news-background
news-background

مایکل بی: اسپیلبرگ توصیه کرد بیش از سه Transformers کارگردانی نکنم

بی در مورد چندگانه میلیارد دلاری «تبدیل‌شوندگان» می‌گوید: «بیش از حد این فیلم‌ها را ساختم.»

«مایکل بی» که پنج قسمت اول چندگانه میلیارد دلاری «تبدیل‌شوندگان» (Transformers) را کارگردانی کرده و تهیه‌کننده دنباله‌های بعدی از جمله اسپین‌آف «بامبل‌بی» (Bumblebee) و «تبدیل‌شوندگان: ظهور غول‌ها» (Transformers: Rise of the Beasts) در مصاحبه جدیدی با «یونیلد» بریتانیا می‌گوید به توصیه «استیون اسپیلبرگ» از این چندگانه فاصله گرفته است.

بی می‌گوید: «بیش از حد این فیلم‌ها را ساختم. استیون اسپیلبرگ می‌گفت: «بعد از قسمت سوم دست بردار.» و من گفتم همین کار را می‌کنم. استودیو ملتمسانه خواست قسمت چهارم را بسازم، و آن فیلم هم یک میلیارد فروخت. و بعد گفتم تا همین جا کافی است. اما دوباره از من خواهش کردند. باید تمامش می‌کردم. [اما] ساخت این فیلم‌ها لذت‌بخش بود.»

این فیلمساز می‌گوید تولید دو قسمت اول چندگانه با «مگان فاکس» و «شایا لباف» ترسناک بوده است: «یک نوع تکنولوژی را به کار بردیم که نمی‌دانستیم جواب می‌دهد، اما بعد بسیار موفق بود. اولین بار بود که جلوه‌های ویژه دیجیتال به‌شدت منعکس می‌شد، بنابراین مرزهای زیادی را جابجا کرد. تجربه لذت‌بخشی بود. بیش از [۷۰۹ میلیون دلار] فروخت، این یعنی بلیت‌های زیادی فروخته شد و افراد زیادی آن را دیدند.»

مجله GQ در سال ۲۰۱۱ گزارش داد که «استیون اسپیلبرگ» در آن زمان به بی توصیه کرده بود فاکس را به خاطر اظهاراتش در مورد سبک کارگردانی «هیتلر-گونه» او اخراج کند. بی در آن زمان گفته بود: «استیون گفت: «همین حالا اخراجش کن.»» از قسمت سوم «رزی هانتینگتن-ویتلی» جانشین فاکس در چندگانه شد.

بی اضافه کرده بود: «ناراحت نشدم، چون می‌دانم که فقط مگان چنین فکر می‌کند. مگان خیلی دوست دارد که حاضر جوابی کند اما به شکل غلطی انجامش می‌دهد. معذرت می‌خواهم مگان، معذرت می‌خواهم که باعث شدم [روزی] ۱۲ ساعت کار کنی. معذرت می‌خواهم که باعث شدم به موقع حضور پیدا کنی. سینما جای چندان گرم و راحتی نیست.»

اسپیلبرگ بعدعا ادعای بی را رد کرد و فاکس در سال ۲۰۱۹ گفت از همکاری با بی «همیشه لذت» برده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید