فیلم «کلهخر برای همیشه» (Jackass Forever) پارامونت در رقابت با فیلم علمی-تخیلی «سقوط ماه» (Moonfall) لاینزگیت به برتری رسید. دنباله «کلهخر» این هفته با فروش آخر هفته ۲۳.۵ میلیون دلاری در آمریکای شمالی بالاتر از «سقوط ماه» به کارگردانی «رولند امریش» با ۱۰ میلیون دلار قرار گرفت و به صدر جدول آمد.
حدود ۲۵ درصد از مخاطبین «کلهخر برای همیشه» افراد بالاتر ۳۵ ساله، و ۶۷ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بودند. به عبارت دیگر، برند «کلهخر» موفق شد با کمک شبکههای اجتماعی نظیر «تیکتاک» در میان مخاطبین نسل جوان جایگاه خود را پیدا کند. این فیلم در نظرسنجیهای «پستترک» امتیاز ۴.۵ ستاره از ۵ و از «سینمااسکور» نمره B+ دریافت کرده است. نزدیک به ۶۸ درصد از مخاطبین فیلم مرد، ۳۲ درصد زن، و ۸۰ درصد زیر ۳۵ ساله بودند، در حالی که ۵۳ درصد از سینماروها اروپایی تبار، ۳۱ درصد لاتین تبار، ۶ درصد آفریقایی تبار، و ۱۰ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.
پوشش زنده مراسم افتتاحیه «کلهخر» در لسآنجلس در پلتفرم تیکتاک بیش از ۷ میلیون بیننده داشت. اینفلوئنسرهای این شبکه اجتماعی این دنباله را یا «کلاسیک» یا «بهترین» خواندند و باعث شدند نسل جوان به دیدن فیلم تشویق شود. پارامونت این فیلم را برای همه اینفلوئنسرها اکران کرده بود. «کلهخر برای همیشه» اولین کمدی نابی بود که پس از مدتها در سالنهای سینما اکران میشد.
پرفروشترین شهرهای «کلهخر برای همیشه» در ایالات متحده لسآنجلس، فینیکس، ساکرامنتو، دنور، سن دیهگو، لاس وگاس، و پورتلند بودند. پارامونت تیزرهای این فیلم را در حین برگزاری مسابقات UFC و WWE پخش کرده و مخاطبین مرد دوستدار ورزش را هدف گرفته بود. «رلیشمیکس» گزارش داده است که «جانی ناکسویل» نقشی کلیدی در بازاریابی این فیلم داشته و تیزرهای آن را با ۳.۶ میلیون دنبالکنندهاش در اینستاگرام به اشتراک گذاشته، اما «استیو-او» با ۲۰.۱ میلیون دنبالکننده کلی ستاره فیلم رد شبکههای اجتماعی بوده است.
مراحل تولید «سقوط ماه» امریش با مضمون بلایای طبیعی پیش از پاندمی آغاز شده و بیشتر مخاطبین غیر-آمریکایی را هدف گرفته بود. فیلم مشابه «طوفان جهانی» (Geostorm) در سال ۲۰۱۷ در افتتاحیه ۱۳.۳ میلیون دلار فروخته بود. یونیورسال با «۳۳۵» بهتازگی شکست سختی را متحمل شده بود. اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که «سقوط ماه» از بازارهای خارجی زیان داخلی خود را جبران میکند چرا که بازار فعلی تشنه محتوای جدید است. «اینتتلجنس» گزارش داده است که ۸۰۰ هزار بلیت برای «سقوط ماه» و ۲ میلیون برای «کلهخر برای همیشه» به فروش رفته است.
به دنبال شکست تجاری «طوفان جهانی» و فیلمهای مشابهی چون «بهسوی ستارگان» (Ad Astra) و «اولین انسان» (First Man)، کمتر استودیویی به تولید فیلمی در مورد بلایای طبیعی و فضا تمایل نشان میداد. اما «سقوط ماه» در چین ۴۰ میلیون دلار، در آلمان بیش از ۱۵ میلیون دلار، و در مجموع به اندازه ۶۵ درصد بودجه ۱۴۶ میلیون دلاریاش فروخته است.
استودیوی لاینزگیت برای بازاریابی «سقوط ماه» نزدیک به ۳۵ میلیون دلار هزینه کرده که ۱۲.۲ میلیون دلار آن به تیزرهای تلویزیونی اختصاص دارد. این در حالی است که پارامونت ۵.۲ میلیون دلار برای تیزرهای «کلهخر برای همیشه» و دیزنی ۱۲.۲ میلیون دلار برای «مرگ روی نیل» (Death on the Nile) که جمعه آینده اکران خواهد شد هزینه کردهاند.
حدود ۶۳ درصد از خریداران بلیت «سقوط ماه» مرد، ۷۴ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، ۵۴ درصد بالاتر از ۳۵ ساله و ۳۱ درصد بالاتر از ۴۵ ساله بودند. بیش از ۴۴ درصد از مخاطبین فیلم نیز اروپایی تبار، ۲۴ درصد لاتین تبار، ۱۵ درصد آفریقایی تبار و ۱۷ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند. «رلیشمیکس» گزارش میدهد که بازخوردها در شبکههای اجتماعی نسبت به این فیلم نسبتاً منفی بوده است.
فیلم «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) سونی در هشتمین هفته اکران در آمریکای شمالی ۹.۶ میلیون دلار فروخت و به رکورد ۷۴۸.۹ میلیون دلار رسید. این فیلم در حال حاضر ۱۱.۵۵ میلیون دلار با عبور از رکورد «آواتار» (Avatar) فاصله دارد. فروش جهانی «راهی به خانه نیست» این هفته به ۱.۷۷ میلیارد دلار رسید. پرفروشترین بازارهای بینالمللی این فیلم تا امروز بریتانیا با ۱۲۲.۵، مکزیک با ۷۵.۱، کره جنوبی با ۶۲.۶، فرانسه با ۶۰ و استرالیا با ۵۶.۳ میلیون دلار بودهاند.
«جیغ» (Scream) پنجم استودیوی پارامونت در چهارمین هفته اکران داخلی به فروش سه روزه ۴.۷ میلیون دلاری و فروش داخلی ۶۸.۹ میلیون دلاری رسیده است.
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید