news-background
news-background

شکایت بازیگر 911 از دیزنی به دلیل مخالفت با دریافت واکسن و اخراج شدن از سریال

«راکموند دانبار» از استودیوهای دیزنی و قرن بیستم شکایت کرد. این بازیگر که در طول پنج فصل از سریال «۹-۱-۱» (9-1-1) شبکه فاکس نقش شخصیت ثابت «مایکل گرانت» را بازی کرده بود، ادعا می‌کند که به دلیل مخالفت با دریافت واکسن کووید اخراج شده است. دانبار می‌گوید برای دریافت واکسن معافیت پزشکی و مذهبی ارائه داده اما از سوی استودیوهای قرن بیستم پذیرفته نشده است.

در دادخواست نمایندگان دانبار آمده است: «در سپتامبر ۲۰۲۱، [استودیوها] سیاست جدیدی معرفی کردند که همه کارمندان را به واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ ملزم می‌کرد، اما به بازیگرانی چون آقای دانبار اجازه می‌داد بر اساس دلایل پزشکی یا اعتقادی معاف شوند. اسناد ارائه شده آقای دانبار هم معافیت پزشکی و هم اعتقادی را طلب می‌کند... تهیه‌کننده سریال «۹-۱-۱» به آقای دانبار اطمینان داده است که تمایل داشته او در کنار سریال بماند و سازندگان می‌توانند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که نیاز آقای دانبار به دریافت واکسن کووید-۱۹ برطرف شود.»

دانبار می‌گوید پس از درخواست معافیت پزشکی و مذهبی از سریال کنار کذاشته شده است، در حالی که تهیه‌کنندگان به او گفته بودند داستان شخصیت او در «۹-۱-۱» به انتها نمی‌رسد تا بتواند در آینده به سریال بازگردد. این بازیگر ادعا می‌کند که تنها بازیگر نقش اول آفریقایی تبار سریال بوده و به بعضی از عوامل و دیگر بازیگران مجموعه که «نه به دنبال معافیت مذهبی بودند و نه سیاه» معافیت داده شده است.

در بخش دیگری از دادخواست می‌آید: «کارفرمایانی که برای استودیوها کار می‌کردند هیچ‌گاه درخواست آقای دانبار را جدی نگرفتند. آن‌ها آشکارا عقایدش را به سخره گرفتند و نپذیرفتند که معافیت آقای دانبار بر اساس چیزی جز قرائن و تعهد نیست. متهمین توصیه‌نامه پزشکی آقای دانبار را باور نمی‌کنند و به شکلی شایسته با آقای دانبار در مورد اعتقادات مذهبی‌اش ارتباط برقرار نمی‌کنند.»

استودیو سپس قرارداد بازیگر را فسخ و از پرداخت صدها هزار دلار خودداری می‌کند. دانبار می‌گوید استودیو در رسانه‌ها این ماجرا را به گونه‌ای منعکس کرده است که بازیگر مخالف واکسن به نظر برسد و در نتیجه دانبار به «چهره‌ای مطرود در صنعتش تبدیل شده است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید