news-background
news-background

ادی ردمین: بازی در نقش تراجنسیتی فیلم Danish Girl اشتباه بود

«ادی ردمین» می‌گوید بازی در نقش یک شخصیت تراجنسیتی در فیلم «دختر دانمارکی» (The Danish Girl) که برای او نامزدی اسکار را به ارمغان آورد یک اشتباه بوده است. ردمین می‌گوید اگر امروز چنان نقشی را به او پیشنهاد می‌کردند نمی‌پذیرفت. منتقدین او بر این باور بودند که آن نقش باید به یک بازیگر تراجنسیتی سپرده می‌شد.

ردمین که به‌زودی در تئاتر «کاباره» (Cabaret) دیده خواهد شد در مصاحبه با «تایمز لندن» می‌گوید از آن انتقادات آگاهی دارد:‌ «نه، امروز نمی‌پذیرفتمش. با خوش‌نیتی آن فیلم را بازی کردم، اما فکر می‌کنم یک اشتباه بود. بحث مهم‌تر پیرامون انتخاب بازیگران به این دلیل به وجود آمده که بسیاری از مردم جایگاه مشخصی [در سینما] ندارند. باید توازنی ایجاد شود، وگرنه این بحث‌ها ادامه پیدا می‌کند.»

ردمین که سابقه بازی در چندگانه «جانوارن شگفت‌انگیز» (Fantastic Beasts) «جی.کی. رولینگ» را دارد، پاییز سال گذشته به اظهارات «تراجنسیت‌ستیزانه» خالق «هری پاتر» واکنش نشان داد و حمله به این نویسنده را «تهوع‌آور» خواند. ردمین می‌گوید این اعتراضات به رولینگ سبب شده که یادداشتی خصوصی به نویسنده ارسال کند.

ردمین در زمان اکران فیلم «دختر دانمارکی» گفته بود: «بحث کاملاً درستی وجود دارد در مورد اینکه یک بازیگر ترنس باید این نقش را بازی می‌کرد… اما چیزی که برای من به عنوان یک بازیگر پیچیده است این است که احساس می‌کنم همه باید بتوانند هر نقشی را بازی کنند.»

بسیاری از بازیگران دنیای سینمایی رولینگ از این نویسنده انتقاد کرده‌اند. «کاترین واترستون» تابستان امسال در مصاحبه با «ایندیپندنت» گفت که حمایت آشکار از جامعه افراد تراجنسیتی در پی اظهارات «جی.کی. رولینگ» برای او «مهم» بوده است.

هفته گذشته گزارش شد که رولینگ در ویژه‌برنامه دیدار مجدد عوامل «هری پاتر» تحت عنوان «بیستمین سالگرد هری پاتر: بازگشت به هاگوارتس» (Harry Potter 20th Anniversary: Return to Hogwarts) با حضور «دنیل ردکلیف»، «اما واتسون» و «روپرت گرینت» غایب خواهد بود اما تصاویری آرشیوی از او به نمایش درمی‌آید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید