news-background
news-background

فیلم Drive My Car اولین عنوان ژاپنی نامزد اسکار تاریخ در بخش بهترین فیلم

«ماشین من را بران» (Drive My Car) «ریوسکه هاماگوچی» به اولین فیلم ژاپنی تاریخ بدل شد که در بخش بهترین فیلم نامزد اسکار می‌شود. از سوی دیگر، هاماگوچی سومین فیلمساز اهل ژاپن است که نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را دریافت می‌کند.

این فیلم در بخش‌های بهترین فیلمنامه اقتباس‌شده و بهترین فیلم بین‌المللی نیز دو نامزدی دیگر دریافت کرده و با «آشوب» (Ran) «آکیرا کوروساوا» به عنوان پرافتخارترین فیلم‌های تاریخ ژاپن در مراسم اهدای جوایز آکادمی برابری کرده است.

پیش از «ماشین من را بران»، فیلم‌هایی چون «انگل» (Parasite) راه را برای ورود فیلم‌های غیر-انگلیسی به بخش بهترین فیلم سال هموار کرده بودند. «انگل» در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم را به خانه برد و تاریخ‌سازی کرد.

هاماگوچی که اخیراً به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران جشنواره برلین انتخاب شده، فیلمنامه این فیلم را بر اساس داستان کوتاه «هاروکی موراکامی» به نگارش درآورده است. «ماشین من را بران» در جشنواره کن برنده جایزه بهترین فیلمنامه شده بود و از آن پس افتخارات بسیاری از جمله «اتحادیه منتقدین فیلم لس‌آنجلس» و «حلقه منتقدین فیلم نیویورک» را به دست آورده بود. این فیلم علاوه بر این نامزد سه جایزه «بفتا» از جمله بهترین کارگردانی است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید