news-background
news-background

مایکل سی. هال و نویسنده Dexter: New Blood از قسمت پایانی و احتمال تولید فصل جدید می‌گویند

[حاوی اسپویلر از سریال «دکستر: خون تازه»]

قسمت پایانی سریال احیاشده «دکستر: خون تازه» (Dexter: New Blood) آخر هفته گذشته از شوتایم پخش شد و هواداران قاتل زنجیره‌ای را شگفت‌زده کرد. سرنوشت دکستر با بازی «مایکل سی. هال» در قسمت پایانی سریال اصلی که در سال ۲۰۱۳ پخش شد، تا حدود زیادی مبهم باقی مانده بود، اما پایان قصه در مینی‌سریال «خون تازه» واضح و روشن بود.

«کلاید فیلیپس» نویسنده سریال در مصاحبه‌ با «کلایدر» از قسمت پایانی «خون تازه» تحت عنوان «گناهان پدر» (Sins of the Father) گفته است. در این اپیزود، انجلا کلانتر شهر با بازی «جولیا جونز» به گذشته دوست پسرش دکستر پی می‌برد. در حالی که دکستر به‌سرعت برای خروج از شهر به همراه پسرش هریسون با بازی «جک الکات» برنامه‌ریزی می‌کند، اما پسر با رفتن مخالفت است. هریسون که در طول فصل نشان داد استعداد تبدیل شدن به قاتلی چون پدرش را دارد، به روی دکستر اسلحه می‌کشد. در پایان، دکستر از پسرش به خاطر رها کردنش به مدت یک دهه، بخشش می‌خواهد، اما هریسون به سینه دکستر تیراندازی می‌کند و او را می‌کشد. با این حال، داستان به اینجا ختم نشد. وقتی انجلا در صحنه حاضر می‌شود، هریسون را بازداشت نمی‌کند و اجازه می‌دهد به سمت آینده‌ای نامعلوم بگریزد.

فیلیپس در مورد اینکه آیا فصل دیگری ساخته خواهد شد یا نه می‌گوید: «خوب، تصمیمش با شوتایم است. حالا که بحث تصمیم است باید بگویم که اگر با من تماس بگیرند و بگویند: «ببین، این سریال یکی از دارایی‌های بزرگ شوتایم است.» به نظر من، تأکید می‌کنم به نظر من، دکستر دارایی شماره یک آن‌هاست. اگر با من تماس بگیرند و بگویند: «می‌خواهیم سریال هریسون را بسازیم. علاقه‌مند هستی؟» درست همان‌گونه که با من تماس گرفتند و گفتند: «می‌خواهیم «دکستر» را ریبوت کنیم، و تو را انتخاب کرده‌ایم» آب دستم باشد زمین می‌گذارم و می‌سازمش.»

این نویسنده اضافه می‌کند: «منظورم این است که این فصل سریال برای آن‌ها بسیار موفقیت‌آمیز بوده. آمار بینندگان سریال در ماه ژانویه بسیار بالا خواهد بود و افرادی که قسمت‌های قبلی را با دستگاه‌های دی‌وی‌آر ضبط کرده‌اند همه را با هم می‌بینند. اواخر این ماه آمار به‌کلی تازه‌ای منتشر خواهد شد. و به نظر من آن آمار تعیین می‌کند که تصمیم شوتایم چیست. اگر بخواهند ادامه‌اش دهند، چیزهای زیادی در ذهن دارم، و برای ساختنش از هر کاری دست می‌کشم.»

فیلیپس در مصاحبه دیگری با «ددلاین» تأکید می‌کند که «دکستر مورگان مرده است.» و می‌افزاید: «می‌دانستیم که این اتفاق خواهد افتاد، و به نظر من باید به خاطر مخاطب و خود شخصیت اتفاق می‌افتاد.»

این شورانر در مورد فرصت نادر خلق پایان‌بندی ثانویه برای «دکستر» می‌گوید: «چند بار پیش آمده که یک سریال بتواند قسمت پایانی دومی داشته باشد؟ با اثر ناخوشایندی که قسمت پایانی اول در ذهن هواداران به جا گذاشت، این فرصت نادر را داشتیم که سریال را اصلاح کنیم و به مخاطب آن احترامی که استحقاقش را داشت و اعتباری که استحقاقش را داشت ببخشم و از اینکه با ما همراه بودند از آن‌ها قدردانی کنیم.»

«مایکل سی. هال» در مصاحبه با «لس‌آنجلس تایمز» سکوتش را در مورد قسمت پایانی شکسته و می‌گوید: «برخی پیش‌بینی‌اش می‌کردند و برخی دیگر از آن بهت‌زده خواهند شد. برخی می‌پذیرندش، برخی انکارش می‌کنند. فکر می‌کنم برای گروهی از مردم کنار آمدن با سرنوشت او دشوار خواهد بود چرا که شخصیتی است که مدت زیادی با او گذرانده‌اند و علاقه زیادی به او دارند – دست کم در برخی موارد.»

هال اضافه می‌کند که این پایان برای او قابل درک است: «به نظر قابل توجیه می‌رسد. هرچند که ممکن است ناراحت‌کننده باشد، اما امیدوارم مخاطبین قدردان مرگ دکستر به این شکل توسط پسرش باشند. مردم از این شکایت می‌کردند که پایان قبلی باز بود و حس خاتمه را منتقل نمی‌کرد. به گمانم باید مراقب باشید چه آروزیی می‌کنید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۸:۴۲

برای منی که عاشق دکستر بودم و تو این مدت کل فصل هاشو دیدم مرگش یکم سخت بود ولی قابل درک بود من بشخصه ترجیح میدام زنده باشه و درحال فرار باشه تا بدست پسرش کشته بشه پایانش برای من خیلی جالب نبود ولی درکل سریال خوبی بود!

نمایش اسپویل
۹ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۱۷

این سریال به اسم دکستر بود و داستان دکستر تموم شد و ادامه دادنش با عنوان هریسون جالب به نظر نمیاد

نمایش اسپویل
۲۱ دی ۱۴۰۰ ۱۷:۵۵

مرسی که نوشتید متن حاوی اسپویل می باشد

نمایش اسپویل
۲۱ دی ۱۴۰۰ ۱۵:۳۳

اما بازهم عده‌ای میان و از نحوه‌ی تمام شدن سریال ایراد میگیرن! کارگردان پایان باز میذاره ایراد میگیرن، خاتمه میده ایراد میگیرن. کلا ایراد گرفتن از قسمت اخر سریالها مد شده. به هرحال اگر مرگ دکستر توی همون قسمت اخرِ سالِ ۲۰۱۳ توی طوفان اتفاق می‌افتاد، قشنگتر بود و ابهت و ارزش کاراکتر بیشتر حفظ میشد.

نمایش اسپویل
۲۰ دی ۱۴۰۰ ۱۵:۰۱

احترام به مخاطب؟؟؟ شوخیه دیگه؟

نمایش اسپویل
بیشتر