news-background
news-background

مونیکا ویتی ستاره سینمای ایتالیا درگذشت

«مونیکا ویتی» ستاره سینمای ایتالیا در دهه ۱۹۶۰، چهارشنبه این هفته در سن ۹۰ سالگی درگذشت. «والتر ولترونی» نویسنده، کارگردان و سیاستمدار از جانب «روبرتو روسو» همسر ویتی در گذشت بازیگر را تأیید کرده است.

ویتی بیشتر با فیلم‌های «ماجرا» (L’Avventura)، «صحرای سرخ» (Red Desert)، «کسوف» (L’Eclisse)، و «شب» (La Notte) شناخته می‌شد و در دو دهه گذشته با آلزایمر دست به گریبان بود. او در سال ۱۹۳۱ در رم متولد شده و در آکادمی ملی هنرهای نمایشی این شهر تحصیل کرده بود. ویتی پس از همکاری با «میکل‌آنجلو آنتونیونی» در فیلم‌های یاد شده، به بازی در فیلم‌های کمدی با «ماریو مونیچلی» گرایش پیدا کرد.

ویتی اغلب پاسخ به این پرسش که معنای «ماجرا» چیست را به آنتونیونی می‌سپرد، اما چند روز پیش از اکران این فیلم در نیویورک به «نیویورک تایمز» گفته بود: «این پرسشی است که مخاطب قرار نیست بپرسد. مهم نیست. چیزی که مهم است این است که آنا پیش از ناپدید شدنش دو کتاب به همراه داشت – انجیل و «لطیف است شب» (Tender Is the Night) اسکات فیتزجرالد. یکی بر اخلاق دلالت می‌کند؛ دیگری اثری ادبی است که قهرمان زن آن در میانه قصه ناپدید و شخصیت پروتاگونیست دیگری جایگزین او می‌شود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید