news-background
news-background

آکیرا تاکارادا بازیگر فیلم Godzilla درگذشت

«آکیرا تاکارادا» بازیگر ژاپنی «گودزیلا» (Godzilla 1954) و دیگر فیلم‌های علمی-تخیلی دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، دوشنبه این هفته (۱۴ مارس) در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

تاکارادا در سال ۱۹۳۴ در کشور کره تحت اشغال ژاپن متولد شد و در سال ۱۹۴۸ به همراه خانواده‌اش به ژاپن مهاجرت کرد. او در سال ۱۹۵۳ وارد استودیوی «توهو» شد و آزمون «چهره جدید» را با موفقیت پشت سر گذاشت. تاکارادا سپس در فیلم‌های اریجینال «گودزیلا» و سپس «موثرا علیه گودزیلا» (Mothra vs. Godzilla) در سال ۱۹۶۴، «حمله استرو-مانستر» (Invasion of Astro-Monster) در سال ۱۹۶۵ و «گودزیلا علیه هیولای دریایی» (Godzilla vs. the Sea Monster) در سال ۱۹۶۶ نقش‌آفرینی کرد. تاکارادا سابقه بازیگری در فیلم‌های «یاسوجیرو اوزو» و «میکیو ناروسه»، و فیلم‌های موزیکال، ملودرام و درام‌های تاریخی دیگر را داشت.

پس از سقوط سیستم فیلمسازی استودیویی در ژاپن در دهه ۱۹۷۰، تاکارادا در عناوین کمتری ظاهر شد تا اینکه در دهه ۱۹۹۰ دوران بازیگری او با فیلم‌های «جوزو ایتامی» احیا شد و در سال ۲۰۱۴ در فیلم «گودزیلا» (Godzilla 2014) «گرث ادواردز»، نقش یک مشاور مهاجرت ژاپنی را بازی کرد، اما صحنه‌های بازی او از کات نهایی حذف شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید