news-background
news-background

فیلم Zack Snyder's Justice League واجد شرایط رقابت برای اسکار مردمی نشد؛ انتقاد مجریان View از ایجاد این شاخه: بات‌ها نتایج را خراب می‌کنند

این هفته اعلام شد که جایزه جدیدی به نام «محبوب هواداران» به مراسم اسکار اضافه شده که کاربران توییتر برنده‌اش را انتخاب می‌کنند. هواداران فیلم‌های ابرقهرمانیاز جمله «لیگ عدالت زک اسنایدر» (Zack Snyder's Justice League) به‌سرعت دست به کار شدند و هشتگ‌های اعلام شده را به همراه نام فیلم ارسال کردند. با این حال، وبسایت آکادمی تأیید کرده است که این فیلم واجد شرایط لازم برای رقابت نیست.

آکادمی توضیح می‌دهد: ««فیلم محبوب» داوطلب می‌تواند هر یک از فیلم‌های واجد شرایط مراسم اهدای جوایز آکادمی نود و چهارم باشد – همه فیلم‌هایی که در وبسایت اسکار به نمایش درآمده است. فیلم‌های شبکه نمایش خانگی که واجد شرایط نبوده/نیستند نمی‌توانند برای جایزه «فیلم محبوب» رقابت کنند.»

از دوشنبه این هفته، کاربران توییتر می‌توانند با توییت کردن عنوان فیلم به همراه دو هشتگ مشخص (#OscarsFanFavorite و #Sweepstakes) به فیلم محبوب خود در سال ۲۰۲۱ رأی دهند.

اضافه شدن این بخش با انتقادات بسیاری نیز مواجه بوده است. مجریان برنامه «دیدگاه» (The View) از جمله افرادی بودند که از این تصمیم رضایت نداشتند. «آنا ناوارو» می‌گوید: «دوستش ندارم، چون استودیوهای بزرگ مشتی ترول در روسیه یا خدا می‌داند کجا استخدام می‌کنند و پشت سر هم رأی جمع می‌کنند. همه‌شان بات خواهند بود. به نظر من نظرسنجی‌ها – نظرسنجی‌های توییتر و مجازی – به‌راحتی دستکاری می‌شوند.»

ناوارو اضافه می‌کند: «علاوه بر این فخرفروشی اسکار را دوست دارم و اینکه از فیلمبرداری و برتری فیلم‌ها تجلیل می‌کند. در مورد فرهنگ عامه اطلاعات زیادی ندارم اما بعضی از فیلم‌ها را نگاه می‌کنم چون برنده اسکار شده‌اند.»

«جوی بهار» دیگر مجری برنامه اضافه می‌کند: «ما «جایزه انتخاب مردم» را داشتیم، جایی که همه نظر می‌دادند، کاربران توییتر و غیره. به نظر من این کافی است. با [آنا ناوارو] موافقم، چون افرادی که به فیلم‌ها رأی می‌دهند تخصص‌شان سینما است. کارشان را بلدند.»

«ووپی گلدبرگ» که برنده اسکار بازیگر زن نقش مکمل شده اضافه می‌کند: «دلیل سینماروها برای رفتن به سینما با رأی‌دهندان اسکار متفاوت است. ما از روی دانشی مشخص رأی می‌دهیم. بنابراین، بهترین بازیگر را گروهی از بازیگران انتخاب می‌کنند. بهترین فیلمبردار را فیلمبرداران.»

مراسم اهدای جوایز اسکار نود و چهارم ۲۷ مارس ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۴۰

کاش این مزخرفاتو نسازن...

نمایش اسپویل
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۰۳

به قول اجانب lovely

نمایش اسپویل