news-background
news-background

کیت بلانشت به اولین فیلم بلند انگلیسی زبان پدرو آلمودوار پیوست

«کیت بلانشت» به اولین فیلم بلند انگلیسی زبان «پدرو آلمودوار» تحت عنوان «راهنمایی برای زنان نظافت‌چی» (A Manual for Cleaning Women) ملحق شد. این فیلم اقتباسی خواهد بود از مجموعه داستان‌های کوتاهی به همین نام نوشته «لوسیا برلین» که از ۴۳ داستان کوتاه در مورد زنان در انواع مشاغل سخت تشکیل شده است.

«ورایتی» گزارش داده است که این پروژه اولین مراحل پیشرفت خود را سپری می‌کند و بلانشت با کمپانی «درتی فیلمز» یکی از تهیه‌کنندگان آن خواهد بود. «اندرو آپتون»، «کوکو فرانچینی» و «برایان اولیور» و «بردلی فیشر» از کمپانی «نیو ریپابلیک» به همراه آلمودوار دیگر تهیه‌کنندگان پروژه‌اند.

بلانشت در سال ۲۰۰۴ با «هوانورد» (The Aviator) و در سال ۲۰۱۳ با «یاسمن آبی» (Blue Jasmine) برنده اسکار بازیگری شده و امسال با «کوچه کابوس» (Nightmare Alley) «گی‌یرمو دل تورو» و «بالا را نگاه نکنید» (Don’t Look Up) «آدام مک‌کی» مدعی کسب این جایزه است.

علاوه بر «راهنما»، بلانشت فیلم «تار» (TÁR) «تاد فیلد»، «سرزمین‌های مرزی» (Borderland) «الی راث» و استاپ-موشن «پینوکیو» (Pinocchio) را در سال‌های آینده خواهد داشت.

آلمودوار با فیلم کوتاه «صدای انسانی» (The Human Voice) با بازی «تیلدا سویینتون» فیلمسازی به زبان انگلیسی را تجربه کرده است. آن فیلم به فهرست اولیه نامزدهای اسکار راه پیدا کرد اما در نهایت از کسب نامزدی بازماند. این کارگردان در سال ۲۰۲۱ فیلم «مادران موازی» (Parallel Mothers) با بازی «پنه‌لوپه کروز» را در جشنواره ونیز اکران کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۵۸

کار خوبی کرد خوشم میاد ازش

نمایش اسپویل