news-background
news-background

سریال انیمیشن «پهلوانان» به ضرب و زور امتیاز کاربران ایرانی در IMDb بالاتر از Friends و Attack on Titan قرار گرفت

سریال انیمیشن ایرانی «پهلوانان» (The Heroes) به ضرب و زور بالاتر از بعضی از بهترین‌های تاریخ تلویزیون جهان قرار گرفت. این مجموعه در ساعات گذشته حتی سریال‌هایی چون «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) و «برکینگ بد» (Breaking Bad) را پشت سر گذاشت، اما در حال حاضر به رتبه سی و دوم بهترین عناوین تلویزیونی تاریخ رسيده‌اند.

در فهرست برترین‌های تاریخ تلویزیون بر اساس امتیاز کاربران IMDb، در حال حاضر قسمت‌های اول و دوم مستند «سیاره زمین» (Planet Earth) دو رتبه اول را در اختیار دارند و «برکینگ بد» شبکه ای‌ام‌سی، و «گروه برادران» (Band of Brothers) و «چرنوبیل» (Chernobyl) اچ‌بی‌او در رده‌های سوم تا پنجم ایستاده‌اند.

«پهلوانان» سریال‌هایی چون «دث نوت» (Death Note)، «کارآگاه واقعی» (True Detective)، «حمله به تایتان» (Attack on Titans) و «کابوی بیباپ» (Cowboy Bebop) را پایین‌تر از خود می‌بیند، اما با پیوستن هرچه بیشتر ایرانیان این جنبش مقطعی، این احتمال وجود دارد که به‌زودی به رتبه‌های بالاتر دست پیدا کند.

داستان «پهلوانان» در قرن هشتم هجری روی می‌دهد و محل وقوع حوادث خراسان آن روزگار است. شخصیت اول سریال «پوریای ولی» شاعر و ورزشکار است که در زورخانه‌اش راه رسم جوانمردی را به پیروانش می‌آموزد. «سیاوش زرین‌آبادی» نویسنده و کارگردان «پهلوانان» و «علیرضا گلپایگانی» تهیه‌کننده سریال است. فصل چهارم «پهلوانان» نوروز ۱۴۰۱ پخش خواهد شد.

این جنبش در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌هایی همراه بوده است. یکی از کاربران توییتر می‌نویسد: «الان خارجی‌ها دارن گوگل می‌زنن «دانلود زیرنویس انگلیسی سریال پهلوانان»» یا کاربری دیگر: «من دقیق نمی‌دانم ساختار این رأی‌گیری چیست و چقدر نمایانگر آراء مخاطبین جهان است اما اگر آنقدر جدی است چه پیامی دارد که سریالی درباره یکی از مشایخ فُتوّت ایران و آیین جوانمردی چنین به مذاق مردم دنیا خوش آمده؟»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ۰۶:۲۵

از تعصب به کنار طبق چه منطقی سراسر جهان به یک فیلم یا سریال نمره میدن؟ علاقه و لذتی که ازش میبرن ما ها همگی ازین انیمیشن لذت بردیم بچگیمون دیدیمش حالا هم بهش رای دادن مردم درسته 10 زیادیه ولی بازم خوبه بذار 10 بدن ملت بره بالا

نمایش اسپویل
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۰۰

این کارتونی که درس های زیادی از اخلاق تا جوانمردی و گذشت نشان میده، بسیار سرتر از انیمیشن های یک بار مصرف هالیوود است.

نمایش اسپویل
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ۲۲:۲۲

این تبلیغاتش از چند روز پیش به صورت هماهنگ شده تو اکثر شبکه ها بودش که برید رای بدید رفتار به شدت بچه گانه ای بود ولی مختص به ایرانیها نیست هندی ها سابقه طولانی دارن تو این بازیها

نمایش اسپویل
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ۲۰:۱۳

دوست عزیزی که میگی این سریال خرافاتیه، یه سوال ازت دارم، آیا سریال هایی مثه گات و انیمه هایی مثه aot کاملا بر اساس علم و منطق و واقعیات ساخته شده؟

نمایش اسپویل
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۹:۳۶

اگه بد بود 10 نمیدادیم عالیه این سریال

نمایش اسپویل
بیشتر