news-background
news-background

انتقاد استیون سودربرگ از فقدان صحنه‌های جنسی در فیلم‌های ابرقهرمانی

«استیون سودربرگ» که درام‌های تحسین‌شده‌ای چون «قاچاق» (Traffic) و کمدی‌هایی نظیر «یازده یار اوشن» (Ocean’s Eleven) را در کارنامه دارد، هیچ‌گاه ژانر ابرقهرمانی را تجربه نکرده و به نظر می‌رسد که هرگز تجربه نخواهد کرد.

این فیلمساز در مصاحبه با «دیلی بیست» پیش از انتشار فیلم جدیدش «کیمی» (Kimi) می‌گوید هیچ‌گاه تمایلی به نوشتن و کارگردانی یک فیلم ابرقهرمانی نداشته چرا که در چنین فیلم‌هایی امکان اضافه کردن صحنه‌های جنسی وجود ندارد.

سودربرگ می‌گوید:‌ «یک اسنوب نیستم؛ این‌گونه نیست که فکر کنم پایین‌تر از شأن من است. در واقع مسئله این است که به عنوان یک داستان‌سرا چه دنیایی را اشغال می‌کنید. فقط بیش از حد زمینی‌ام که بتوانم خودم را به دنیایی که در آن فیزیک نیوتنی وجود ندارد رها کنم [می‌خندد]. فقط در این رابطه قوه تخیلم کم می‌آورد، و به همین علت است که فیلم علمی-تخیلی محض من [«سولاریس» (Solaris)] اساساً درامی شخصیت-محور بود که اتفاقاً داستانش در یک سفینه فضایی می‌گذشت.»

سودربرگ ادامه می‌دهد: «از سوی دیگر، در بسیاری از موارد، برای من درک آن دنیا و چگونگی نوشتن یا سرپرستی نویسندگان داستان و شخصیت‌ها – جدا از این حقیقت که می‌توانم در زمان را تصرف کنم و جاذبه را شکست دهم و با انگشتانم نور پرتاب کنم – هیچ رابطه جنسی‌ای وجود ندارد. هیچ‌کس سکس نمی‌کند! یعنی، من نمی‌دانم چگونه در دنیایی که این کار موضوعیت ندارد به دیگران بگویم چگونه رفتار کنند... در این دنیای فانتزی، تا جایی که می‌دانم، معمولاً رابطه جنسی وجود ندارد، و ضمناً مسائل دیگری وجود دارد مثل اینکه چه کسی به این آدم‌ها پول می‌دهد؟ برای چه کسی کار می‌کنند؟ این وظایف چگونه تعریف شده؟»

استودیوی مارول برای اولین بار در فیلم «جاودانگان» (Eternals) «کلوئی ژائو» که رده سنی بالاتر از ۱۳ سال دریافت کرده بود یک صحنه جنسی جای داد. این صحنه هم‌جنس‌گرایانه باعث شد اکران فیلم در بسیاری از کشورهای اسلامی ممنوع شود.

فیلم «کیمی» سودربرگ با بازی «زویی کراویتس» پنجشنبه این هفته از اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید