news-background
news-background

واکنش هالیوود به حمله روسیه به اوکراین؛ فلورنس پیو: پوتین یک هیولاست؛ میلا جوویچ: مردم با خون و اشک تاوان جنگ را می‌دهند

«استیون کینگ»، «جان کیوسک» و «کتی یان» از جمله سلبریتی‌هایی بودند که به حمله نظامی روسیه به اوکراین واکنش نشان دادند.

به‌روزرسانی ۲۶ فوریه (۱۱:۴۹): «فلورنس پیو» ستاره فیلم «بیوه سیاه» (Black Widow) مارول جمعه شب در صفحه اینستاگرام خود تصاویری از مردم جنگ‌زده اوکراین به اشتراک گذاشت و نوشت: «بهت‌زده‌ام. واقعاً وحشتناک است. از همین حالا تصاویر قلب انسان را می‌شکند. چگونه است که دو سال کابوس‌وار را پشت سر گذاشتیم و وارد سال کابوس‌وار دیگری شده‌ایم؟» پیو در استوری دیگری اضافه می‌کند: «وضعیت خیلی گندی است دوستان. حتی نمی‌توانم تصور کنم که این آدم‌ها چقدر ترسیده‌اند. برای همه انسان‌هایی که زندگی‌شان تحت تأثیر این [جنگ] قرار می‌گیرد به‌شکل ناباورانه‌ای ناراحتم.»

پیو در استوری‌های بعدی ویدیویی از سخنرانی پوتین را به اشتراک می‌گذارد و به او می‌تازد: «یک هیولا. این اولین تهدید از تهدیدهای بیشتر است. یعنی اساساً... قرار است نظاره‌گر باشیم در حالی که میلیون‌ها آدم لگدمال می‌شوند و در منطقه جنگی زندگی می‌کنند؟ دیوانه است.»

این بازیگر در استوری دیگری می‌نویسد: «پس از خواندن پیام‌هایم می‌خواهم بگویم که کاملاً آگاهم که اقدامات پوتین به پوتین و نزدیکانش ربط دارد. خطاب به همه روس‌هایی که پست‌های من را می‌خوانند و ناراحت شده‌اند، و نگرانند که فکر کنم این وضعیت به آن‌ها ربط دارد... مردم، من هیچ‌وقت حتی برای یک لحظه شما را سرزنش نمی‌کنم. رهبرانی داریم که سرنوشت نهایی ما را رقم می‌زنند. از جانب ما گاهی تصمیماتی عالی و گاهی وحشتناک می‌گیرند. کاملاً آگاهم که بسیاری از مردم با رهبرانشان مخالفند. نظر من در مورد این رهبر، هیچ ارتباطی با مردم روسیه که به اندازه من از حمله به اوکراین ناراحت و آزرده‌اند ندارد.» پیو اضافه می‌کند: «این یک جنگ است. جنگی که همه ما بخشی از آن هستیم. بهت‌آور است. حتی نظاره کردنش از دور تهوع‌آور است.»

«هیلی استاینفلد» بازیگر سریال «شاهین‌چشم» (Hawkeye) مارول در صفحه اینستاگرامش می‌نویسد: «برای خانواده‌ها و کودکان بی‌گناهی که زندگی‌شان برای همشیه به واسطه این زخم تغییر می‌کند دعا می‌کنم.»

«کاترین وینیک» بازیگر کانادایی اوکراینی تبار سریال «وایکینگ‌ها» (Vikings) تصویری از پرچم اوکراین در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و می‌نویسد: «در کنار اوکراین می‌ایستیم.» او در پست دیگری می‌نویسد: «ما مردم صلح‌طلبی هستیم. استحقاق این جنگ را نداریم.»

«میلا جوویچ» بازیگر فیلم‌های «رزیدنت ایول» (Resident Evil) در صفحه اینستاگرامش می‌نویسد: «دل‌شکسته و مبهوتم و سعی می‌کنم وقایع این هفته در زادگاهم اوکراین را هضم کنم. کشور و مردم سرزمین من بمباران شده‌اند. دوستان و خویشان پناه گرفته‌اند. رگ و ریشه من هم به روسیه و هم اوکراین برمی‌گردد. در حالی که این وحشت آشکار می‌شود، خود را دو پاره می‌بینم، کشور نابود شده است، خانواده‌ها بی‌سرپناه شده‌اند، تمام زندگی پیرامونشان خاکستر شده. جنگ در زادگاه پدرم یوگسلاوی سابق را به یاد می‌آورم و داستان‌هایی که خانواده‌ام از رنج و وحشتی که تجربه کرده بودند می‌گفتند. جنگ. همیشه جنگ. رهبرانی که نمی‌توانند صلح برقرار کنند. نیروی مخرب و تمام‌نشدنی امپریالیسم. و همیشه، مردمی که با خون و اشک تاوان می‌دهند.»

به‌روزرسانی ۲۵ فوریه (۲۰:۲۷): «مارک همیل» ستاره فیلم‌های «جنگ ستارگان» (Star Wars) در صفحه توییترش وارد درگیری لفظی با یکی از کاربران شد. او در واکنش به کلیپی از گربه‌هایی که از میوه خارگیل رویگردان می‌شوند می‌نویسد: «واکنش این گربه‌ها به میوه خارگیل تقریباً همان واکنشی است که من به «رئیس جمهور سابق» نشان می‌دهم که «ولادیمیر پوتین» آدمکش ظالم و دشمن کشور ما را پس از حمله به اوکراین یک «نابغه»، «زیرک» و «بسیار زرنگ» دانست و اضافه کرد: «همه‌اش به خاطر انتخاباتی بود که از من دزدیده شد.»»

یکی از کاربران توییتر در واکنش به این توییت همیل می‌گوید: «برو به جهنم. آیا به سراغ اوباماه هم رفتی وقتی جلوی پوتین را نگرفت؟ کریمه را به یاد می‌آوری؟ اگر یادت نیست، یک آدم ریاکاری و بهتر است که دهانت را ببندی.» همیل در پاسخ به این کاربر توصیه کرد که بهتر است فقط صفحه او را دنبال نکند.

«مگان مک‌کین» در واکنش به توییت ژورنالیست «تلگراف» که ادعا کرده بود «ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا موفق شده «کفش‌ راحتی گوچی» به روسیه بفروشد می‌گوید: «لعنت به ایتالیا – برای آن‌ها فروختن کیف‌هایشان به الیگارش‌های روسیه بیشتر از کشتار بی‌گناهان اوکراینی توسط پوتین اهمیت دارد. و لعنت به بلژیک که به فروش الماس‌هایش به الیگارش‌های روسیه بیشتر اهمیت می‌دهد. تاریخ شما و پول‌های کثیف کشورتان را فراموش نمی‌کند.»

«اسکات دریکسون» کارگردان «دکتر استرنج» (Doctor Strange) مارول در پاسخ به توییت سناتور جمهوری‌خواه «تد کروز» که گفته بود برای میلیون‌ها اوکراینی دعا می‌کند و اوکراین از حمایت «پایدار» آمریکا برخوردار خواهد بود می‌نویسد: «هی تد، به یاد می‌آوری وقتی که ترامپ تهدید کرد حمایت از اوکراین را متوقف می‌کند مگر اینکه در مورد بایدن دروغ بگویند؟ و بعد شما و همه اعضای حزب جمهوری‌خواهان به عزل نشدن ترامپ پس از استیضاح رأی دادید. شاید بهتر باشد نگاهی به معنای واژه «پایدار» بیندازی.»

به‌روزرسانی ۲۵ فوریه (۱۶:۲۵): «انجلینا جولی» بازیگر و فعال حقوق بشر پنجشنبه در صفحه اینستاگرامش با انتشار بیانیه‌ای به حمله روسیه به اوکراین واکنش نشان داد. این بازیگر ۴۶ ساله می‌نویسد: «مثل بسیاری از شما، من هم برای مردم اوکراین دعا می‌کنم. تمرکز من و همکارانم روی این است که هر کاری ممکن است انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که حقوق ابتدایی و امنیت افرادی که بی‌خانمان شده‌اند و پناه‌جویان تأمین شود. از حالا گزارش‌هایی در مورد تلفات و انسان‌هایی که از سرزمین خود فرار کرده‌اند تا پناه بگیرند منتشر شده است. برای اینکه بدانیم چه پیش خواهد آمد هنوز خیلی زود است، اما اهمیت این لحظات - برای مردم اوکراین و اصل حاکمیت قوانین بین‌المللی - نباید دست کم گرفته شود.»

به‌روزرسانی ۲۴ فوریه (۲۰:۴۵): «مایکل مور» مستندساز با انتشار پیامی در اینستاگرام به این حملات واکشن نشان داد. مور چند تصویر از سریال «چرنوبیل» (Chernobyl) به اشتراک گذاشته و می‌نویسد: «آه، چرنوبیل. یکی از شگرف‌ترین لحظات تاریخ اوکراین وقتی که بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود. خوب است که می‌بینیم روسیه دوباره کمک می‌کند. البته که روسیه باید خشمگین شود اگر اوکراین را بخشی از ناتو کنیم. یعنی ما چه واکنشی نشان می‌دادیم اگر شوروی مکزیک یا کانادا را عضوی «پیمان ورشو» می‌کرد. یا اگر روسیه سعی می‌کرد موشک‌های هسته‌ای در کوبا مستقر کند. طاقت نمی‌آوردیم!

همه جنگ‌ها را متوقف کنید. هیچ نیروی آمریکایی در هیچ‌جا مستقر نشود. پوتین – به کمی مشاوره روانی نیاز دارید. مردم کشور شما بزرگ‌ترین فداکاری‌ها را در جنگ جهانی دوم کردند – ۲۷ میلیون کشته دادند. بدون شما نمی‌توانستیم هیتلر را شکست دهیم. ما در این کشور هیچ‌گاه به اندازه کافی قدردان تلفات و رنج‌های شما نبودیم. و بعد خدا را شکر بابت گورباچف نابغه که به «جنگ سرد» و تهدید نابودی هسته‌ای میان ما پایان داد.

امروز ترجیح می‌دهم به همه خیرهایی که روسیه به دنیا رسانده فکر کنم. بنابراین دست بردارید. محض رضای خدا قرن بیست و یکم است. عمل شما بسیار کهنه و عجیب و منسوخ است. شما دیگر در کاگ‌ب نیستید. پیراهنتان را در بیاورید، به سونا بروید، و بعد اسب‌سواری کنید. اوکراین به ناتو ملحق نخواهد شد. مردم ایالات متحده از جنگ خسته شده‌اند و ما در مقابل دولت‌مان می‌ایستیم. سزار مرده است. برنخواهد گشت. مارکس اگر بود در مورد ثروت‌اندوزی شما و کاپیتالیسم دولتی و الیگارش‌ها چه می‌گفت؟ متوسط طول عمر یک مرد روس ۶۲ تا ۶۸ سال است. روی این موضوع تمرکز کنید.»

پیش‌تر: حمله نظامی «ولادیمیر پوتین» و روسیه به اوکراین با واکنش بعضی از سلبریتی‌های هالیوود و سراسر دنیا مواجه شد. رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه (۲۴ فوریه) اعلام کرد که یک «عملیات ویژه نظامی» در شرق کشورش آغاز کرده است.

علاوه بر انتقاد رهبران سیاسی دنیا، سلبریتی‌هایی چون «استیون کینگ»، «پی‌یرس مورگان»، «کاردی بی.» و «جان کیوسک» به اقدام پوتین معترض شدند.

کینگ در صفحه توییتر خود می‌نویسد: «چیزی که بیشتر ما به عنوان کودک در زمین‌های بازی یاد گرفتیم: وقتی کودکی بزرگ‌تر یک بچه کوچک‌تر را کتک می‌زند نباید بی‌حرکت بایستید. شاید برای اینکه جلوی کودک بزرگ‌تر را بگیرید یک یا دو مشت به شما اصابت کند، اما کار درست همین است.»

«کاردی بی» می‌نویسد:‌ «آرزو می‌کنم این رهبران دنیا در مورد قدرت با هم درگیر نشوند و به این فکر کنند که واقعاً به چه کسانی صدمه می‌زنند (شهروندان)، از این گذشته تمام دنیا درگیر بحران است. جنگ، تحریم، حمله باید آخرین چیزی باید که رهبران سیاسی در موردش نگرانند.»

مورگان می‌نویسد: «این یک اقدام جنگی از سوی یک گردن‌کلفت زورگو است که فکر می‌کند دنیا شهامت یا اراده‌اش را ندارد که متوقفش کند... شرم‌آور است.»

«جیم گفیگان» کمدین می‌گوید: «به گمانم حالا می‌دانیم که سویه جدید اسمش پوتین است.»

«کتی یان» کارگردان «پرندگان شکاری» (Harley Quinn: Birds of Prey) می‌نویسد: «به خاطر خودخواهی یک مرد دیوانه چقدر بدبختی به بار می‌آید. قلبم برای اوکراین و روس‌های صلح‌طلب شکسته است.»

«الکس وینتر» می‌گوید: «هر وقت بحرانی به وجود می‌آید مردم می‌آیند و می‌گویند چیزی نگویید، نظر ندهید. اینجا یک پلتفرم شبکه اجتماعی است، حرف زدن هدف اصلی آن است و در مواقعی که بحرانی جهانی به وجود می‌آید بهترین کاربرد را دارد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۴۹

بیش از 150 ساله که آمریکا در همه جنگ های جهان حضور و دست داشته! دادِ این بازیگرهای دو هزاری در نمیاد، به روسیه رسید داد همه در اومد... جالبه که آمریکا تنها کشوریه که بمب اتم روی سر بشریت انداخته، اونوقت به بقیه میرسه بد میشه. میلا جوویچ، همین آمریکایی که درش زندگی می کنی، کشورت رو خلع سلاح کرد. با این وعده که ازش پشتیبانی می کنه. اما دیدیم که در عمل ولش کرد تا دست روسیه افتاد. همان بلایی که سر افغانستان آورد

نمایش اسپویل
۶ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۴۰

پوتین با اوباما یا ج بوش پسر واسه من تفاوتی نداره، همشون اغازگر جنگ گسترده بودن هیتلر با استالین یا ناپلئون و فردریک کبیر یا جولیوس سزار همشون جنگ راه انداختن جنایات جنگی انجام دادن و... فقط اونایی که پیروز شدن الان قهرمانن✌

نمایش اسپویل
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۲۲

دقیقا. هیتلر اگه پیروز می شد تاریخ طور دیگه ای نوشته میشد. همه جنگ طلبان و قصابان تاریخ مرتکب جنایات جنگی شدند اما وقتی پیرز شدند لقب کبیر گرفتند اولیش هم الکساندر قهرمان غربیها که کلی افسانه بافی براش کردن

نمایش اسپویل
۶ اسفند ۱۴۰۰ ۰۷:۵۶

همگی جنایتکارن چه پوتین و چه رهبران همه کشورا، اروپایی و امریکایی و... . همه چیزی جز جنایت بلد نیستن که با عنوان سیاست خوشکلش کردن تا قابل قبولش کنن. این سلبریتی ها هم پرورش داده شدن و چاقشون کردن برای همین روزا، یک مشت انسان نما.

نمایش اسپویل
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۲۴

کاملا موافقم

نمایش اسپویل
۵ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۱۳

خفه شید بابا کشورتون چند ساله که کشور مارو تحریم کرده و چندین ساله که تو افغانستان و عراق و سوریه و فلسطین نسل کشی کرده اما حالا صداتون درمیاد رهبران شما هم هیچ فرقی با پوتین ندارن و هر دو طرف فقط شعار صلح میدن ولی وقتش که میرسه تو افغانستان و عراق و حالا اوکراین جنگ شروع میکنن فرق پوتین اینه کل غرب مخالفشه و با هر حرکت صدای کلی ادم درمیاد ولی رسانه‌های شما جنایات رهبران غربی رو واستون پوشش نمیدن یکی از یکی جنایت کار تر

نمایش اسپویل
۶ اسفند ۱۴۰۰ ۰۵:۴۰

عزیز ما چه از بیرون چه از داخل دشمن زیاد داریم ؛ نباید بخاطر مشکلاتی که حکومت ها به وجود آوردن ؛ مردم یک کشور رو یا سلبریتی هایی که حالا آگاهی دارن یا ندارن با هیت کردن و ... با اون ها برخورد کنیم ؛ ممکن بود من و شما در آمریکا به دنیا میومدیم ؛ یا اونا تو ایران ... این چیزی نیست که ما انتخاب کنیم ... درسته خیلی از انتخاب های بعدی دست ماست اما همه آگاهی های لازم از همه چیز رو ندارن (به طور مثال خیلی از این سلبریتی ها حتی نمیدونن ایران کجاست و چرا تحریم شده یا تحریم شده برای چی و ... ) ؛ بهتره با مهربونی بیشتری و با ذهن بازتری به مسائل نگاه کنیم ... گرچه من منظورم شما نیست ؛ خودمم تو این کشورم شرایطم همینه . فقط امیدوارم دنیا جای بهتری بشه نه بدتر

نمایش اسپویل
۵ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۱۱

متاسفانه رسانه دست غربه نمیخوام عرزشی یا چیزی باشم ولی حقیقت همینه. از مردم عادی گرفته تا سلبریتیایی مثل اینا حرفای رسانه رو بدون جویدن قورت میدن سریع جبهه میگیرن بدون لحظه ای فکر کردن بدون لحظه حقیقتو در نظر گرفتن.

نمایش اسپویل