news-background
news-background

پل توماس اندرسون: لئوناردو دی‌کاپریو پیشنهاد Boogie Nights را نپذیرفت تا در Titanic بازی کند

«پل توماس اندرسون» کارگردان «لیکوریش پیتزا» (Licorice Pizza) در مصاحبه جدیدی فاش کرده است که «لئوناردو دی‌کاپریو» پیشنهاد بازی در «شب‌های عیاشی» (Boogie Nights) او را رد کرده تا در «تایتانیک» (Titanic) «جیمز کامرون» نقش‌آفرینی کند.

اندرسون به پادکست «اسمارتلس» می‌گوید که دی‌کاپریو در اواسط دهه ۱۹۹۰ باید یکی از مهم‌ترین تصمیمات دوران بازیگری‌اش را اتخاذ می‌کرده است: «کاملاً واقعی است، اینکه از لئو خواستم در «شب‌های عیاشی» بازی کند، و او چندین و چند ماه وقت صرف بحث و تأمل روی آن کرد. نهایتاً... در نیمه‌های راه فرایند تصمیم-گیری، متوجه شدم که او باید یا «شب‌های عیاشی» یا «تایتانیک» را انتخاب می‌کرد و او «تایتانیک» را انتخاب کرد. انتخابی که در دراز مدت او را به شهرتی عظیم و جهانی رساند، اما از سوی دیگر، فکر می‌کنم که ممکن بود – امروز به این موضوع می‌خندیم – اما به خاطر از دست دادن آن تجربه حسرت می‌خورد.»

دی‌کاپریو پیش‌تر در مصاحبه با «پیپل» اعتراف کرده بود که در واکنش به شهرت واکنشی افسارگسیخته نشان داده است. ستاره «تلقین» (Inception) گفته بود:‌ «قرار نیست تارک دنیا شوم. رفتاری سرکشانه بود که نسبت به کل قضیه نشان دادم.»

«تایتانیک» در سال ۱۹۹۸ نامزد ۱۴ جایزه اسکار شد اما دی‌کاپریو تصمیم گرفت در مراسم حاضر نشود چرا که هیچ‌یک از آن نامزدی‌ها به نام او ثبت نشده بود. «امپایر» می‌نویسد کامرون زمانی در مورد این اتفاق گفته است: «احساس کردم که نوعی بی‌توجهی است، نه به خود فیلم، بلکه همه دیگر افرادی که برای فیلم بسیار زحمت کشیده بودند. بنابراین او نیامد، و مثل یک جوانک لوس به نظر رسید.»

دی‌کاپریو در سال ۲۰۲۱ مقابل «جنیفر لارنس»، «جونا هیل» و «مریل استریپ» در فیلم «بالا را نگاه نکنید» (Don’t Look Up) «آدام مک‌کی» ظاهر شد اما نامزدی اسکار بازیگری را به دست نیاورد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید