news-background
news-background

تام هاردی با تست بازیگری برای چه فیلمی ژانر رمانتیک را کنار گذاشت؟

«تام هاردی» نقش‌های پیچیده زیادی در کارنامه بازیگری خود دارد. از فیلم «جنگجو» (Warrior) گرفته تا شخصیت ابرشرور «بین» در «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises). اما هاردی در ابتدای دوران بازیگری خود برای فیلم رمانتیک «غرور و تعصب» (Pride & Prejudice) هم تست بازیگری داده است.

واکنش سازندگان آن فیلم هاردی را نرنجانده، اما او را به این نتیجه رسانده که از ژانر رمانتیک فاصله بگیرد. هاردی اعتراف کرده است که نقطه مقابل آن شخصیت مردانه‌ای است که از او سراغ دارند. هرچند او به چنین نقش‌هایی تمایل نشان می‌دهد اما می‌گوید اغلب نگران غرق شدن در آن‌هاست.

هاردی در سال ۲۰۱۵ به «لس‌آنجلس تایمز» گفته است: «آثاری که من را مرعوب می‌کنند جذابند و من می‌خواهم درکشان کنم. به هر کجای دنیا که سفر می‌کنم، یک نفر هست که کمی ترسناک باشد و من آن را به خاطر می‌سپارم. یا حیوانات – از حیوانات هم یاد می‌گیرم.»

در همین مصاحبه هاردی می‌گوید بازی در نقش شخصیت‌های اول فیلم‌های رمانتیک برای او دشوار است. هاردی در سال ۲۰۰۹ به «تلگراف» گفته بود که به داستان‌های کلاسیک علاقه‌مند است. به همین علت برای نقش «آقای دارسی» در اقتباس سینمایی از «غرور و تعصب» تست بازیگری داده است. با این حال، آن آزمون نتیجه مطلوبی در پی نداشت.

هاردی گفته مدیر وقت یونیورسال پیکچرز را به یاد می‌آورد:‌ ««عزیزم، همه زنان دنیا تصوری از «آقای دارسی» و تو  [شبیه] این تصور نیستی.»» هاردی می‌گوید: «دردناک بود، خیلی دردناک. پیراهن آبی و جین و بلیزر آبی پوشیده بودم و تمام سعی‌ام را می‌کردم که ادای «هیو گرنت» را درآورم.»

هاردی به «لس‌آنجلس تایمز» گفته بود که این تجربه باعث شده از ژانر کمدی‌های رمانتیک دوری کند: «فکر کردم: «منصفانه است.» واضح است که بازیگر نقش اول فیلم‌های رمانتیک نیستم، بنابراین تمرکز زیادی روی چیزی که نیستم نمی‌کنم. دوست دارم نقش آدم‌هایی را بازی کنم که کمی از هر دوی آن‌ها باشند: کمی تیره و کمی روشن.»

با این همه، هاردی در سال ۲۰۱۲ با «این یعنی جنگ» (This Means War) به این ژانر بازگشت و مقابل «کریس پاین» و «ریس ویترسپون» نقش‌آفرینی کرد. او در آن زمان به «یو‌اس‌ای تودی» گفت: «خیلی دوست دارم کارهایی انجام دهم که قبلاً تجربه نکرده‌ام.» اما فیلم تجربه‌ای لذت‌بخش برای هاردی نبود و باعث شد که او کمدی را فراموش کند: «متوجه نشدم که چگونه می‌شد فیلمی چنان لذت‌بخش ساخت و از ساختنش چنان احساس نارضایتی کرد. احتمالاً دیگر در یک کمدی رمانتیک بازی نخواهم کرد، متوجه منظورم هستید؟»

«برایان هلگلند» که در «اسطوره» (Legend) با هاردی همکاری کرده می‌گوید این بازیگر ۴۴ ساله تمایلی برای بازی در نقش اول فیلم‌ها ندارد: «تام به شکلی نمی‌خواهد بازیگر نقش اول باشد چون به نظرش کمی ملال‌آور است.»

هاردی در مصاحبه با «لس‌آنجلس تایمز» گفته هلگلند را تأیید می‌کند و می‌گوید: «من تامی هستم که سرش به کار خودش است. گاه به گاهی بازیگری می‌کنم. مثل این است که آمده باشم پیتزا را به مشتری بدهم و بخت به من رو کرده باشد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید