news-background
news-background

آیا انیمیشن Anastasia در حمایت از اوکراین از دیزنی+ حذف شده است؟

حذف فیلم انیمیشن «آناستازیا»‌ از دیزنی+ ارتباطی به جنگ روسیه و اوکراین ندارد.

تحریم روسیه و «ولادیمیر پوتین» از سوی هالیوود به دنبال حمله این کشور به اوکراین همچنان ادامه دارد. دیزنی و برادران وارنر اعلام کرده‌اند که اکران انیمیشن «سرخ شدن» (Turning Red) و «بتمن» (The Batman) را در روسیه لغو می‌کنند. بنابراین با حذف انیمیشن «آناستازیا» (Anastasia) از دیزنی+ در حین این جنگ، باعث شد که بسیاری تصور کنند این اقدام نشانه حمایت استودیوی دیزنی از اوکراین است. این انیمیشن داستانی در روسیه و افسانه روسی دوشس آناستازیا روایت می‌کند، دختر خاندان رومانوف که توسط جادوگری بدجنس از خانواده‌اش جدا شد.

وبلاگ «واتس‌آن‌دیزنی‌پلاس» اولین بار گزارش داد که حذف این فیلم از پلتفرم دیزنی+ «هیچ ارتباطی با بحران اوکراین و روسیه ندارد» و پیچیدگی‌های ادغام کمپانی‌های فاکس قرن بیستم و دیزنی سبب شده که بعضی از عناوین با اتمام قرارداد از این پلتفرم حذف شوند.

نتفلیکس استودیو و پلتفرم دیگری است که تحریم عناوین روسی را تأیید کرده است. این شبکه طی روزهای گذشته اعلام کرد که تولید تمامی پروژه‌های مرتبط با کشور روسیه را متوقف می‌کند. بخش‌های جانبی جشنواره کن نیز فیلم‌های روسی را تحریم کرده‌اند، اما جشنواره ونیز می‌گوید سینمای این کشور را از حضور در فستیوال محروم نمی‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید