news-background
news-background

ریدلی اسکات از فیلم Dune تولیدنشده‌اش می‌گوید: نمی‌خواستم در مکزیک بسازمش

اسکات می‌گوید فیلم «تل‌ماسه» او «فیلمنامه خیلی خوبی» داشته اما حاضر نبوده آن را در مکزیک فیلمبرداری کند.

 

«ریدلی اسکات» که امسال اکران فیلم جدیدش «خاندان گوچی» (House of Gucci) با «تل‌ماسه» (Dune) «دنی ویلنوو» تقریباً همزمان شده، در مصاحبه با «توتال فیلم» تأیید کرده است که قصد داشته در دهه ۱۹۸۰ و میان دو فیلم کلاسیک «بیگانه» (Alien) و «بلید رانر» (Blade Runner)، اقتباس خودش از رمان علمی-تخیلی «فرانک هربرت» را کارگردانی کند.

اسکات در خصوص اقتباس از رمان هربرت که تبدیل کردنش به فیلم به اعتقاد بسیاری ناممکن است می‌گوید: «همیشه قابل فیلمبرداری بوده. نویسنده‌ای داشتم به نام «رودی ورلیتزر»، از خانواده ورلیتزرها... دو فیلم نوشته بود: «جاده آسفالت دو-طرفه» (Two-Lane Blacktop) با «جیمز تیلور» و «بیلی د کید» (Billy the Kid) که «باب دیلن» و و «کریس کریستفسن» را داشت... برداشت بسیار خوبی از «تل‌ماسه» کردیم چون در آن روزهای اول، همکاری بسیار بسیار نزدیکی با نویسنده داشتم. همیشه ظاهر فیلم را بر اساس آنچه نویسنده مرد یا زن نوشته بود می‌ساختم.»

«تل‌ماسه» اسکات به تولید نرسیده به این سبب که «دینو دلورنتیس» تهیه‌کننده فیلم می‌خواست آن را در مکزیک بسازد. اسکات به یاد می‌آورد: «دینو من را جذب کرده بود و ما گفتیم: «فیلمنامه را نوشته‌ایم، و متن لعنتی‌اش حرف ندارد.» دینو جواب داد: «پرخرج است، باید در مکزیک تولیدش کنیم.» گفتم: «چه! واقعاً؟» او من را به مکزیکو سیتی فرستاد. با کمال احترام به این شهر باید بگویم که در آن روزها بوی گندی می‌داد. خوشم نیامد.»

اسکات ادامه می‌دهد:‌‌ «به استودیوی مکزیکو سیتی در طبقه همکف رفتم. گفتم: «نه، دینو، نمی‌خواهم به تجربه‌ای طاقت‌فرسا تبدیلش کنم.» و بنابراین کناره‌گیری کردم و در عوض «افسانه» (Legend) را با «تیم کری» و «تام کروز» ساختم.»

«دینو دلورنتیس» کارگردانی «تل‌ماسه» را به «دیوید لینچ» سپرد و آن حواشی معروف به وجود آمد. «تل‌ماسه» لینچ شکستی تجاری و هنری شد تا جایی که کارگردان تلاش کرد نامش را به عنوان کارگردان از روی فیلم حذف کند چرا که استودیو بودجه وعده‌داده‌شده او را در حین فیلمبرداری تأمین نکرد و کات نهایی را از او گرفت.

 

۳۰نما کامل‌ترین آرشیو دانلود فیلم اکشن و استند آپ کمدی با زیرنویس فارسی

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید