news-background
news-background

پدی کانسیداین: هالیوود زندگی آدم‌ها را نابود می‌کند؛ ارزش ندارد روحتان را بفروشید

«پدی کانسیداین» بازیگر نقش «شاه ویسریس تارگرین» در پیش‌درآمد «خاندان اژدها» (House of Dragon) شبکه اچ‌بی‌او، علاوه بر بازیگری در عرصه موسیقی هم فعال است و اخیراً یک آلبوم راک‌اندرول بیرون داده، اما بر این باور نیست که یکی از مهم‌ترین سال‌های حرفه‌ای خود را پشت سر می‌گذارد.

این بازیگر ۴۸ ساله در مصاحبه با «ایندیپندنت» به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا رشد در شهر برتون باعث شده صنعت نمایش را پس بزند یا نه: «به آنجا برگشته‌ام. برنامه بزرگی وجود نداشت. احساس می‌کنم که برای من جاذبه دارد. آهنگی در آلبوم وجود دارد به نام «چند فریب‌خورده» (Deluded Few).»

کانسیداین توضیح می‌دهد: «در مورد آن دروازه است: شهرت و آنچه که فکر می‌کنید فراسوی آن وجود دارد. من به نحوی این به شکاف نگاه کرده‌ام و پشتش هیچ چیزی نیست. آنچه که تصور می‌کنند نیست. مفت نمی‌ارزد. پشت آن در، بدبختی است و یک آیین عجیب. نگاهی به هالیوود انداخته‌ام. سابقه نابود کردن زندگی آدم‌ها را دارد. این آهنگ در مورد این موضوع است: شخصیتی است که می‌گوید: «می‌خواهم از آن در عبور کنم و ببینم آنجا چیست.» لعنت به همه‌اش! ارزش ندارد روحتان را برایش بفروشید.»

این جهان‌بینی کانسیداین از اولین فیلمش «اتاقی برای رومئو برس» (A Room for Romeo Brass) در سال ۱۹۹۹ مشهود بود. در آن فیلم، او نقش شخصیتی مرموز را بازی می‌کند که رفتارش در انتهای فیلم چرخش غیرمنتظره‌ای پیدا می‌کند.

کانسیداین ادامه می‌دهد: «موفقیت من را تغییر نداد. دنیای پیرامون و نحوه نگاه دیگران به من را تغییر داد اما نمی‌توانم به مردم بگویم که «من بخشی از طبقه کارگرم.» چگونه می‌توانم این را بگویم؟ جایی که ما بزرگ شدیم، حتی طبقه کارگر نبودند. با کمک‌های مالی و تأمین اجتماعی بزرگ شدیم. به هر حال این‌گونه رشد کردیم. به نحوی مادون طبقه کارگر بود. اما باید مراقب باشید که این به خودی خود یک تله نیست، اینکه نباید خودتان را [با این برچسب‌ها] به حاشیه برانید.»

کانسیداین به راحتی و آشکارا می‌گوید موسیقی برای او مهم‌تر از بازیگری است: «هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که یک موزیسین شوم. با نواختن گیتار بیگانه بودم.»

فصل اول «خاندان اژدها» در قالب ۱۰ قسمت و در استودیوهای لیوزدن واتفورد در نزدیکی لندن فیلمبرداری خواهد شد. سریال دارای پنج شخصیت اصلی «شاه ویسریس تارگرین» با بازی «پدی کانسیداین»، «آلیسنت های‌تاور» که «زیبا‌روترین زن هفت اقلیم» توصیف شده با بازی «الیویا کوک»، «شاهدخت رینایرا تارگارین» با بازی «اما دارسی»، «شاهزاده دیمن تارگرین» با بازی «مت اسمیت» و «لرد کورلیس والرین» یا «مار دریا» که دستیار «شهبانو رینایرا تارگرین» در حین «رقص اژدها» خواهد بود. «رایس ایوانز» بازیگر ولزی نیز در نقش پادشاه «اوتو های‌تاور» پدر «آلیسنت های‌تاور» بازی می‌کند.

اچ‌بی‌او پخش فصل اول «خاندان اژدها» را ۲۱ آگست ۲۰۲۲ (۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱) آغاز می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید