news-background
news-background

روش جالب جیمز کامرون در مطرح کردن ایده فیلم Aliens

کارگردانی که «آواتار» (Avatar) را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما و «تایتانیک» (Titanic) را به عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ ساخته باشد راه و رسم فیلمسازی را بلد است. «جیمز کامرون» به‌تازگی نحوه پیش‌بینی موفقیت فیلم «بیگانگان» (Aliens) و ارائه طرح آن به استودیوی فاکس قرن بیستم را فاش کرده است.

کامرون به «سینمابلند» می‌گوید در دهه ۱۹۸۰ ایده گسترش داستان فراتر از تنها یک «زنومورف» و اضافه کردن چندین شخصیت شرور را داشته است. بنابراین وقتی ایده تولید «بیگانگان» را با مدیران فاکس مطرح کرده، توضیح داده است که فیلم چگونه می‌تواند به اثری پرفروش تبدیل شود.

کامرون می‌گوید:‌ «در همان لحظه به ذهنم خطور کرد. در واقع پشت یک صفحه فیلمنامه یا یک نوع سند برای ارائه درج شده بود. شاید چنین رویکردی بود. به یاد نمی‌آورم. با سه تهیه‌کننده جلسه داشتم و در دفتر آن زمان فاکس قرن بیستم بودیم. گفتم: «رفقا، ایده‌ای برای این عنوان دارم. و به این شکل است.» واژه «بیگانه» (Alien) را با حروف بزرگ نوشتم. و یک حرف S را در انتهایش قرار دادم. به آن‌ها نشانش دادم. گفتم: «می‌خواهم اسمش را «بیگانگان» بگذاریم چون تنها با یک بیگانه سر و کار نداریم. حالا، پای ارتش به میان آمده، و تفاوت مهمش این است. بسیار ساده و بسیار زننده است.» گفتم: «اما ترجمه‌اش این است.» و بعد [روی حرف S] دو خط رسم کردم تا به علامت دلار تبدیلش کنم. ایده من این بود. و ظاهراً، جواب داد! چون با همان عنوان ادامه دادند. زیر سؤالش نبردند.»

این فیلمساز در مورد این روش ارائه ایده به‌ظاهر مضحک اما جسورانه می‌گوید: «گاهی در دوران حرفه‌ای باید گستاخ بود. در هالیوود، عملاً همیشه باید بود. اما منظورم این است که گاهی باید به‌شکلی غیرمعمول گستاخ بود، یعنی وقتی که هنوز شما را نمی‌شناسند.» کامرون اضافه می‌کند: «گاهی بایست کمی به کارهای غیرمرسوم دست زد. اما با نوعی شوق و ذوق انجامش دهید. به نظر من محترمش می‌شمارند چون باعث می‌شود به چگونگی رسیدن خودشان به آن جایگاه فکر کنند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید