطراف هم تاثیر میذاشته که خوب طبیعتا مورد دوم عقلانی تره. سرچ کنید تاثیرات مدیتیشن جمعی

نمایش اسپویل
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۰۴

معرفی میکنم. نمونه بارز کسی که گذرگاه های ذهنیش با تعصب اشغال شده. حد اعلای بردگی ذهنی. تا میبینه کسی از بُتش انتقاد میکنه اکانت میسازه تا بیاد توهین کنه. بعد حرف از مدیتیشن متعالی که در بعد اجتماعیش حرف مفتی بیش نیست هم میزنه بعد فردیش رو کاری نداریم. چیزی که حالا نمیگم نادان و ابله میگم ناآگاه، چیزی که شخص ناآگاهی مثل تو طرفدارش باشه تکلیفش روشنه. بیشتر از این بگم حیف و میل کردن واژه ست.

نمایش اسپویل
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۵:۴۸

کافیه یه بار کامنتت رو بازنگری کنی تا ببینی چقدر در نوشتن اراجیف متبحری... اگه با دقت این آدم رو دنبال کرده باشی، متوجه میشی که از زمان ساخت اولین فیلم هاش، این آدم با مدیتیشن متعالی آشنا میشه و چه تاثیر بزرگی تو زندگیش می‌ذاره و زندگیش رو متحول میکنه... اینکه فیلم نمیسازه دلیلش ایده نداشتن نیست کندمغز، این آدم همچنان تو مدیوم های دیگه کار هنری میکنه، فقط فیلم نمیسازه که دلایل روشنی هم داره که به شخص خودش مربوط نیست...

نمایش اسپویل
بیشتر