news-background
news-background

رکوردشکنی فیلم The Good Boss خاویر باردم با ۲۰ نامزدی برای جایزه گویا

فیلم «رئیس خوب» (The Good Boss) با بازی «خاویر باردم» از مراسم اهدای جوایز گویا ۲۰۲۲  در ۱۷ بخش ۲۰ نامزدی دریافت کرد و رکورد تاریخ مراسم را شکست.

این فیلم علاوه بر نامزدی در بخش بهترین فیلم، در بخش‌های بهترین کارگردانی برای «فرناندو لئون د آراندوا» و بهترین فیلمنامه اریجینال نامزد گویا شده است. «رئیس خوب» با کسب هفت نامزدی در بخش‌های بازیگری نیز رکوردشکنی کرده است. باردم در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول، «سلسو بوگالو»، «فرناندو البیزو» و «مونالو سولو» در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل، «سونیا الامارکا» در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل، «اسکار دلا فوئنته» و «تاریکرمیلی» در بخش بهترین بازیگر مرد نوظهور و «آلمودنا آمور» در بخش بهترین بازیگر زن نوظهور نامزد گویا شده‌اند.

دیگر نامزدی‌های «رئیس خوب» در بخش‌های بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین کارگردانی هنر، بهترین طراحی لباس، بهترین گریم، بهترین صدا، و بهترین جلوه‌های ویژه بوده است.

باردم در این فیلم نقش مالک یک کارخانه تولید ترازوهای صنعتی را بازی می‌کند. «مانولو سولو»، «آلمودنا آمور»، «اسکار دلا فوئنته»، «ونیا آلمارکا» و «رافا کاستخون» از جمله دیگر بازیگران «رئیس خوب» بوده‌اند. این فیلم در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۰ درصد دریافت کرده و نماینده اسپانیا در اسکار ۲۰۲۲ خواهد بود.

«پدرو آلمودوار» با فیلم «مادران موازی» (Parallel Mothers) در گویای امسال برای جایزه بهترین فیلم با «رئیس خوب» رقابت می‌کند. دیگر نامزدهای این بخش «لیبرتاد» (Libertad) به کارگردانی «کلارا روکت»، «مایسابل» به کارگردانی «ایسیار بولاین» و «مدیترانه‌ای» (Mediterráneo) به کارگردانی «مارسل بارنا» خواهند بود.

برندگان جوایز گویا ۱۲ فوریه معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید