news-background
news-background

بهترین صحنه‌های تاریخ سینما به انتخاب سوفیا کاپولا

 

«سوفیا کاپولا» کارگردان فیلم‌هایی چون «گمشده در ترجمه» (Lost In Translation) و «فریب‌خورده» (The Beguiled) فاش کرد که چه صحنه‌ای را در تاریخ سینما از همه بیشتر دوست دارد. این نویسنده و کارگردان برنده اسکار در برنامه «زندگی سینمایی» (Life Cinematic) بی‌بی‌سی ده صحنه محبوب خود را در دسته‌بندی‌هایی مانند انتخاب بازیگر، طراحی صدا و بازیگری شرح داده است.

کاپولا می‌گوید «گمشده در ترجمه» را با الهام از صحنه‌ای میان «ترور هاوارد» و «سیلیا جانسون» در فیلم «برخورد کوتاه» (Brief Encounter) «دیوید لین» ساخته است. این فیلمساز در مورد «برخورد کوتاه» می‌گوید: «برای من وقتی «گمشده در ترجمه» را می‌نوشتم منبع الهام بزرگی بود. آن احساسات شدید میان دو شخصیت. حرف زیادی به زبان آورده نمی‌شود، اما با یک ژست یا مکث حس زیادی دریافت می‌کنید. به‌شدت احساسی است اما همه‌چیز زیر یک لایه. شاید بیش از حد انگلیسی است؟ اما دوستش دارم.»

کاپولا که با «گمشده در ترجمه» برنده اسکار بهترین فیلمنامه اریجینال شد، «شخصیت غریبه» فیلم «جایی در خورشید» (A Place In The Sun)، انتخاب بازیگران عالی «تنگ ماهی» (Fish Tank) با بازی «مایکل فاسبندر» و «کیت جارویس»، «برایش مردن» (To Die For) با بازی «نیکول کیدمن» و طراحی صحنه «ایمن» (Safe) با بازی «جولین مور» را می‌ستاید. کاپولا در ادامه به تحسین «لحظه ادراک» فیلم «در حال‌وهوای عشق» (In The Mood For Love) «وونگ کار-وای»، طراحی صدای «شب» (La Notte) آنتونیونی، معرفی شخصیت فیلم «گیلدا» (Gilda)، «بهترین بوسه» میان تینا و موکی در فیلم «کار درست را انجام بده» (Do the Right Thing) و «پویایی قدرت» در فیلم «خدمتکار» (The Servant) به کارگردانی «جوزف لوسی» می‌پردازد.

تازه‌ترین اثر کاپولا «رو به زوال» (On The Rocks) با بازی «رشیدا جونز» و «بیل مری» بود که سال ۲۰۲۰ در جشنواره تورنتو اکران شد و ۹۹۲ هزار دلار فروخت. این فیلم از «راتن تومیتوز» امنتیاز ۸۶ درصد دریافت کرد و تحسین اغلب منتقدین را در پی داشت.

 

۳۰نما کامل‌ترین آرشیو دانلود فیلم و دانلود سریال خارجی بدون سانسور با زیرنویس فارسی  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید