news-background
news-background

انتقاد دنی ویلنوو و جین کمپیون از تغییرات پخش زنده اسکار ۲۰۲۲: اسکار دچار بحران هویت شده

پیش از برگزاری بیست و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز «اتحادیه کارگردانان هنری» (Art Directors Guild Awards)، «دنی ویلنوو» کارگردان «تل‌ماسه» (Dune) و «جین کمپیون» کارگردان «قدرت سگ» (The Power of the Dog) از حذف پخش زنده هشت جایزه اسکار ۲۰۲۲ (The 94th Academy Awards) و روی ایر بردن نسخه ضبط شده دریافت جوایز توسط برندگان انتقاد کردند.

ویلنوو پس از دریافت جایزه «ویلیام کامرون منزیز» می‌گوید: «راستش، فکر می‌کنم که آکادمی [به اصطلاح] تر و خشک را با هم می‌سوازند. به نظر من اشتباه است. درک می‌کنم که تحت فشار زیادی هستند، اما فکر می‌کنم تصمیم درستی نیست.»

این کارگردان اضافه می‌کند: «مسئله این است که فیلمسازی یک کار گروهی است. مثل یک تیم فوتبال است. برای رسیدن به اوج بازی باید همه کارهای گوناگونی انجام دهند؛ وگرنه فیلم سقوط می‌کند، می‌دانید؟ یک تلاش گروهی است. برای رسانه کارگردانان اهمیت دارند. البته بازیگران هم در کار ما اهمیت دارند. همه آدم‌هایی که دیده نمی‌شوند، متأسفانه، باید دیده شوند و از آن‌ها تجلیل شود، و این مراسم اهدای جوایز برای آن‌ها ساخته شده.»

ویلنوو می‌گوید پس از جنجال امسال، آکادمی سال آینده تجدید نظر خواهد کرد: به نظر من اسکار دچار بحران هویت شده. فکر نمی‌کنم جوایز آکادمی مشکلی دارد. به نظر من همه انتظار دارند که مراسمی طولانی خواهد بود. خود من، خیلی دوستش دارم... همیشه نبوغ شکوفا می‌شود. و لحظات زیبا. گاهی ملال‌آور است... همه بخش‌ها ویژگی خودش را دارد. بخشی از مراسم است. در ضمن، باید دید امسال چه پیش خواهد آمد، اما به نظر من پیش و پس از آن در موردش تأمل زیادی خواهد شد.»

«جین کمپیون» نیز پس از دریافت جایزه «تصویر سینمایی» (Cinematic Imagery Award) در این مراسم از حذف پخش زنده اهدای جوایز بخش بهترین طراحی صحنه انتقاد کرد: «در مورد تغییرات اسکار می‌خواهم بر اهمیت طراحی صحنه در تولید یک فیلم خوب تأکید کنم. من طراحی را قطعاً در میان بدنه اصلی مراسم حفظ می‌کردم چرا که طراحی بسیار حیاتی است. یکی از مهم‌ترین روابط است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید