news-background
news-background

برندگان جایزه César 2022: پیشتازی Annette و Lost Illusions

برندگان چهل و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز «سزار» جمعه شب گذشته در پاریس معرفی شدند. در این مراسم بعضی از ستارگان هالیوود از جمله «آدام درایور» و «کیت بلانشت» حاضر بودند.

برندگان بزرگ این دوره «آنت» (Annette) «لئوس کاراکس» با بازی «آدام درایور» و «ماریون کوتیار» و فیلم «خیالات گمشده» (Lost Illusions) ساخته «زاویه جیانولی» بودند. کاراکس جایزه بهترین کارگردانی را به خانه برد در حالی که «برادران اسپارکس» برنده بهترین موسیقی متن شدند. این فیلم در بخش‌های بهترین صدا، بهترین تدوین و بهترین جلوه‌های ویژه نیز برنده جایزه شد.

«خیالات گمشده» که در ۱۵ شاخه نامزد «سزار» بود، جوایز بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباس‌شده، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی صحنه، و بهترین طراحی لباس را دریافت کرد. «بنجامین ووزن» ۲۵ ساله برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد تازه‌وارد و «ونسان لاکوست» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد.

فیلم «پدر» (The Father) ساخته «فلورین زلر» نیز در بخش بهترین فیلم بین‌المللی برنده جایزه شد، در حالی که جایزه بهترین بازیگر زن به «والری لامرسیه» برای فیلم «آلین» (Aline) اهدا شد. «بنوا ماژیمل» در بخش بهترین بازیگر مرد با فیلم «آرام» (Peaceful) برنده جایزه شد و جایزه بهترین بازیگر زن تازه‌وارد به «آناماریا وارتولومی» برای «اتفاق» (Happening) رسید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید