news-background
news-background

باکس آفیس: Spider-Man: No Way Home هشتمین فیلم پرفروش تاریخ شد؛ مخاطبین فیلم پرستاره 355 در خانه ماندند

«مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) سونی و مارول فروش جهانی خود را به ۱.۵۳ میلیارد دلار رساند و بالاتر از «انتقام‌جویان» (Avengers 2012)، «سریع و خشن ۷» (Furious 7)، «یخ‌زده ۲» (Frozen 2) و «انتقام‌جویان: عصر اولتران» (Avengers: Age Of Ultron) به هشتمین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شد.

«راهی به خانه نیست» از ۶۳ بازار بین‌المللی ۶۴.۴ میلیون دلار کسب کرده و فروش خارجی خود را به ۸۶۷.۵ میلیون دلار رسانده است. این رکوردها در حالی ثبت شده است که «راهی به خانه نیست» هنوز در بازار چین روی پرده نرفته و به تازگی در ژاپن افتتاح شده است. بازار ژاپن افتتاحیه ۱۱.۸ میلیون دلاری را برای این فیلم ثبت کرده که بالاتر از «دور از خانه» (Far From Home) و «بازگشت به خانه» (Homecoming) است.

در بریتانیا، «راهی به خانه نیست» با افزودن ۶.۲ میلیون دلار دیگر به فروش ۱۰۵.۸ میلیون دلاری، در مکزیک به فروش ۶۹.۷ میلیون دلاری، و در هند به فروش ۳۵.۳ میلیون دلاری رسیده است. پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی این فیلم تا امروز پس از بریتانیا و مکزیک، کره با ۵۵.۸، فرانسه با ۵۵.۲، استرالیا با ۴۷.۵، برزیل با ۴۶.۹، روسیه با ۴۱.۴، و آلمان با ۳۶.۷ میلیون دلار بوده‌اند.

فیلم جاسوسی و پرستاره «۳۵۵» (The 355) در طول تعطیلات آخر هفته گذشته در ۳۱۴۵ سالن سینما در آمریکای شمالی افتتاح شد و ۴.۸ میلیون دلار فروخت. علت عملکرد ضعیف این عنوان به کارگردانی «سایمون کینبرگ» ادامه پاندمی و رانده شدن مخاطبین زن سالخورده‌تر از سالن‌ها ذکر شده است. «۳۵۵» از مخاطبین نمره B+ «سینمااسکور» کسب کرده، در حالی که ۵۸ درصد سینماروها زن، ۷۳ درصد ۲۵ تا ۴۴ ساله، و ۳۳ درصد بالاتر از ۴۵ ساله بوده‌اند.

این فیلم به نویسندگی «ترسا ربک» و بازی «جسیکا چستین»، «لوپیتا نیانگو»، «دایان کروگر»، «فن بینگ‌بینگ» و «پنه‌لوپه کروز» داستانی در مورد گروهی از جاسوسان بین‌المللی روایت می‌کند که برای جلوگیری از خطری جهانی متحد می‌شوند. آن‌ها به احترام اولین زنان جاسوی در طول «انقلاب آمریکا» نام ۳۵۵ برای گروه خود انتخاب کرده‌اند. «ادگار رامیرز» و «سباستین استن» از جمله دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

«۳۵۵» اولین بار در جشنواره فیلم کن سال ۲۰۱۸ اکران شد و یونیورسال برای پخش آن در آمریکا ۲۰ میلیون دلار پرداخت کرد. تولید این فیلم در سال ۲۰۱۸ وقتی فن به فرار مالیاتی متهم و مدتی ناپدید بود با مشکلاتی مواجه شد. او پس از اعتراف به اتهامات و پرداخت جریمه ۱۰۰ میلیون دلاری از مخفی‌گاهش بیرون آمد و به پروژه بازگشت. این اولین فیلم فن پس از این رسوایی است.

انیمیشن «آواز ۲» (Sing 2) یونیورسال و ایلومینیشن با فروش ۱۲ میلیون دلاری از ۳۷۱۳ سالن سینما  در رتبه‌  دوم‌ قرار گرفته و به اولین فیلم خانوادگی ۱۰۰ میلیون دلاری پاندمی تبديل شده است. فروش جهانی «آواز ۲» از ۱۹۰.۸ میلیون دلار عبور کرده است. بازار فیلم‌های خانوادگی با این حال هنوز حال و روز خوشی ندارد و به همین علت دیزنی اکران «سرخ شدن» (Turning Red) پیکسار را در سالن‌های سینما لغو و به پخش انحصاری از دیزنی+ در تاریخ ۱۱ مارس محدود کرد.

فیلم «مرد شاه» (The King’s Man) این هفته از ۳۰۴۰ سالن سینما در آمریکای شمالی به فروش ۳.۳ میلیون دلاری رسید. فروش داخلی این فیلم از ۲۵.۱ و فروش جهانی آن از ۷۴.۳ میلیون دلار عبور کرده است. «رستاخیزهای ماتریکس» (The Matrix Resurrections) برادران وارنر و «داستان وست ساید» (West Side Story) «استیون اسپیلبرگ» آخر هفته گذشته از فروش جهانی ۱۲۴.۵ و ۵۲.۱ میلیون دلاری گذر کردند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید