news-background
news-background

استیون اسپیلبرگ آخرین منتقد تغییرات پخش زنده اسکار ۲۰۲۲

اسپیلبرگ می‌گوید با تغییرات پخش زنده اسکار نود و چهارم «مخالف» است.

«استیون اسپیلبرگ» به تغییرات پخش زنده اسکار ۲۰۲۲ (Oscars 2022) واکنش نشان داد. کارگردان «داستان وست ساید» (West Side Story) در مصاحبه جدیدی با «ددلاین» از حذف پخش زنده اهدای جوایز اسکار به برندگان در شاخه‌های تدوین، موسیقی متن، مستند کوتاه، گریم، طراحی صحنه، انیمیشن کوتاه، لایو-اکشن کوتاه و صدا در مراسم اهدای جوایز آکادمی نود و چهارم انتقاد کرده است.

اسپیلبرگ می‌گوید: «با تصمیمی که کمیته اجرایی اتخاذ کرده مخالفم. قویاً معتقدم که [سینما] شاید گروهی‌ترین مدیوم [هنری] دنیا باشد. همه ما با هم فیلم می‌سازیم، به خانواده‌ای تبدیل می‌شویم که هر یک از بخش‌هایش به اندازه دیگری اهمیت دارند. احساس می‌کنم که در «جوایز آکادمی» گروه‌های [به اصطلاح] پایین خط یا بالای خط وجود ندارند. همه ما در یک خط حضور داریم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین داستانی که می‌توانیم را بازگو کنیم. و این به نظر من یعنی، همه ما با هم باید رأس ساعت پنج سر میز شام حاضر باشیم.»

«داستان وست ساید» اسپیلبرگ نامزد هفت جایزه اسکار از جمله بهترین طراحی صحنه، فیلمبرداری، طراحی لباس، صدا، و بهترین فیلم و بهترین کارگردانی است. جوایز بعضی از این شاخه‌ها پیش از ساعت ۵ بعد از ظهر اهدا خواهند شد و تصاویر ضبط شده دریافت جوایز در حین پخش زنده روی ایر می‌روند.

اسپیلبرگ که ۱۹ نامزدی اسکار را در کارنامه دارد، اضافه می‌کند:‌ «وقتی به گذشته نگاه می‌کنم فکر می‌کنم که بدون «جان ویلیامز»، فیلم «آرواره‌ها» (Jaws) مصنوعی به نظر می‌رسید. در مورد «داستان وست ساید»، وقتی تونی «امشب» را با ماریا می‌خواند، بدون «آدام استاکهاوزن» [طراح صحنه]، تونی روی نردبان و ماریا روی سکو آواز می‌خواندند و همه این‌ها روی یک صحنه خالی اتفاق می‌افتاد. بدون تدوین، همه فیلم‌هایم همچنان تصاویری تدوین‌نشده باقی می‌ماندند. همه ما جمع شده‌ایم تا جادو کنیم، و من متأسفم که همگی در یک برنامه زنده تلویزیونی حضور نداریم تا نظاره‌گر خلق جادو باشیم.»

این فیلمساز اضافه می‌کند:‌ «همه لحظه‌ای در کانون توجه قرار می‌گیرند. همه برندگان و سخنرانی‌های آن‌ها هنگام دریافت جایزه شنیده خواهد شد، اما همه ما نمی‌توانیم آنجا باشیم.»

اسپیلبرگ اظهار امیدواری می‌کند که تهیه‌کنندگان مراسم اسکار ۲۰۲۲ تصمیمشان را تغییر دهند: «سه سال قبل همین اتفاق نزدیک بود انجام شود اما در دقایق آخر چهار جایزه‌ای که قرار بود در حین پخش آگهی‌های بازرگانی اهدا شود، به صورت زنده اهدا شد.» او اضافه می‌کند: «امیدوارم از تصمیمشان برگردند، اما انتظار ندارم که چنین کنند و در موردش خوش‌بین نیستم.»

«جین کمپیون» و «دنی ویلنوو» نیز این هفته از این تغییرات انتقاد کرده بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید