news-background
news-background

علت درگذشت ژان-مارک ولی مشخص شد؛ ادای احترام ریس ویترسپون، متیو مک‌کانهی و نیکول کیدمن

«ژان-مارک ولی» کارگردان سریال «دروغ‌های بزرگ کوچک» (Big Little Lies) و «باشگاه خریداران دالاس» (Dallas Buyers Club) این هفته به شکلی ناگهانی و غیرمنتظره از دنیا رفت. دوشنبه گذشته «ددلاین» گزارش داده است که علت درگذشت این فیلمساز کانادایی حمله قلبی بوده است. این کارگردان روش تنفس «ویم هاف» را برای مدیتیشن انجام می‌داده است. در این روش سطح اکسیژن خون با نوعی خاصی از تنفس در هوای سرد افزایش پیدا می‌کند.

«ریس ویترسپون»، «لورا درن»، «متیو مک‌کانهی»، «نیکول کیدمن» و «دنی ویلنوو» از جمله سلبریتی‌هایی بودند که به درگذشت کارگردان واکنش نشان دادند. درن، کیدمن و ویترسپون در سریال «دروغ‌های بزرگ کوچک» با ولی همکاری کرده بودند. ویترسپون پیش از این سریال سابقه همکاری با ولی را در فیلم «وحشی» (Wild) داشته است.

ویترسپون می‌نویسد: «قلبم شکسته. دوست من. دوستت دارم.» او در پست دیگری می‌گوید: «در حالی که خورشید غروب می‌کند همیشه به یادت خواهم بود. وقتی نور را دنبال می‌کنم. روی کوهستانی در اوریگان. روی نیمکتی در مانتری. تا اطمینان حاصل کنیم که زندگی‌مان کمی جادویی شود.»

درن در صفحه توییتر خود می‌نویسد: «ژان-مارک ولی نازنین. دنیا یکی از بهترین و ناب‌ترین هنرمندان و رؤیاپردازانش را از دست داد. و ما دوست عزیزمان را. قلبمان شکسته.»

مک‌کانهی که سابقه همکاری با ولی را در «باشگاه خریداران دالاس» دارد می‌گوید: «ژان-مارک با دست و دلی نجیب یک مرد امین واقعی بود – او آن‌گونه که زندگی را رمانتیک می‌دید زندگی را رمانتیسیزه نمی‌کرد – از مواجهه با رنج تا چشمکی یا نجوایی، داستان‌های عاشقانه از نگاه او هرجایی بودند.»

«جرد لتو» دیگر بازیگر برنده اسکار «باشگاه خریداران دالاس» ولی را یک «نیروی فیلمسازی و یک هنرمند واقعی» دانسته که «زندگی من را با فیلمی زیبا دگرگون کرد.»

«شیلین وودلی» می‌نویسد: «بهت کامل و مطلق. خدایا، مرگ بدترین اتفاق است.» او اضافه می‌کند: «شاید وقتی فردا بیدار شدیم آنجا باشی و بخندی و بگویی یک فیلم کوتاه طنز ساخته‌ای. این واقعی نیست.»

کیدمن ولی «انسان فوق‌العاده‌ای» می‌داند که «مسئول بعضی از بهترین تجارب حرفه‌ای» او بوده است: «او در مرکز دنیای هنری‌ام بود و من نمی‌توانم به قدر کافی از اهمیت او برای خود بگویم...»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ دی ۱۴۰۰ ۱۹:۱۲

خدا کنه تا کفن این انسان مومن و نجیب خشک نشده، فاش نشه زن آزار بوده یا به زنها دست درازی می کرده

نمایش اسپویل
۷ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۱۳

هیییچ ربطی به واکسن نداره

نمایش اسپویل