news-background
news-background

واکنش سم ریمی کارگردان سه‌گانه اول «مرد-عنکبوتی» به فیلم Spider-Man: No Way Home

[حاوی اسپویلر از فیلم «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست»]

«سم ریمی» در سال ۲۰۰۲ و مدت‌ها پیش از خلق «دنیای سینمایی مارول» شخصیت «مرد-عنکبوتی» (Spider-Man 2002) را در فیلم لایو-اکشن جاه‌طلبانه‌ای به سینما آورد و با موفقیت آن فیلم راه برای تولید فیلم‌های ابرقهرمانی بیشتر هموار شد. شخصیت‌های آن فیلم از جمله «مرد-عنکبوتی» با بازی «توبی مگوایر»، «گابلین سبز» با بازی «ویلم دفو» و «دکتر اختاپوس» با بازی «آلفرد مولینا» به‌تازگی با فیلم «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) مارول و سونی به سینما بازگشتند.

ریمی در مصاحبه با «ورایتی» واکنش خود به این فیلم پرفروش را به اشتراک گذاشته است: «خیلی لذت‌بخش بود. «راهی به خانه نیست» را خیلی دوست دارم و مخاطبینی که فیلم را در کنارشان دیدم واکنش دیوانه‌واری نشان دادند. دیدن آلفرد، ویلم دفو، دیدن این بچه‌ها که نقش‌های خود را به سطح دیگری می‌رساندند رضایت‌بخش بود. بهترین واژه‌ای که می‌توانم بگویم این است که برای من نشاط‌آور بود.»

استودیوی مارول اگرچه این روزها یک کمپانی ثروتمند است، اما روزگاری به تنگ‌دستی افتاده بود و چاره‌ای نداشت جز اینکه امتیاز تولید فیلم بر اساس بعضی از شخصیت‌هایش را به فاکس و سونی بفروشد. مارول در سال ۲۰۰۸ با «مرد آهنی» (Iron Man) بنای عظیمی ساخت که هنوز پس از گذشت بیش از یک دهه با سریال‌های تلویزیونی و انواع اسپین‌آف‌ها و دنباله‌ها بر وسعتش افزوده می‌شود.

ریمی اخیراً فیلم «دکتر استرنج در دنیاهای موازی جنون» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) را برای مارول ساخته و ۶ مه آینده در سالن‌های سینما اکران می‌کند. او در این مصاحبه راجع به فیلمبرداری مجدد بعضی از صحنه‌ها با «بندیکت کامبربچ» و دیگران و پشت سر گذاشتن مراحل پس از تولید می‌گوید: «کاش پاسخ این پرسش [که فیلم چه زمانی کامل می‌شود] را می‌دانستم. فکر می‌کنم تمام شده، اما به کات کردن همه‌چیز ادامه می‌دهیم. شروع کرده‌ایم به اکران آزمایشی فیلم و خواهیم دانست که آیا چیزی اضافه خواهد شد یا نه.»

ریمی در مورد همکاری با استودیوی مارول می‌گوید: «همکاری با گروه مارول عالی بوده. فوق‌العاده حرفه‌ای‌اند و از هر اقدامی که انجام داده‌ام حمایت کرده‌اند، [اما] چیزی که در خصوص آن‌ها می‌دانم این است که دست بردار نیستند. پیش می‌برندش تا بتواند در حد ممکن بی‌عیب‌ونقص باشد.»

«اندرو گارفیلد» ستاره فیلم‌های بعدی «مرد-عنکبوتی» پس از سه‌گانه ریمی به‌تازگی در مصاحبه دیگری با «رپ» گفته بود که از دروغ گفتن در مورد بازگشت خود به نقش «پیتر پارکر» لذت برده است: «پراسترس بود، نمی‌توانم دروغ بگویم. نسبتاً پراسترس بود اما به‌شکل عجیبی لذت‌بخش. مثل بازی «گرگینه» بود که با ژورنالیست‌ها انجام می‌دادم و مردم حدس می‌زدند که راست می‌گویم یا نه، و این بسیار لذت‌بخش بود. گاهی پیش می‌آمد که فکر کنم: «خدای من، از دروغ گفتن بیزارم.» دوست ندارم دروغ بگویم و دروغ‌گوی خوبی نیستم، اما یک بازی تصورش کرده بودم. و دائماً خودم را یکی از هواداران شخصیت می‌دانستم که البته کار سختی نبود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید